در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم که از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته

سلام نو-سرویس گردشگری: افرادی که قصد دارند به‌صورت زمینی از تهران به گرجستان بروند، باید درباره مقصد خود اطلاعات لازم را به دست بیاورند. یکی از اطلاعات مهم پاسخ به این سؤال است که از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته؟ باتوجه‌به روشی که انتخاب می‌کنید، مدت‌زمان سفر شما نیز متفاوت خواهد بود. همچنین نمی‌توان به‌صورت مستقیم از ایران به گرجستان سفر کرد. مرزهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. اگر قصد سفر دارید و چمدان خود را بسته‌اید، این مطلب می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

آیا می‌دانید از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته؟

باتوجه‌به روش حمل‌ونقلی که انتخاب می‌کنید، مدت‌زمان سفر شما نیز کم و زیاد خواهد شد. شما می‌توانید با کمک ماشین شخصی، اتوبوس و قطار سفر زمینی خود را شروع کنید. اگر درباره ساعاتی که در راه هستید اطلاعات کافی به دست بیاورید، در آن صورت می‌توانید سفر بهتری را برای خود رقم بزنید. به‌عنوان‌مثال می‌دانید چه مقدار خوراکی و غذا باید با خودتان به همراه داشته باشید. به‌منظور تعیین مدت‌زمان باید به عوامل مختلفی توجه داشت. ممکن است چندین ساعت در مرز معطل شوید؛ به همین علت باید این جوانب را در نظر بگیرید. اگر با اتوبوس به سمت تفلیس می‌روید، ۱۶ ساعت فقط در اتوبوس خواهید بود. این زمان بدون احتساب معطلی چند ساعته در مرز است.

مدت‌زمان از مرزهای مختلف

به ادامه مقاله از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته، می‌پردازیم. همان‌طور که اشاره کردیم سه مرز مشترک وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مسافت هر کدام از این مسیرها با یکدیگر متفاوت است. اگر از مرز کشور آذربایجان سفر خود را شروع می‌کنید، ۱۳۶۸ کیلومتر فاصله وجود دارد. از تهران تا مرز آستارا باید فاصله ۴۹۳ کیلومتری را پشت سر بگذارید که تقریباً به ۷ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. سپس باید از آستارا به باکو بروید که مسافت آن نیز ۲۸۹ کیلومتر است. یعنی تقریباً ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. از باکو تا تفلیس نیز فاصله ۵۷۷ کیلومتری به چشم می‌خورد. یعنی به ۷ ساعت و ۱۸ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا به مقصد برسید. در کل اگر از مرز آذربایجان سفر زمینی خود را شروع می‌کنید، به‌صورت میانگین ۱۸ ساعت در راه خواهید بود.

مسیر دوم شما از مرز ارمنستان است. مرز ایران و ارمنستان نوردوز نام دارد. برای رسیدن به این مرز باید ۸ ساعت و بیست دقیقه در راه باشید. مسافت تقریبی شما ۷۶۰ کیلومتر است. از جلفا تا ایروان ۴۹۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که در مدت‌زمان ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌توانید آن را بپیمایید. حالا باید به سمت تفلیس حرکت کنید. از ایروان تا تفلیس ۲۷۵ کیلومتر مسافت وجود دارد. یعنی ۵ ساعت طول خواهد کشید تا به سفر رفت خود پایان دهید. به‌طورکلی از ایران تا گرجستان با کمک مرز ارمنستان ۱۵۲۵ کیلومتر فاصله است.

سفر به گرجستان از مرزهای ارمنستان و آذربایجان

سفر به گرجستان از مرزهای ارمنستان و آذربایجان

از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته | بررسی مسیر ترکیه

برای سفر زمینی به گرجستان می‌توانید از مرز ترکیه نیز استفاده کنید که در مقایسه با دو گزینه فوق باید مسافت طولانی‌تری را طی کنید. در ابتدا باید خودتان را از تهران به مرز بازرگان برسانید که فاصله ۹۰۰ کیلومتری وجود دارد. یعنی طی کردن این مسافت ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. از مرز بازرگان تا ترابوزان نیز باید مسافت ۵۷۰ کیلومتری را پشت سر بگذارید که حدود ۱۰ ساعت به درازا خواهد کشید. سپس باید خودتان را به مرز سارپی برسانید. مسافت محاسبه‌شده ۱۹۰ کیلومتر است و میانگینی که در راه خواهید بود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است. در انتها نیز باید خودتان را به باتومی برسانید که ۱۸ کیلومتر با مرز سارپی فاصله دارد. در عرض ۳۰ دقیقه می‌توانید خودتان را به باتومی برسانید. در کل سفر شما به گرجستان از مرز ترکیه به ۳۰ ساعت زمان نیاز دارد. فاصله کلی آن نیز ۱۶۷۸ کیلومتر است.

هزینه لازم برای سفر به گرجستان چقدر است؟

تا اینجای کار توانستید به جواب سؤال از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته، برسید. یکی از مواردی که باید به بررسی آن به‌صورت کامل بپردازیم، هزینه لازم برای سفر است. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند روی هزینه‌های نهایی تأثیر خود را بگذارند. اگر با اتوبوس و قطار سفر می‌کنید، باید نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. برای سفر با ماشین شخصی نیز نیازمند پرداخت هزینه سوخت خواهید بود. همچنین هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی و کاپوتاژ ماشین را نباید از قلم بیندازیم. از دیگر هزینه‌ها می‌توانیم به خورد و خوراک، اقامت و گشت‌وگذار در گرجستان اشاره کنیم.

بررسی هزینه لازم برای سفر به کشور گرجستان

بررسی هزینه لازم برای سفر به کشور گرجستان

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که از تهران تا گرجستان زمینی چند ساعته؟ هیچ مسیر مستقیمی از ایران به گرجستان به چشم نمی‌خورد؛ به همین علت باید از مرزهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان استفاده کنید. برای رسیدن به هر کدام از این مقاصد فواصل مختلفی وجود دارند و شما باید چندین ساعت در راه باشید. در این مطلب به مسافت و مدت‌زمان سفر پرداختیم تا راحت‌تر بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید