۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 55428515

اگر می خواهید بدانید که جنگل املش کجاست و چه جاذبه ها و دیدنی هایی در این منطقه جنگلی وجود دارد با ما در این مطلب همراه باشید.

جنگل املش کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: املش نام منطقه ای جنگلی در استان گیلان است که در این مطلب قصد داریم به معرفی دیدنی ها و جاذبه های گردشگری آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که اصلا جنگل املش کجاست.

جنگل املش کجاست؟

در پاسخ به این سوال که جنگل املش کجاست ابتدا باید متذکر شویم که در استان گیلان جنگلی خاص با نام املش وجود ندارد. بلکه منطقه املش که یکی از شهرستان های این استان است خود یک منطقه جنگلی به شمار می رود و جنگل های کوچک و بزرگ زیادی در نقاط مختلف آن با نام های گوناگون قرار گرفته اند. شهرستان املش در شرق استان گیلان و در حد فاصل رودسر و سیاهکل واقع شده است. این منطقه از سمت شمال نیز به شهر زیبای لنگرود منتهی می شود. فاصله املش با شهر رشت حدود هفتاد و پنج کیلومتر است و نزدیک ترین ساحل دریای خزر به این منطقه نیز ساحل چمخاله می باشد. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی سبز و زیبای املش خواهیم پرداخت.

جنگل های خصیل دشت

جنگل های خصیل دشت

جاهای دیدنی املش

- منطقه خصیل دشت: خصیل دشت زیباترین و سرسبزترین ناحیه در منطقه جنگلی املش است. اغلب عکس های شگفت انگیز و چشم نوازی که از املش بر روی اینترنت وجود دارد نیز مربوط به همین منطقه ییلاقی است. منطقه ییلاقی خصیل دشت با قرارگیری در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا، جنگل و کوه و ابر و آفتاب را در کنار هم گرد آورده است. این منطقه سبز در بسیاری از روزهای سال شاهد پدیده اقیانوس ابر است. یعنی ابرها در عوض اینکه بالای سر شما قرار داشته باشند زیر پای شما جا گرفته اند. خصیل دشت چنین جایی است. جایی که با قدم زدن در دل جنگل های سبز در عین حال در دل اقیانوسی از ابر نیز قدم خواهید زد. این منطقه همچنین به سبب ارتفاع بالای خود ناحیه ای بسیار خنک نیز محسوب می شود و در فصل تابستان خبری از آب و هوای شرجی در این منطقه نیست.

- منطقه هلودشت: این جاذبه گردشگری دیگر منطقه سبز و جنگلی املش است که در فاصله سی کیلومتری جنوب غرب شهر املش واقع شده است. آنچه هلودشت را از سایر مناطق املش متمایز کرده است بکر بودن و دست نخورده بودن آن است. در این منطقه نه ساختمانی دیده می شود و نه حتی آدمی. آنچه دیده می شود تنها درخت است و درخت و درخت. هر سوی هلودشت را که بنگرید نشانی از جنگل های سبز گیلان را خواهید دید. علاوه بر جنگل های هلودشت کوه های آن نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از فراز این کوه ها می توان منظره و نمای کلی منطقه جنگلی املش را نظاره کرد و از تماشای این تابلوی سبز طبیعت حظ و لذتی بی مانند برد. کوه های ناحیه هلودشت نه تنها به املش بلکه به رودسر، لنگرود و حتی لاهیجان نیز مشرف هستند و تمام شرق گیلان از فراز این کوه ها زیر پای شماست.

- جنگل های بلوردکان: روستای بلوردکان یک منطقه گردشگری محبوب واقع در دوازده کیلومتری جنوب غربی شهر املش است. این روستای جنگلی یکی از توابع دهستان لات لیل به شمار می رود. روستای بلوردکان علاوه بر جنگل های ناب خود یک رودخانه خروشان را نیز در دل خود جای داده است. جنگل های بلوردکان از حیث تنوع پوشش گیاهی غنی ترین جنگل های منطقه املش به شمار می روند. دیگر مزیت این روستا وجود اقامتگاه های متعدد در آن است که پس از یک جنگل گردی طولانی می توانید به استراحت و اقامت در آنها بپردازید و آماده جنگل گردی های روز بعد شوید.

روستای بلوردکان

روستای بلوردکان

- روستای تابستان نشین: این جاذبه گردشگری نیز یکی دیگر از مناطق سبز املش است. روستای تابستان نشین همانطور که از نام آن نیز مشخص است یک روستای ییلاقی به شمار می رود و از جمله خنک ترین مناطق شرق گیلان در فصل تابستان می باشد. این روستا در کوهپایه های جنوب املش و در ارتفاع چهارصد متری از سطح دریا قرار گرفته است. علاوه بر جنگل های حاشیه روستای تابستان نشین آبشار زیبای این روستا نیز طرفداران زیادی دارد. این آبشار که آبشار خرم دره نام دارد باصفاترین ناحیه روستا نیز به شمار می رود. در دل روستای تابستان نشین یک رودخانه با نام شلمان رود نیز جاری است که دیگر جاذبه طبیعی این روستای زیبا می باشد.

- تالاب زربیجار: معرفی جاذبه های گردشگری منطقه ییلاقی املش را با یکی از معروف ترین آنها یعنی تالاب زربیجار به پایان می رسانیم. این تالاب که آب آن از رودخانه های پل رود و هردوآب تامین می شود علاوه بر زیبایی بی حد و حصر خود برای اقتصاد و کشاورزی این ناحیه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که از آب آن جهت آبیاری شالیزارهای برنج بهره گرفته می شود. تالاب زربیجار از ظرفیتی بالغ بر بیست و پنج هزار متر مکعب برخوردار است. این تالاب بعد از کمربندی املش و نرسیده به جاده استخر واقع شده است. شاید جذاب ترین ویژگی این تالاب در نزد گردشگران حضور پرندگان زیبای مهاجر در محدوده آن است که کیفیتی آرامش بخش و دلپذیر را به زربیجار می بخشد و منظره آن را تماشایی تر می کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A-M IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    این منطقه واقعا زیباست حتما سری به اونجا بزنید و از زیبایی های طبیعت سبز و بکر لذت ببرید ، ضمنا با خرید محصولات طبیعی و ارگانیک مثل لبنیات و محصولات باغی چای و مرکبات از زندگی روستاها حمایت کنید همچنین خواهشی که دارم اینه که فرهنگ مردم بومی و حفاظت از طبیعت حتما مد نظر قرار بگیرد . ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید