محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از سفر رییس جمهور ایران به ریاض به دعوت پادشاه عربستان خبر داد.

سفر رییس جمهور ایران به ریاض به دعوت پادشاه عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون اول رئیس جمهور از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفتگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت بعمل آورده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
معاون اول رئیس جمهور از دعوت ملک سلمان از رئیسی برای سفر به ریاض خبر داد و گفت: پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده است.

محمد مخبر با اشاره به روابط ایران با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار داشت: راهبردهای اصلی آقای رئیسی از روز اول که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، تلطیف و ارتقا روابط با کشورهای منطقه بوده است.
وی ادامه داد: این برنامه حادث شده‌ای نیست و کاملاً از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود و باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ایجاد روابط خوب با کشورهای همجوار از راهبردهای اصلی دولت به شمار می‌رود که در حال انجام است.

مخبر در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای عربی هم در این مسئله جدی هستند، عنوان کرد: بله حتماً جدی هستند.

وی از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفتگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت بعمل آورده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ایران و عربستان سعودی در روز دهم مارس گذشته در توافقی که در پکن انجام شد، از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور خبر دادند. بر این اساس قرار است طی دو ماه آینده سفارت خانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در دو کشور بار دیگر بازگشایی شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید