۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 55429160

مهلت ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

خبر مهم درباره کنکور سال ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین خبر داد.

حسن مروتی روز یکشنبه با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۴۰ هزار داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند، گفت: به‌منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) موفق به ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شد تا بتوانند تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان لازم است در ابتدا با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تایید هویت و دریافت کد ۱۹ رقمی از سامانه اقدام کرده و سپس با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کنند.

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تمدید شد

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: داوطلبانی که پیش از این ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان آغاز شد و تا چهاردهم آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین بعد از این زمان ۲۲ آبان به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا نام نویسی کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار می‌شود و بر اساس برنامه قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اولیه علمی آزمون اواسط مرداد اعلام می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید