۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 55427544

آیا تاکنون چیزی در مورد جاهای دیدنی پاریز سیرجان شنیده‌اید؟ این روستا یکی از روستاهای دیدنی و جذاب در استان کرمان و شهر سیرجان است.

جاهای دیدنی پاریز سیرجان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی پاریز سیرجان را می‌شناسید؟ همانطور که می‌دانید سیرجان یکی از شهرهای استان کرمان است که خود در بر دارنده‌ی بسیاری از روستاهای مختلف می‌باشد. این شهر به واسطه‌ی قرارگیری در مجاورت بسیاری از روستاهای مختلف، از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. مگر می‌شود که به استان کرمان سفر کرده و از سیرجان دیدن نکنید.

همانطور که ذکر شد، یکی از دلایل مهم برای محبوبیت سیرجان، وجود روستاهای سرسبز، چشم نواز و خیره کننده در آن است. هر کدام از این روستاها به نوعی توجه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. یکی از روستاهای بسیار جذاب، منحصر بفرد و دیدنی در این شهر، روستای پاریز است. این روستا با در بر داشتن جاذبه‌های گردشگری فوق العاده، یکی از مناطق دیدنی و سحر آمیز در استان کرمان، تلقی می‌‎گردد.

شناخت جاهای دیدنی پاریز سیرجان:

برای اینکه بتوانید جاهای دیدنی پاریز سیرجان را بشناسید، باید اطلاعات کامل و جامعی در زمینه‌ی این روستا کسب نمایید. این امر موجب می‌شود که به راحتی جاذبه‌های گردشگری مورد علاقه‌ی خود را انتخاب و اقدام به بازدید از آن نمایید. اگر بخواهیم به جاذبه‌های گردشگری پاریز اشاره کنیم، قطعا با یک لیست بلند مواجه خواهیم شد. از جمله جاهای دیدنی و گردشگری در این روستا، عبارتند از:

منطقه شکار ممنوع در پاریز:

در بین جاهای دیدنی پاریز سیرجان، می‌توان به بهترین و جذاب‌ترین آنها (منطقه شکار ممنوع پاریز) اشاره کرد. این منطقه سالانه با جمعیت قابل توجهی از گردشگران مواجه خواهد بود. در منطقه‌ی پاریز بیش از ۱۰۲ گونه از مهره داران یافت شده است که نام برخی از آنها در سطح بین المللی بسیار پر اهمیت بوده است. منطقه‌ی شکار ممنوع یکی از مناطق پر اهمیت در پاریز است که از مساحتی برابر با ۲۰۱۲۵ هکتار برخوردار می‌باشد. در این منطقه از سال ۱۳۹۱ به مدت ۵ سال شاهد اجرایی شدن قانون منع شکار، بوده‌ایم.

اگر بخواهیم به این منطقه سفر کنیم، باید به سمت شمال شرق سیرجان حرکت کرده و مسیری برابر با ۵۴ کیلومتر را بپیمایید. در این منطقه می‌توانید شاهد ۱۷۵ گونه از گیاهان دارویی باشید که بسیاری از آنها، شفابخش نیز شناخته شده‌اند.

بهار در پاریز سیرجان

بهار در پاریز سیرجان

جاهای دیدنی پاریز سیرجان در بهار:

در فصل بهار می‌توان شاهد جذابیت چشم نواز و خیره‌ کننده‌ی بسیاری از جاهای دیدنی پاریز سیرجان بود. اگر فصل بهار را برای سفر به استان کرمان انتخاب کردید، حتما سری به بهشت سیرجان (پاریز) نیز بزنید. در این فصل می‌توان شاهد یک طبیعت بکر، خیره کننده و منحصر بفرد از پاریز بود که در باور کسی نمی‌گنجد. در فصل بهار می‌توانید از جاهای دیدنی و خیره‌کننده‌ای مانند:

  • دره‌ی زیبای تافک
  • چشمه ذغالی
  • گلیگه
  • کوه شاه خیرالله
  • شقایق زارها در بالای میدا و گود کنار
  • دره ناچو
  • سه گلو
  • ده قلیچ
  • رودخانه پاریز
  • تل مراد درختچه شقین

و بسیاری از موارد دیگر، دیدن کنید. طبیعت محصور کننده در این روستا، ساعات دلنشین و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در این روستا می‌توان شاهد بسیاری از رودخانه‌ها و حتی آبشارهای چشم نواز و حیرت انگیز نیز بود. این طبیعت بکر و دلنواز بهترین گزینه برای صرف اوقات دلنشین بهاری برای گردشگران به شمار می‌رود.

جاذبه‌های تاریخی جذاب:

از دیگر جاهای دیدنی پاریز سیرجان می‌توان به مکان‌های تاریخی و باستانی این روستا اشاره کرد. بسیاری از اطلاعات تاریخی در این روستا، حاکی از قدمت بسیار طولانی آن (قدمتی برابر با ۳۰۰۰ سال) هستند. بسیاری از مدارک بیانگر حضور این روستا در دوره‌ی صفویه می‌باشند. در این روستا بناها و آثار تاریخی ارزشمند بسیار زیادی وجود دارد. از جمله این آثار، می‌توان به ۲۴ ابنیه تاریخی اشاره نمود. هر کدام از این ابنیه‌ها از جمله آثار فرهنگی، مذهبی و ... هستند که مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفته‌اند. از جمله این جاذبه‌های تاریخی گردشگری در پاریز، عبارتند از:

  • کاروانسرای پاریز (کاروانسرای آقا سید هدایت)
  • سنگ دشت قیچی و نقاشی‌های اجرا شده بر روی آن
  • منزل آقای غلامحسین ترابی (کوچه پس کوچه‌های خیره کننده و قدیمی)

هر کدام از این جاذبه‌های تاریخی و جاهای دیدنی پاریز سیرجان، در بر دارنده‌ی سخنان ارزشمندی از تاریخ کهن ایرانی هستند. این آثار به جا مانده، می‌توانند به عنوان مهمترین عامل برای بیان تاریخ غنی ایران، به شمار بروند. بنابراین بازدید از آنها نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای بسیاری از اتباع خارجی نیز خالی از لطف نیست.

جاذبه‌های گردشگری در پاریز سیرجان

جاذبه‌های گردشگری در پاریز سیرجان

جاذبه‌ها منحصر بفرد و جاهای دیدنی پاریز سیرجان:

از دیگر جاهای دیدنی پاریز سیرجان که با دیدن آنها حتما شگفت زده خواهید شد، طبیعت چشم نواز آن است. در بسیاری از مناطق این روستا، می‌توان شاهد طبیعت‌های محصور کننده‌ای بود که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. کوه‌های پرفراز و نشیب در این روستا، آرامشی بی‌نظیر را برای گردشگران به همراه خواهند داشت. حتما شما هم با دیدن زیبایی روستا از بالای کوه‌های بلند آن، شگفتزده خواهید شد. اگر به دنبال یک منظره‌ی خاطره انگیز، تکرار نشدنی و به یاد ماندنی هستید، می‌توانید قله‌ی کوه‌ها را برای گردشگری انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید بهترین ساعات را در ذهن خود به ثبت برسانید. از این جاهای شگفت انگیز و دیدنی می‌توان به:

  • قله لاشکار
  • دره دراق
  • کوه‌های دالخانی

و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود. لازم به ذکر است که با مراجعه به قله لاشکار، می‌توانید شاهد جاذبه‌های طبیعی و طبیعت خیره کننده‌ای باشید که شاید هرگز آن را تجربه نکرده‌اید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید