احساس حرکت در ایمپلنت دندان اغلب اوقات از خود ایمپلنت دندان شما نیست. برای یک دندان که با ایمپلنت دندان جایگزین می شود، اغلب اوقات تاج متصل به ایمپلنت لق می شود.

چرا دندان ایمپلنت شل یا سست میشود و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟

آیا سست شدن ایمپلنت دندان رایج است؟

داشتن ایمپلنت دندان لق در واقع یک مشکل نسبتاً رایج است که اگر انتخاب کرده باشید که دندان طبیعی خود را با ایمپلنت دندان جایگزین کنید، ممکن است پیش بیاید. دلایل متعددی برای لق شدن ایمپلنت دندان شما وجود دارد و بیشتر آنها هیچ ارتباطی با داشتن یک جراحی ایمپلنت دندان ناموفق ندارند. اگر احساس می کنید ایمپلنت دندان شما سست شده، ممکن است نشانه مشکلات دیگری در ایمپلنت شما باشد. اگر متوجه لق شدن ایمپلنت دندانی خود شدید، قبل انجام هر کاری لطفا با دندانپزشک خود تماس بگیرید وبا مراجعه و ویزیت کامل از علت آن مطلع شوید.

آشنایی با نحوه عملکرد ایمپلنت دندان

در ابتدایی ترین مفهوم، ایمپلنت دندان شامل پیچی است که با هدف جایگزینی ریشه دندان های از دست رفته در استخوان فک شما قرار می گیرد. در نهایت، بخش پروتز دندان شما در بالای ایمپلنت دندانی شما قرار می‌گیرد که نوع آن به تعداد دندان‌هایی که در حال جایگزینی و تعویض هستید بستگی دارد. برای یک دندان، یک تاج یا روکش دندانی تنها چیزی است که معمولاً به ایمپلنت خود متصل می کنید. برای بیش از یک دندان، ممکن است یک بریج دندانی نصب کنید یا حتی یک پروتز کامل فک به ایمپلنت دندانی خود متصل کنید.

قطعات ایمپلنت دندان

فرقی نمی‌کند نوع دندانی که جایگزین می‌کنید، یک دندان یا چند دندان باشد، ایمپلنت دندان از سه بخش اصلی تشکیل شده است. ابتدا پیچ در استخوان فک شما قرار می گیرد و اتصال قسمت پروتزی دندان به ایمپلنت نیاز به قطعه ای به نام اباتمنت دارد و در بالای آن اباتمنت، تاج یا دندان مصنوعی نهایی شما قرار دارد. تاج یا پروتز نهایی آخرین قسمت از سه قسمت ایمپلنت است که ظاهر و عملکرد دندان های از دست رفته را بازیابی و بازسازی می کند.

چرا دندان ایمپلنت شل یا سست میشود و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟

چرا ایمپلنت دندان من سست شده است؟

احساس حرکت در ایمپلنت دندان اغلب اوقات از خود ایمپلنت دندان شما نیست. برای یک دندان که با ایمپلنت دندان جایگزین می شود، اغلب اوقات تاج متصل به ایمپلنت لق می شود. برای بریج های دندان یا پروتزهای بزرگتر مانند بخش پروتز ایمپلنت کل فک، اغلب اوقات آن بخشی دچار مشکل می شود که پروتز یا پل را به ایمپلنت نگه می دارد نه خود ایمپلنت در درون فک دچار مشکل شده است، در واقع لق یا سست شده است.

چه عوارضی نشان دهنده شکست ایمپلنت دندانی است؟

شکست ایمپلنت دندان در مراحل اولیه یا اواخر اغلب می تواند با یک یا چند مورد از عوارض زیر مشخص شود:

جویدن سخت تر می شود

لثه ها ملتهب می شوند

تحلیل غیر معمول لثه را تجربه می کنید

تورم قابل توجه رخ می دهد

زمانی که کاملا لق شدن ایمپلنت یا دندان جایگزین شده را احساس می کنید

سطح درد یا ناراحتی به شکل قابل توجه ای افزایش پیدا می کند

در حالی که این موارد  لزوما منحصر به شکست ایمپلنت نیستند، با هر یک از علائم بالا باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا ارزیابی ایمپلنت خود را انجام داده و از علت این عوارض آگاه شوید.

چگونه تاج دندان من به ایمپلنت متصل می شود؟

دو درمان دندانی ایمن وجود دارد که ممکن است برای چسباندن تاج شما به ایمپلنت دندان استفاده شود.

اولین مورد تاج روی اباتمنت چسبانده می شود و دومین مورد اتصال تاج ایمپلنت با پیچ است، در این شرایط یک سوراخ در تاج شما وجود دارد که می توانید به یک پیچ کوچک که به داخل اباتمنت می رود دسترسی داشته باشد. اباتمنت و تاج یک قطعه هستند که به ایمپلنت در استخوان متصل می شوند.

چرا دندان ایمپلنت شل یا سست میشود و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟

ایمپلنت دندان با چسب بهتر است یا ایمپلنت با پیچ؟

این تصمیم معمولاً توسط دندانپزشک شما گرفته می شود و شما یعنی بیمار، در آنچه انتخاب شده است، کمتر دخالت خواهید کرد زیرا پزشک در این انتخاب عوامل بسیاری را در نظر می گیرد که به تخصص برای تصمیم گیری نیاز دارد:

موقعیت ایمپلنت دندان

اندازه ایمپلنت دندان

سهولت در قرار دادن تاج و نوع ایمپلنت دندان در مقایسه با اندازه تاج

سهولت برداشتن تاج دندان در صورت بروز مشکل

چه زمانی ایمپلنت دندان از کار می افتد؟

شکست واقعی ایمپلنت دندان معمولاً نادر است. به طور معمول اکثر شکست های ایمپلنت دندانی در مدت کوتاهی پس از کاشت ایمپلنت دندان اتفاق می افتد.شکست ایمپلنت دندان معمولا مربوط به جراحی در نظر گرفته می شود. به هر دلیلی، ایمپلنت نمی تواند به استخوان متصل شود که در این صورت بدون پیوند محکم بین ایمپلنت و استخوان، نمی توانید دندان نهایی یا پروتز را روی آن ایمپلنت قرار دهید و معمولا قبل از لق شدن بخش پروتزی از آن آگاه می‌شوید. باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که برند ایمپلنت نیز در موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است مانند ایمپلنت های سوئیسی که یکی از بهترین ایمپلنت ها در سراسر دنیا می‌باشند.

چرا دندان ایمپلنت شل یا سست میشود و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟

آیا ایمپلنت های دندانی پس از استفاده طولانی مدت از بین می روند؟

پاسخ ساده این است که بله، اما باید بدانید که ایمپلنت های دندانی موفقیت های طولانی مدت بسیار بالایی دارند. اکثر شکست های طولانی مدت ایمپلنت دندان ناشی از بهداشت است. مطمئن شوید که به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید و ایمپلنت های دندانی خود را از طریق تکنیک های تمیز کردن دندان توصیه شده توسط دندانپزشک که در اختیار شما قرار داده است، به خوبی تمیز کرده و از آنها مراقبت کنید.

اگر ایمپلنت دندان من شل شده باشد چه کاری می توان انجام داد؟

نحوه رفع لق شدن ایمپلنت دندان بستگی به اتفاقی دارد که در حال رخ دادن است. اگر پیچ کوچکی که تاج اباتمنت ایمپلنت را به خود ایمپلنت وصل می‌کند شل باشد، بیشتر اوقات فقط باید آن پیچ را تعویض و سفت کنید. برعکس، اگر تاج ایمپلنت جدا شد، چسب مجدد آن تاج تنها چیزی است که لازم است. اما اگر ایمپلنت در استخوان متحرک و شل باشد، ایمپلنت دندانی شما شکست خورده است. هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد و باید حذف شود. مراجعه به دندانپزشک برای تعیین علت شل شدن ایمپلنت بسیار مهم است و این نکته حائز اهمیت است که تأخیر می تواند منجر به راه حل دشوارتری نسبت به مواردی که در بالا توضیح داده شده، شود بنابراین توصیه ما به مانند بقیه مقاله مراجعه به دندانپزشک خواهد بود و اینجا به رسم همیشه به معرفی یک مرکز دندانپزشکی فوق العاده در شرق تهران میپردازیم که با مراجعه به آن میتوانید از خدمات بی نظیر آنها استفاده کنید:
مرکز دندانپزشکی دکتر میلاد عشقی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید