۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 55426667

در این مطلب به معرفی شماری از جاهای دیدنی لنگرود از جمله منطقه ییلاقی لیلاکوه و ساحل چمخاله می پردازیم.

جاهای دیدنی لنگرود

سلام نو-سرویس گردشگری: لنگرود یکی از شهرهای استان گیلان است که در حد فاصل دو شهر رودسر و لاهیجان واقع شده است. این شهر سبز و ساحلی جاذبه های گردشگری فراوانی را نیز در درون خود جای داده است و همواره پذیرای گردشگران پرشماری می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از این جاذبه ها و جاهای دیدنی لنگرود بپردازیم. با ما همراه باشید.

پل خشتی

پل خشتی یکی از مشهورترین جاهای دیدنی لنگرود است که نماد این شهر نیز به حساب می آید. این پل که از ارزنده ترین آثار تاریخی استان گیلان می باشد در دوره ایلخانی ساخته شده است. پل خشتی لنگرود بر روی یکی از انشعابات رودخانه سفیدرود قرار دارد. این پل زیبا شهرت جهانی نیز دارد و در چند سفرنامه مشهور اروپایی از زیبایی و شکوه آن گفته شده است و سفرنامه نویسان دهان به ستایش از این شاهکار معماری گشوده اند و عده ای حتی آن را در حد پل های شهر ونیز ایتالیا دانسته اند. پل خشتی در گویش گیلکی خشته پل خوانده می شود. در ساخت این پل از مصالحی چون آهک و ساروج بهره گرفته شده است. با توجه به زمان ساخت این سازه آبی (قرن هفتم هجری) بی تردید باید آن را یک شاهکار مسلم معماری و مهندسی به شمار آورد.

منطقه ییلاقی لیلاکوه

منطقه ییلاقی لیلاکوه

لیلاکوه

منطقه ییلاقی لیلاکوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود است. لیلاکوه را بیشتر به واسطه قلیان سراهای معروف آن می شناسند که بهترین قلیان های ایران را می توان در آنها یافت. اگر شما نیز اهل قلیان هستید در سفر خود به لنگرود حتما سری هم به منطقه ییلاقی لیلاکوه بزنید. اما شاید بشود گفت که محبوب ترین ویژگی لیلاکوه وجود مزارع انبوه چای و باغ های پرتقال در آن است. ترکیب رایحه پرتقال و عطر چای و پیچیدن این ترکیب بوی سرمست کننده در لیلاکوه کیفیتی بهشتی و منحصر بفرد را به این ییلاق زیبا می بخشد. وجود چندین کوه بزرگ و چندین چشمه و آبشار نیز باعث کامل شدن زیبایی ها و جذابیت های لیلاکوه شده است. قله معروف عطاکوه نیز در همین منطقه قرار گرفته است که یکی از محبوب ترین قله های استان گیلان به شمار می رود.

چمخاله

چمخاله

ساحل چمخاله

یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود ساحل معروف چمخاله می باشد. چمخاله که یکی از محبوب ترین و گردشگر پذیر ترین سواحل دریای خزر است در فاصله ده کیلومتری مرکز لنگرود قرار گرفته است. ریشه اصلی محبوبیت ساحل چمخاله در نزد گردشگران مجهز بودن این ساحل تفریحی به امکانات کامل رفاهی می باشد. با توجه به حجم سرمایه گذاری عظیمی که در دو دهه اخیر در چمخاله اتفاق افتاده است این ساحل به یکی از توریستی ترین مناطق استان گیلان بدل شده است و مراکز متعدد اقامتی، تفریحی، کافی شاپ ها، رستوران ها و... محدوده این ساحل را زینت بخشیده اند. می گویند زیباترین غروب دریای خزر را نیز می توان در ساحل چمخاله دید. غروبی که گرد جواهراتی آسمانی را به دریای نیلگون خزر می پاشد و سیمای ارغوانی خود را همچون نگینی درخشان بر چمخاله می تاباند.

دیگر جاهای دیدنی لنگرود

- عمارت منجم باشی: اگر دوره قاجار از حیث سیاسی و از لحاظ کیفیت کشورداری دورانی فاجعه بار برای ایران بوده است اما لااقل از حیث معماری و بناهای زیبای ساخته شده در این برهه یکی از درخشان ترین فصل های تاریخ ایران به شمار می رفته است. یکی از ناب ترین و بی مانند ترین بناهای ساخته شده در این دوره عمارت منجم باشی لنگرود است که کاشی کاری های چشم نواز آن از قله های هنر معماری عصر قاجار می باشد. پنجره های این عمارت زیبا نیز در سبکی فاخر و به گونه ای خلاقانه باعث شکل گیری نوع خاصی از نورگیری توسط این عمارت می شوند.

- تالاب کیاکیاله: تالاب کیاکیاله نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود است که طیف وسیعی از پرندگان دریایی را می توان در محدوده آن دید. این تالاب یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لنگرود به شمار می رود. در کنار این تالاب نیز محبوب ترین پارک شهر لنگرود یعنی پارک فجر واقع شده است. این پارک بهترین نقطه لنگرود برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد.

- روستای آبچالگی: این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاعات ملاط به بام لنگرود شهرت یافته است. جذابیت اصلی روستای آبچالگی منظره و چشم انداز زیبایی است که از فراز آن می توان از دریای خزر و نواحی جلگه ای لنگرود مشاهده کرد.

- سورتمه لنگرود: سورتمه لنگرود یکی از مراکز تفریحی محبوب این شهر است که در نزدیکی منطقه ییلاقی لیلاکوه قرار گرفته است. قرار است به زودی به این مجموعه یک خط تله کابین نیز اضافه شود. طول سورتمه لنگرود به بیش از یک کیلومتر می رسد.

- منطقه کوهستانی پرشکوه: منطقه کوهستانی پرشکوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود است. کوه شالنگه و قله تایی پوشته از جمله جاذبه های این منطقه به شمار می روند. منطقه پرشکوه در فصل تابستان یکی از خنک ترین نواحی گیلان محسوب می شود و خبری از آب و هوای شرجی و ناخوشایند تابستانی در این منطقه نیست. اگر قصد گریختن از هوای گرم و شرجی تابستان های لنگرود را دارید منطقه کوهستانی پرشکوه بهترین گزینه برای شماست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید