۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 55426544

جاهای دیدنی کرمان در تابستان به قدری گسترده و قابل توجه هستند که برای ذکر آنها به زمان بسیار زیادی نیاز خواهیم داشت.

جاهای دیدنی کرمان در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: با بازدید از جاهای دیدنی کرمان در تابستان، حتما شگفت زده خواهید شد. یکی از شهرهای پربازدید در کشور ما، استان کرمان است. این شهر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری مختلف، سالانه با گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان مواجه است. در این شهر می‌توانید با انواع جاهای دیدنی تاریخی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری مواجه گردید.

بازدید از جاهای دیدنی کرمان در تابستان:

بسیاری از گردشگران، اقدام به بازدید از جاهای دیدنی کرمان در تابستان می‌نمایند. این فصل یکی از فصل‌های توریستی و گردشگری است که به سبب شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت مناسبی را برای سفر ایجاد می‌کند. در این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از جاهای گردشگری فوق العاده و بی‌نظیر باشید که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم:

گنبد جبلیه در کرمان:

یکی از جاهای دیدنی کرمان در تابستان که اتفاقا با سطح بازدید بسیار بالایی نیز مواجه است، گنبد جبلیه می‌باشد. این مکان تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در استان کرمان است که از قدمت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. معماری خارق العاده و شگفت انگیز این بنا محبوبیت آن را دوچندان نموده است. این گنبد به صورت هشت ضلعی طراحی و ساخته شده است که با نام‌های‌ گنبد گبری، گنبد زیگ و ... نیز شناخته می‌شود. در درون این گنبد می‌توان شاهد موزه‌ای تاریخی و بی‌نظیر بود که توجه بسیاری از مخاطبین را به سمت خود جلب می‌کند.

برای دسترسی به این جای دیدنی در استان کرمان، باید به سمت شرق این استان حرکت کنید. این مکان گردشگری در دامنه‌ی کوه‌ مسجد صاحب الزمان واقع شده است. خیابانی که این گنبد در آن واقع شده است، خیابان شهدا است.

باغ شاهزاده ماهان از جاهای دیدنی کرمان در تابستان:

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در تابستان، باغ شاهزاده ماهان است. این باغ یکی از باغ‌های تاریخی بسیار جذاب در این شهر است که هدف گردشگری بسیاری از توریست‌ها و گردشگران نیز شناخته می‌شود. این بنا در سال 1276 خورشیدی ساخته شده است. از باغ شاهزاده ماهان به عنوان یک نگین سرسبز و درخشان در استان کرمان، یاد می‌شود. این مکان به سبب برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع و خوشایند، به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق در استان کرمان، شناخته شده است. بنابراین گزینه‌ی هوشمندانه‌ای برای گردشگری در کرمان و در فصل تابستان، شناخته می‌شود.

برای رسیدن به این منطقه‌ی گردشگری فوق العاده و جذاب، باید به سمت شهر ماهان حرکت نمایید. این منطقه‌ی جذاب در فاصله‌ی 2 کیلومتری از شهر ماهان واقع شده است. محل قرارگیری دقیق آن در دامنه‌ی کوه‌های تیگران می‌باشد. لازم به ذکر است که: این بنا یکی از آثار به جا مانده از دوران قاجاریه است.

باغ فتح آباد کرمان

باغ فتح آباد کرمان

باغ بیگلری یا باغ فتح آباد:

باغ فتح آباد یکی از جاهای دیدنی کرمان در تابستان است که ساخت آن به دوران قاجاریه بازمی‌گردد. جذابیت فوق العاده و همچنین بسیاری از خصوصیات دیگر این باغ سبب به ثبت رسیدن آن در لیست آثار ملی ایران، شده است. سبک ساخت منحصر به فرد به کار برده شده در این باغ، سبب محبوبیت جهانی آن شده است به طوریکه سالانه گردشگران و توریست‌های بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور و جهان برای بازدید از آن به استان کرمان سفر می‌کنند. در این باغ می‌توان شاهد معماری حیرت انگیز و بی‌نظیری بود که توسط فضلعلی خان بیگلربیگی بنا شده است. این بنا در سال 1255 هجری قمری ساخته شده است.

جالب اینجاست که بدانید زمان ساخت این باغ، پنج سال به طول انجامیده است. در این بنای منحصر بفرد و خارق العاده، می‌توان شاهد معماری‌های شگفت انگیز و ایده‌آلی بود که شاید کمتر آن را مشاهده کرده باشید. این بنای خارق العاده در طی سال‌ها، مورد مرمت و بازسازی زیادی نیز قرار گرفته است. در این بنا می‌توان شاهد موزه حکام، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، حوض آب و ... نیز باشید.

بردسیر از بهترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان:

اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی کرمان در تابستان هستید که از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار باشد، می‌توانید بردسیر را انتخاب کنید. در این شهر می‌توان شاهد برخی از جاذبه‌های تاریخی منحصر بفرد بود که برخی از آنها مربوط به دوران ساسانیان هستند. در این شهر نیز می‌توان شاهد برخی از آثار جذاب و دیدنی به جا مانده در دوران سلجوقیان بود.

از جمله جاهای گردشگری در این شهر می‌توان به برج نگار اشاره کرد. در این برج می‌توان شاهد خارق العاده‌ترین معماری بود که حیرت مخاطبین را بر می‌انگیزد. این برج در بر دارنده‌ی بسیاری از کاشی کاری‌های خیره کننده و جذاب می‌باشد که از جمله آثار محصور کننده به شمار می‌روند. همچنین در این برج می‌توانید شاهد کتیبه‌های ارزشمند با خط کوفی باشید که نظر بسیاری از باستان شناسان و تاریخ دانان را به سمت خود جلب نموده است.

جنگل پردیسان قائم کجاست

جنگل پردیسان قائم در کرمان

جنگل پردیسان قائم:

از انواع جاهای دیدنی کرمان در تابستان می‌توان به جنگل پردیسان قائم اشاره کرد. از این جنگل با نام پارک پردیسان و پارک جنگلی قائم کرمان نیز یاد می‌شود. این جنگل در کوه‌های صاحب الزمان واقع شده است. تمامی درختان تعبیه شده در این جنگل دست کاشت می‌باشند که از این رو به عنوان بزرگترین جنگل شناخته شده است. این پارک به جهت برخورداری از امکانات مختلف و شرایط آب و هوایی مطلوب، به عنوان یکی از جاهای گردشگری ایده‌آل در فصل تابستان شناخته شده است. بسیاری از ورزشکاران نیز این جنگل را برای کوهنوردی انتخاب می‌نمایند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید