حجت الاسلام حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از شناسایی و دستگیری یک باند ۸ نفره گروگانگیری و آدم ربایی در قم خبر داد.

بازداشت باند آدم ربایی اتباع افغانستانی در قم

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، حجت الاسلام حسن غریب از کشف و شناسایی یک باند ۸ نفره گروگانگیری و آدم ربایی در قم خبر داد و اظهار کرد: متهمان که به صورت باندی و گروهی اقدام به ۶ فقره آدم‌ربایی، گروگانگیری و سرقت اموال اتباع افغانستانی کرده بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی سردستگی این باند، یک خانم بوده است، گفت: با رصد فنی و حرفه‌ای پلیس آگاهی و دستورات قضایی و پیگیری‌های شعبه ۱۳ بازپرسی استان به سرعت گروگان‌ها آزاد و تمامی متهمان بازداشت شدند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با بیان اینکه این متهمان طعمه‌های خود را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کردند، تصریح کرد: این باند اغلب در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با اتباعی که قصد تهیه ویزا برای کشورهای خارجی را داشتند آشنا و با برقراری ارتباط با آنان، وعده اخذ ویزا برای کشورهای دیگر را به آنان می‌دادند و پس از جلب اعتماد، برای انجام امور اداری و اسکان چند روزه متقاضیان ویزا، با آنان قرار ملاقات گذاشته و در این ملاقات اقدام به آدم ربایی و سرقت اموال آنان می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غریب با اعلام اینکه متهمان با بستن دستان و چشمان گروگان‌ها و توسل به زور و ضرب و جرح و آزار و اذیت گروگان‌ها از آن‌ها اخاذی و اقدام به سرقت اموال آنان کرده اند، افزود: متهمان پس از آن که گروگان‌ها را به مخفیگاه خود در اطراف شهر قم می‌بردند از آن‌ها فیلم گرفته و خانواده آن‌ها را در قبال پرداخت پول تهدید می‌کردند.

وی مشارکت در آدم ربایی، سرقت مقرون به آزار، حبس غیرقانونی و تحصیل مال از طریق نامشروع را از جرایم متهمان این باند عنوان کرد و گفت: مدارک هویتی، دلار، ارز دیجیتال، طلا و زیورآلات و ساعت مچی، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن، البسه و وسایل شخصی از مواردی است که در این آدم ربایی از گروگان‌ها با توسل به زور و آزار ربوده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم همچنین هشدار داد: با هرگونه اقدامی که منجر به ناامنی و سلب آرامش و تضییع حقوق شهروندان می‌شود قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید