سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: با همراهی ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی، نوروز امسال ۱۵ نمایشگاه موقت فروش محصولات صنایع دستی و سوغات با ۳۰۰ غرفه همراه با ۲۴ جشنواره روستایی در سطح استان برگزار شد.

بازدید ۷ میلون گردشگر از استان گلستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی در اواخر اسفند پارسال تاکنون هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند که بیشترین این بازدیدها مربوط به گرگان بود.

مسعود زیارتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گرگان با ثبت بازدید ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۱۴ نفر از ۵۴ جاذبه گردشگری با اولویت تفرجگاه‌های النگدره، ناهارخوران، هزارپیچ و بافت تاریخی و گنبدکاووس با ثبت یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۴۹ نفر از ۱۴ جاذبه با اولویت برج قابوس و امام زاده یحیی بن زید(ع) رتبه‌های اول و دوم میزان بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

وی بیشترین بازدید نوروزی را با ثبت سه میلیون و ۸۳۷ هزار و ۲۳۰ نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی گلستان دانست و گفت: جاذبه‌های تفریحی با بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر، جاذبه‌های دست‌ساز با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر، تاریخی با ۷۸۸ هزار و ۷۶۱ نفر، اماکن مذهبی با افزون بر ۶۳۲ هزار نفر، صنایع دستی با ۵۶ هزار و ۲۹۸ نفر و موزه‌ها با پنج هزار و ۲۸۹ نفر رتبه‌های بعد را از آن خود کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: همچنین در این مدت ۴۸۹ هزار و ۳۵۰ نفر در اقامتگاه‌های استان شامل ۱۲۰ مدرسه، ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات اسکان یافتند.

زیارتی با اشاره بر افزایش اقامت مسافران و گردشگران نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته، ادامه داد: به عنوان نمونه در ۱۳ فروردین امسال ۳۶ هزار و ۵۵ مسافر در تاسیسات گردشگری استان اقامت کردند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بیش از دو هزار بازدید نظارتی

وی گفت: تیم‌های نظارتی در این مدت ۲ هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی بین راهی، سفرخانه‌ها و مراکز خدمات رسانی به مسافران انجام دادند که در نتیجه آن ۱۹ واحد به دلیل عملکرد خوب مورد تشویق قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: ۲۲ واحد از جمله ۱۷ مرکز اقامتی و چهار دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی هم به دلیل برخی تخلفات تذکر دریافت کردند و به ۱۵ واحد که همگی مراکز اقامتی بودند اخطار کتبی داده شد.

زیارتی بیان کرد: با همراهی ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی، نوروز امسال ۱۵ نمایشگاه موقت فروش محصولات صنایع دستی و سوغات با ۳۰۰ غرفه همراه با ۲۴ جشنواره روستایی در سطح استان برگزار شد.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود هزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید