۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 55427240

در این مطلب به معرفی شماری از جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز از جمله استخر لاهیجان و تالاب سوستان می پردازیم.

جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: لاهیجان عروس گیلان است و آن را با نام سرزمین چای معطر می شناسند. این شهر سبز انبوهی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری را در دامن آبی و امن آغوش خود جای داده و ضیافتی سخاوتمندانه پیش روی چشم ها گسترانیده است. گرچه این شهر در تمام فصول سال از زیبایی ها و جذابیت های خاص خود برخوردار است اما در نیمه ابتدایی سال سطح رطوبت در بافت شهری لاهیجان بالاست و نواحی مرکزی این شهر از آب و هوایی شرجی و تا حدودی گرم در این برهه از سال برخوردار است. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان سفر به لاهیجان فصل پاییز می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز بپردازیم. با ما همراه باشید.

استخر لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز استخر معروف این شهر است. استخر لاهیجان و محدوده اطراف آن در فصل پاییز به معتدل ترین شرایط آب و هوایی و اقلیمی خود می رسد. نسیم های خنک و معطر در این برهه از سال در حاشیه این استخر می وزد و مشام آدمی را به نرمی می نوازد. استخر لاهیجان که حدود دو کیلومتر طول حاشیه آن است از وسعتی بیش از هفده هکتار و عمقی نزدیک به چهار متر برخوردار می باشد. در مرکز این دریاچه شهری یک جزیره کوچک و زیبا نیز قرار دارد که نام آن میان پشته می باشد. آب استخر لاهیجان در گذشته به منظور آبیاری مزارع و شالیزارهای برنج مورد بهره برداری قرار می گرفته است. امروزه اما تنها استفاده آب این مرداب برای تامین آب آبشار مصنوعی جاری از شیطان کوه می باشد. در حاشیه استخر لاهیجان قایق های زیادی نیز آماده سوار کردن گردشگران هستند. قایق گردی بر سطح این دریاچه زیبا می تواند تجربه لذتبخشی را برای شما رقم بزند.

شیطان کوه در پاییز

شیطان کوه در پاییز

شیطان کوه

در مجاورت استخر لاهیجان یک جاذبه گردشگری زیبای دیگر با نام شیطان کوه قد علم کرده است. شیطان کوه که نمای آن از فاصله دور شبیه به یک حجم مخروطی شکل سبز رنگ و زیباست، کوهی کم ارتفاع واقع در شرق شهر لاهیجان می باشد. در حقیقت می توان گفت منطقه ای که شیطان کوه و استخر لاهیجان را در خود جای داده است گردشگر پذیر ترین قسمت این شهر می باشد. همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم از این کوه یک آبشار مصنوعی نیز جاری است که آب آن از آب استخر لاهیجان تامین می شود. دیگر جذابیت شیطان کوه منظره و چشم انداز بسیار زیبایی است که از فراز آن می توان از شهر سبز لاهیجان و استخر دیدنی این شهر تماشا کرد.

تالاب سوستان

تالاب سوستان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز به شمار می رود. این تالاب در منطقه ای روستایی با نام سوستان در شمال شهر لاهیجان واقع شده است. تالاب سوستان و محدوده اطراف آن در فصل پاییز بدل به یک تابلوی نقاشی هزار رنگ می شود. این تالاب از یک سو به جنگلی کوچک و از دیگر سو به کوه هایی کم ارتفاع منتهی می شود. این موقعیت جغرافیایی خاص تالاب سوستان را به منحصر بفرد ترین جاذبه طبیعی لاهیجان تبدیل نموده است. اما آنچه جذابیت اصلی این تالاب را رقم زده است گیاهان مردابی زیبایی است که در سطح آن به چشم می خورند. این گیاهان مردابی خصوصا در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می رسند.

تالاب سوستان در پاییز

تالاب سوستان در پاییز

روستای سرچشمه

یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز که در سفر به این شهر هرگز نباید دیدن آن را از دست بدهید روستای سرچشمه می باشد. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم لاهیجان به سرزمین چای معطر شهرت دارد. این شهر پایتخت چای ایران است و یکی از مرغوب ترین چای های دنیا در مزارع اطراف آن کشت می شود. اما گذشته از کیفیت خود این چای ها آنچه برای گردشگران دارای اهمیت است عطر دل انگیز این مزارع چای است. روستای سرچشمه از این نظر گوی سبقت را از تمام مناطق لاهیجان ربوده است. به این روستا سفر کنید و در کنار مزرعه های چای آن قدم بزنید و عطر چای سبز را از عمق جان استشمام کنید تا خود را در میان بهشت بیابید. این روستا صد البته از جاذبه های طبیعی نیز بی بهره نیست. غار شوپر چال و قله مرتفع عطاکوه مهمترین جاذبه های طبیعی روستای سرچشمه هستند. دیگر جذابیت سرچشمه منظره زیبای دریای خزر است که در ارتفاعات این روستا می توان مشاهده نمود.

موزه چای

البته جذابیت موزه چای صرفا محدود به فصل پاییز نیست و قاعدتا در تمامی فصول سال می شود از این موزه جذاب دیدن کرد. جالب است بدانید که در طی قرون گذشته ایران اصلا مزرعه چای نداشته است. در حقیقت برای مدت های مدید چای تنها از طریق هند وارد ایران می شده است. هندی ها برای حفظ این صادرات از فروش تخم چای به دیگر کشورها خودداری می کردند. در چنین شرایطی فردی زیرک به نام کاشف السلطنه عصای خود را پر از تخم چای می کند و به ایران باز می گردد. بنابراین این مرد بزرگ را می توان پدر چای ایران دانست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید