در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم که فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است؟ اگر به دنبال پاسخ هستید، در ادامه ما را همراهی کنید.

فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: عراق یکی از کشورهایی بوده که دارای مکان‌های زیارتی بسیار زیادی است؛ به همین علت افراد زیادی ترجیح می‌دهند به آنجا سفر کنند. تهران به دلیل داشتن بهترین فرودگاه تبدیل به مقصد افراد بسیار زیادی شده است. در این راستا یکی از سؤالات رایجی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال می‌توانید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا می‌دانید فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است؟

با مقاله فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است، همراه ما باشید. برای اینکه از تهران به عراق بروید، باید مسافت طولانی را پشت سر بگذارید. شما می‌توانید هم به‌صورت زمینی و هم هوایی نسبت به سفر اقدام کنید. انتخاب هر کدام از روش‌ها بستگی به این دارد که در حال حاضر چه شرایطی دارید یا چه بودجه‌ای در اختیارتان است؟ به‌طورکلی از تهران تا مرکز کشور عراق (بغداد) ۸۷۹ کیلومتر فاصله وجود دارد. یعنی در حالت عادی ۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه در راه خواهید بود. برای رسیدن به مقصد باید از شهرها و مناطق مختلفی عبور کنید. اگر به‌صورت زمینی به عراق می‌روید، می‌توانید در هر کدام از این مناطق توقف کنید.

سفر هوایی از تهران به عراق چگونه است؟

بسیاری از افراد برای اینکه سفر راحتی را تجربه کنند، ترجیح می‌دهند به‌صورت هوایی سفر خود را انجام دهند. برای اینکه سفر خود را آغاز کنید، باید به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بروید. مقصد شما نیز فرودگاه بین‌المللی اربیل عراق خواهد بود. در روزهای مختلفی از هفته پرواز انجام می‌شود که شامل یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه هستند. قیمت بلیط‌ها باتوجه‌به نوع پرواز شما متفاوت خواهند بود. پروازهای درجه یک دارای بلیط گران‌قیمت‌تری نیز هستند. در ماه‌های محرم و صفر مسافران زیادی مشتاق سفر به عراق هستند؛ به همین علت شاید به‌راحتی نتوانید بلیط پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما این است چند روز مانده به شروع این ماه‌های سنگین حتماً نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید. لازم به ذکر است مسافت هوایی تهران به عراق حدود ۶۶۸ کیلومتر است و زودتر به مقصد خواهید رسید.

به ادامه مبحث فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است، می‌پردازیم. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند به‌صورت مستقیم از تهران به بغداد بروند. برای این امر می‌توان در ۷ روز هفته بلیط رزرو کرد. مسافت هوایی که از تهران به بغداد محاسبه شده، ۶۹۳ کیلومتر است. مدت‌زمانی که در هواپیما خواهید بود، یک ساعت و سی دقیقه است همچنین از تهران پروازهایی به نجف نیز انجام می‌شوند. اگر قصد دارید با هواپیما از تهران به نجف بروید، ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. برای تهیه بلیط باید چند روز زودتر اقدام کنید؛ در غیر این صورت سفر شما با تأخیر روبه‌رو خواهد شد.

فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است

سفر هوایی به عراق

برای سفر زمینی به عراق از چه مرزهایی باید عبور کنیم؟

برای سفر زمینی به عراق مرزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اولین مرز مهران بوده که در ایلام واقع شده است. فاصله مرز مهران تا تهران حدود ۷۶۶ کیلومتر است. مرز دیگری که می‌توانید از آن به‌منظور سفر به عراق استفاده کنید، خسروی بوده که واقع‌شده در استان کرمانشاه است. مرز خسروی در فاصله ۷۰۰ کیلومتری تهران واقع شده است. از مرزهای دیگر که پیش روی شما قرار گرفته است، می‌توانیم به شلمچه خوزستان اشاره داشته باشیم. برای رفتن از تهران به مرز شلمچه باید ۹۲۰ کیلومتر مسافت را طی کنید.

مرز بعدی برای معرفی چذابه است که در خوزستان قرار دارد. برای رسیدن به مرز چذابه از تهران فاصله ۹۰۹ کیلومتری را باید پشت سر بگذارید. مرز باشماق کردستان نیز شما را به عراق خواهد رساند که در فاصله ۶۱۷ کیلومتری تهران قرار گرفته است. آخرین مرز نیز تمرچین آذربایجان غربی است. این مرز با تهران ۷۷۹ کیلومتر فاصله دارد. هر کدام از این مرزها با شهرهای مختلف دارای فاصله‌های مختلفی هستند. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین به نجف بروید باید به ترتیب مسافت‌های ۳۰۳، ۳۸۰، ۴۶۰، ۳۹۰، ۵۴۸ و ۶۸۰ کیلومتر را پشت سر بگذارید.

به ادامه مبحث فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است، می‌پردازیم. شاید بخواهید از مرزهای ذکر شده به کربلا بروید. از مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین به کربلا فواصل ۲۷۹، ۳۱۵، ۵۴۹، ۴۶۰، ۴۶۳ و ۶۰۰ کیلومتری وجود دارند. اگر می‌خواهید از مرزهایی که در مطالب بالا معرفی کردیم به سامرا بروید، باید ۴۴۴، ۳۲۶، ۶۸۵، ۷۵۵، ۶۲۱ و ۶۰۴ کیلومتر را پشت سر بگذارید. آخرین گزینه نیز کاظمین است. از مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین به کاظمین شاهد فاصله‌های ۲۸۳، ۲۰۳، ۵۷۵، ۵۷۵، ۵۱۱ و ۴۹۴ کیلومتری خواهید بود.

فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است

سفر زمینی به عراق از مرزهای مختلف

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به بررسی این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا عراق چند کیلومتر است؟ در ابتدا باید بگوییم سفر به عراق می‌تواند به دو شکل زمینی و هوایی صورت بگیرد. فاصله سفر زمینی نسبت به هوایی طولانی‌تر است و زمان بیشتری نیز از شما خواهد گرفت. برای رسیدن به عراق می‌توانید به شهرهای مختلف آن بروید. انتخاب هر کدام از این شهرها در طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن مسافت تأثیرگذار است. از شهرهای مهم می‌توانیم به بغداد، اربیل و... اشاره داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید