۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 55427246

فاصله املش تا رودسر حدود پانزده کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض حدود بیست دقیقه طی شود.

فاصله املش تا رودسر

سلام نو-سرویس گردشگری: املش و رودسر دو شهر توریستی شرق استان گیلان هستند که انبوهی از جاذبه های گردشگری را در دل خود جای داده اند. عنصر اصلی در املش جنگل است در حالی که این عنصر در رودسر ساحل دریا می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی مهمترین و محبوب ترین دیدنی های این دو شهر بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله املش تا رودسر چقدر است.

فاصله املش تا رودسر چقدر است؟

فاصله املش تا رودسر حدود پانزده کیلومتر است. در حقیقت شهر رودسر نزدیک ترین شهر به املش محسوب می شود که در شرق این شهر قرار گرفته است. در غرب املش نیز شهر سیاهکل قرار دارد و منطقه ییلاقی دیلمان نیز در جنوب املش قرار گرفته است. این شهر از شمال نیز به شهرهای لنگرود و لاهیجان منتهی می شود. بنابراین باید گفت که املش نه تنها از لحاظ برخورداری از طبیعتی بکر و سرسبز، بلکه از نظر نزدیکی به سایر شهرهای توریستی گیلان نیز از موقعیت بسیار ویژه ای برخوردار است. شما می توانید فاصله املش تا رودسر را با سرعت متوسط در عرض حدود بیست دقیقه طی نمایید.

آبشار سیاه تاش

آبشار سیاه تاش

جاهای دیدنی املش

- تالاب زربیجار: تالاب زربیجار را شاید بتوان مشهورترین جاذبه گردشگری املش به شمار آورد. این تالاب محل زیست انواع مختلفی از پرندگان است و حضور این پرندگان در محدوده این تالاب، پرواز دسته جمعی آنها و آوازهایشان که از هر سو به گوش می رسد تالاب زربیجار را واجد کیفیتی ویژه ساخته است. دیگر ویژگی محبوب این تالاب ترکیب رنگ متنوع و زیبای نواحی اطراف آن است که زربیجار را به مقصدی محبوب برای عکاسان حرفه ای تبدیل نموده است. این تالاب علاوه بر این برای کشاورزی این ناحیه نیز بسیار حائز اهمیت است. کشاورزان محلی این منطقه از آب این تالاب جهت آبیاری مزارع و شالیزارهای برنج بهره می برند. تالاب زربیجار گنجایش بیست و پنج هزار متر مکعب آب را دارد. این آب از دو منبع یعنی رودخانه های هردوآب و پل رود تامین می گردد.

- آبشار سیاه تاش: این جاذبه گردشگری مشهورترین و محبوب ترین آبشار منطقه املش است. آبشار سیاه تاش نه فقط به خاطر جذابیت خود بلکه به خاطر مسیر جنگلی دسترسی به آن همواره گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این مسیر جنگلی زیبا با یک پیاده روی دو کیلومتری در نهایت در دل کوه های منطقه رانکوه به آبشار پنجاه متری سیاه تاش می رسد. آبشار سیاه تاش که در فاصله ای حدود بیست کیلومتر با شهر املش قرار گرفته است به سبب موقعیت کوهستانی خود از آب و هوایی خنک و دلپذیر نیز برخوردار می باشد. همچنین از فراز کوه های این منطقه می توان منظره ای زیبا را از شهر سبز املش مشاهده کرد.

- روستای تابستان نشین: این جاذبه گردشگری در هفت کیلومتری املش و در کوهپایه های جنوب این شهر واقع گردیده است. روستای تابستان نشین با اسم خود ویژگی خود را نیز برملا می کند. این روستا روستایی به شدت خنک و ییلاقی است و خوش آب و هوا ترین تابستان های گیلان را می توانید در دل آن بیابید. تابستان نشین که در ارتفاع چهارصد متری نسبت به سطح دریا قرار گرفته است دو جاذبه طبیعی زیبا را نیز در درون خود جای داده است. یکی از این جاذبه ها آبشار فصلی خرم دره می باشد و دیگری رودخانه شلمان رود است. آبشار خرم دره در فصول گرم سال و در پی آب شدن برف های موجود در ارتفاعات روستا به جریان می افتد.

ساحل رودسر

ساحل رودسر

جاهای دیدنی رودسر

- سواحل رودسر: رودسر یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان است و مهمترین جاذبه گردشگری آن بی شک ساحل ماسه ای زیبای آن است. رودسر یکی از طولانی ترین سواحل دریای خزر را نیز دارد و ساحل آن تا سی کیلومتر امتداد می یابد. ساحل رامدشت قسمت معروفی از این سی کیلومتر است که به سبب حضور پرندگان مهاجر در محدوده آن از چشم اندازی بسیار تماشایی برخوردار می باشد. در این ساحل تفریحاتی نظیر کایت موتوردار، آفرود و پیست موتور چهارچرخ نیز برای گردشگران مهیا شده است. ساحل شهدای رودسر نیز دیگر ساحل معروف این شهر می باشد که قطب والیبال ساحلی در دریای خزر نیز به شمار می رود.

- قله سماموس: قله سماموس بلندترین قله استان گیلان است که در جنوب رحیم آباد و در ناحیه جلگه رودسر قرار گرفته است. این قله سه هزار و هفتصد متری از زیباترین چشم انداز به دریای خزر برخوردار می باشد.

- پارک جنگلی سفیدآب: پارک جنگلی سفیدآب رودسر یکی از مهمترین زیستگاه های جانوری در استان گیلان به شمار می رود. این جنگل زیستگاه گونه مهم و رو به انقراض پلنگ ایرانی می باشد. از جمله حیوانات دیگری که در جنگل سفیدآب زندگی می کنند می توان به خرس قهوه ای، خرس سیاه، عقاب طلایی، روباه سرخ، بز کوهی، گربه وحشی، غزال ایرانی، روباه سیاه، افعی قفقازی، شغال، کبک، دارکوب، گراز، سمور، مرال و... اشاره کرد.

- گنبد پیرمحله: این جاذبه گردشگری که مربوط به عصر صفوی می باشد در ده کیلومتری جنوب شرقی رودسر واقع شده است. این بنا که از یک گنبد هشت ضلعی برخوردار است یکی از نمونه های کمیاب معماری اصیل و سنتی ایرانی است که فاقد عناصر تزئینی می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید