بازار بزرگ دلگشا در سال ۱۳۹۸ اندک اندک کار خود را آغاز کرد و با میزبانی از بهترین فروشندگان بازار تبدیل به سکوی توزیع کالای با کیفیت در تهران شد؛ سکویی که حامی ویژه فروشندگان جوان و تولیدکنندگان با کیفیت ایرانی است.

بازار بزرگ دلگشا؛ بازگشت زندگی به یک بافت فرسوده

سلام نو - سرویس اقتصادی: سال‌های بسیاری است که هشدارهای پی در پی درباره بافت فرسوده بازار داده می‌شود، بافت فرسوده‌ای که با یک آتش سوزی کوچک می‌تواند به خلق فاجعه‌ای بزرگ کمک کند. عدم ترمیم بافت‌های سنتی بازار باعث شده تا با مرور زمان عملا امکان ترمیم و مرمت آن سلب شود و چاره‌ای جز نوسازی کلی بناها نباشد.

بر اساس گزارش‌های رسمی سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شهر تهران ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که بخشی از آن نیز در بازار بزرگ تهران قرار دارد، بافتی که در سال‌های گذشته به خاطر فرسودگی بسیار بارها با حوادثی مثل حریق‌های خطرناک رو به رو شده است.

در حالی که بسیاری از نوسازی بنا می‌گریزند و ترجیح می‌دهند تا «شکسته‌بندانه» فروشندگان را زیر سایه خطر رها کنند مجموعه سرای دلگشا به دنبال بازسازی خود رفت. این بازسازی کامل پس از طی چندین مرحله و تایید چندین مرجع قانونی انجام شد. در نتیجه این بازسازی امروز به جای بازاری رو به ویرانی، یکی از مدرن‌ترین مراکز تجاری تهران با بهترین امکانات برای فروشندگان و خریدران وجود دارد.


 

کد خبرنگار: ۲۷
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید