وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به پیوستن هلسینکی به ناتو اعلام کرد: فنلاند با پیوستن به ناتو، استقلال خود را از دست داد.

واکنش تند مسکو به پیوستن فنلاند به ناتو

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت خارجه روسیه امروز سه‌ شنبه با صدور بیانیه‌ ای به پیوستن فنلاند به سازمان نظامی ناتو واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: فنلاند با پیوستن به ناتو از هویت خود و استقلالی که دهه‌ ها آن را در امور بین المللی متمایز کرده بود، دست کشید.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه می کند: سیاست عدم تعهد نظامی که توسط فنلاند دنبال می‌ شود، مدت‌ ها در خدمت منافع ملی این کشور بوده و یکی از عوامل مهم برای تضمین اعتماد در منطقه دریای بالتیک و در کل قاره اروپا به شمار می رفت.

مسکو در ادامه اضافه کرد: روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تقابلی را هم از نظر ماهیت فنی- نظامی و هم برای توقف تهدیدها علیه امنیت ملی خود که در ارتباط با ورود فنلاند به ناتو ایجاد می‌ شود، انجام دهد. به دلیل گسترش بیش از ۲ برابری خط تماس مستقیم بین ناتو و مرزهای روسیه، تغییر اساسی در وضعیت منطقه شمال اروپا ایجاد شده که قبلاً یکی از باثبات‌ ترین مناطق در جهان بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید