سرهنگ یدالله جهان‌تاب رییس پلیس راه مازندران از ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به استان مازندران از جمله در کندوان و هراز خبر داد.

ترافیک شدید خودروها در جاده های منتهی به مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان حدفاصل مرزن آباد تا مکارود و محدوده‌های ولی‌آباد و سیاه بیشه و همچنین در مسیر جنوب به شمال این محور در محدوده مکارود و حدفاصل مجلار تا میانک، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.

وی با بیان این‌که، ترافیک خودرو در مسیر شمال به جنوب جاده هراز در محدوده کلرد در زمان حاضر فوق سنگین است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر، از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

سرهنگ جهان تاب با عنوان این‌که، محورهای شمالی هم اکنون فاقد مداخلات جوی است، گفت: تردد خودرو در هر دو مسیر رفت و برگشت در آزاده راه تهران - شمال و همچنین محور فیروزکوه به کندی انجام می شود.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود استقرار و فعالیت سامانه جدید بارشی از بامداد جمعه تا اواخر وقت روز شنبه که با کاهش هشت تا ۱۵ درجه ای دمای هوا، وزش باد، بارش برف در ارتفاعات و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی همراه است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و محورهای برف‌گیر این استان خودداری و در صورت لزوم علاوه بر اطمینان از سالم بودن سامانه گرمایشی خودرو، تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

سرهنگ جهان‌تاب با بیان اینکه این سامانه علاوه بر پدیده مه گرفتگی، کاهش دید و لغزندگی سطح جاده ها، خطر ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه محورهای کندوان و هراز را نیز به همراه دارد، به رانندگان وسیله نقلیه توصیه کرد در طی این مدت از توقف در حاشیه جاده‌ها و یا اسکان در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ و شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران در ایام تعطیلات نوروزی امسال تاکنون پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر بود و پیش بینی می شود این میزان تا مایان تعطیلات به ۲۲ میلیون نفر افزایش یابد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید