۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
کد خبر: 55428422

روستای صخره‌ای کندوان از جاذبه‌های کم‌نظیری است که امکان اقامت دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره روستای کندوان تبریز هتل بیشتر بدانید.

روستای کندوان تبریز هتل

سلام نو _ سرویس گردشگری: هوای گرم اواخر بهار و تابستان برای رفتن به سفر عالی است. به‌ویژه سفر به مناطقی که در این فصل‌ها هوای خنک و دلچسبی دارند. البته اگر آن ناحیه در کنار خنکی هوا از جاذبه‌های گردشگری خاص و بی‌مانندی هم برخوردار باشد، دیگر برای انتخاب مقصد نباید تردید کنید. روستای کندوان تبریز تمام ویژگی‌های یک سفر تابستانۀ فوق‌العاده را دارد. سفر به این روستا که از توابع شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی است با پیشینۀ تاریخی هفت‌هزارساله، شکل خاص خانه‌ها و آن‌ همه دیدنی‌ جذّاب و به‌یادماندنی، تجربۀ متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. هتل‌ها و اقامتگاه‌های راحت و مناسبی هم در کندوان وجود دارد که آرامش شما را در سفر به کندوان تأمین می‌کنند.

آشنایی با روستای صخره‌ای کندوان

شهرت اصلی روستا به خاطر خانه هایی است که مانند لانه زنبور در دل کوه های آتشفشانی سهند جای گرفته اند. این بافت سنتی با ساخت خانه های مدرن تر روستایی گسترش یافته است. روستا تنها ۴۸ کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و پیشنهاد می کنیم از این روستای دیدنی به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی تبریز دیدن کنید.

روستای کندوان تبریز هتل

روستای کندوان بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و به خاطر سبک معماری خاصش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خیلی ها این روستا را با کاپادوکیه در ترکیه مقایسه می کنند تفاوت اصلی آن ها در این است که آن شهر خالی از سکنه شده اما هنوز حدود ۱۱۷ خانوار درون این صخره ها زندگی می کنند. برای رسیدن به روستا حدود ۱ ساعت با ماشین راه در پیش دارید که قطعا از طی کردنش پشیمان نخواهید شد.

کوه آتشفشانی سهند، مهم‌ترین عامل پیدایش سازه‌های صخره‌ای کندوان است. فعالیت این کوه آتشفشانی حدود صد و چهل هزار سال قبل به پایان رسید و آنچه از فعالیت‌های گدازه‌ای و پرتاب‌های مذابی آن باقی ماند، شکل اولیه روستای کندوان را به وجود آورد. سازه‌هایی سنگی با شکل‌های افقی، ستونی، مخروطی و هرمی شکل که پس از تمام شدن فعالیت های آتشفشانی نمایان شدند. این سازه‌ها از میان آب‌های دریاچه حوضچه کندوان، اندک اندک سر برآوردند و به صورت پله پله تا بالای کوه را پوشاندند و در گذر زمان به شکل مخروط‌هایی نرم درآمدند.

روستای کندوان تبریز هتل

این مخروط‌های نرم در دوره‌های نخستین زمین شناسی، زمانی که هنوز پوسته زمین سرد نشده بود، در اثر جابه‌جایی کوه‌ها به صورت طبقه طبقه از محیط اطراف خود جدا شده و فرم گرفتند. این شکل‌ها که از جنس خاکسترهای آتشفشانی بودند، حالت نرم خود را به مرور زمان تا اندازه‌ای حفظ کردند، به صورتی که به راحتی با ضربه‌ای ساده، سایش باد و بارش برف و باران شکل می‌گرفتند و تغییر حالت می‌دادند. تحت چنین شرایطی به مرور زمان، طبقات، پله‌های روستا و لایه‌های کله قندی (که به آن کران نیز می‌گویند) آن، به شکل امروزی خود درآمده و مناسب برای کار دست انسان ها و ساخت خانه شدند.

اقامت در روستای کندوان تبریز

کندوان در کنار همۀ زیبایی‌ها و جذّابیت‌هایش، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های عالی و مناسبی برای اسکان توریست‌ها و مسافران دارد. در کنار این هتل‌ها که در ادامه به معرفی‌شان می‌پردازیم، مردم مهربان روستا هم بسیار مهمان‌نواز و گردش‌گر پذیرند و گاهی خانه‌هایشان را با قیمت بسیار مناسب، در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهند.

روستای کندوان تبریز هتل

هتل لاله کندوان

در روستای پر جاذبۀ کندوان هتلی قرار دارد که با وجود شباهت معماری‌اش به خانه‌های روستا، از نظر امکانات و خدمات رفاهی در سطح بین‌المللی است. هتل لاله کندوان هتلی پنج‌ستاره است که از هر نظر بی‌نظیر و دیدنی است. این هتل از ۴۰ کران یا اتاق سنگی تشکیل شده است که در زمستان‌ها از سیستم گرمایشی مناسب (از کف اتاق‌ها) برخوردارند و در تابستان‌ها هم که به طور طبیعی هوای خنک بسیار مطبوعی در اتاق‌ها جریان دارد.

همین شرایط باعث شده است که حتّی در فصول سرد سال هم بتوانید به کندوان سفر کنید و با اقامت در هتل لاله کندوان نگران سردی هوا نباشید و حسابی از مناظر زمستانی و پاییزی کندوان بهره ببرید. همۀ امکانات رفاهی لوکس و مدرن از جمله جکوزی، لابی، رستوران، کافی‌شاپ، خشک‌خوشی، سفره‌خانۀ سنتی، سالن کنفرانس، اینترنت در این هتل سنگی وجود دارد. طبیعی بودن دیوار اتاق‌ها خیلی فضای زیبا و شگفت‌انگیزی ایجاد کرده و زندگی در چنین فضایی، تجربۀ کاملا متفاوتی است.

روستای کندوان تبریز هتل

نکتۀ جالب توجه در هتل لاله کندوان، لوله کشی آب هتل است که آب معدنی کندوان از آن عبور می‌کند. مسافران هتل، در مدت حضورشان از این آب معدنی شفابخش که طرفداران زیادی دارد به راحتی استفاده می‌کنند. همچنین چشم‌انداز اتاق‌های هتل بسیار زیباست و نسیم خنکی که از پنجره‌ها وارد می‌شود روح مهمانان را تازه می‌کند. مسیرهای دسترسی به هتل کندوان نیز بسیار آسان است. هتل دارای تاکسی سرویس ویژه است که شرایط راحت و امنی را برای مسافران فراهم کرده است.

هتل ‌تورال کندوان

اقامت‌گاه زیبای دیگری که در کندوان وجود دارد، اقامت‌گاه یا تورال کندوان است که در سال ۱۳۹۶ تأسیس شده است. این اقامت‌گاه با وجود مساحت کمی که دارد اما دارای یک چشم‌انداز بسیار بسیار زیبا است. مساحت هتل هفتاد متر و تنها یک واحد است، به همین دلیل افراد محدودی می‌توانند در این مکان اقامت داشته باشند.

امکانات رفاهی برای اقامت در تورال کندوان شاملِ تلویزیون، انواع ظروف و لوازم آشپزخانه، اجاق گاز، سیستم اطفای حریق، اینترنت، وان حمام، سرویس بهداشتی، کمد لباس، جعبۀ کمک‌های اولیه، اتو، شوفاژ است.

روستای کندوان تبریز هتل

به این نکته توجه کنید که ورودی اقامت‌گاه توران به صورت پلکانی است و هیچ‌گونه آسانسور و بالابری ندارد. بنابراین اقامت در این مکان برای کسانی که کمردرد و پا درد دارد، به‌ویژه افراد کهنسال توصیه نمی‌شود. غیر از این‌ افراد، دیگران به راحتی می‌توانند از این محل با قیمت مناسب استفاده کنند و نهایت لذّت را از فضای روستای کندوان و اقامت‌گاهشان ببرند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید