۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: 55426417

آیا تاکنون به سفر به ارگ راین و همچنین فاصله کرمان تا ارگ راین توجه کرده‌اید؟! این بنای خیره کننده یکی از مهمترین بناها در استان کرمان است.

فاصله کرمان تا ارگ راین

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از نکات بسیار مهم برای بازدید از ارگ راین توجه به فاصله کرمان تا ارگ راین است. مسافرانی که قصد سفر و بازدید از این ارگ جذاب و منحصر به فرد را دارند، با کسب اطلاعات دقیق در زمینه فاصله و مسیر دسترسی به این بنای جذاب می‌توانند یک سفر ایده آل را برای خود رقم بزنند. همانطور که می‌دانید شهر راین در استان کرمان یکی از شهرهای کهن و تاریخی در کشور ما است. این شهر با برخورداری از ارگ راین یکی از مهمترین شهرها برای بازدید باستان شناسان و تاریخ دانان، تلقی می‌شود. از این ارگ به عنوان دومین بنای تاریخی و خشتی در جهان پس از ارگ بم یاد کرده شده است.

جذابیت منحصر به فرد و ویژگی‌های خاص این بنا موجب شده است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این مجموعه، به شهر راین سفر نمایند. از جمله مسیرهای دسترسی ایده آل به این شهر، مراجعه به استان کرمان و سپس رجوع شهر راین است. برای دسترسی ساده به این منطقه باید اطلاعات کاملی را در زمینه آن به دست آورید.

موقعیت جغرافیایی و فاصله کرمان تا ارگ راین:

توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله کرمان تا ارگ راین موجب می‌شود که به راحتی (حتی برای اولین بار) به این شهر دسترسی پیدا کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که ارگ راین در قسمت جنوب غربی از شهر راین واقع شده است. این بنا از جمله آثار تاریخی بوده که قدمت آن به دوران ساسانیان باز می‌گردد. سکونت حاکمان، تاجران، پیشه وران و غیره در این ارگ در زمان‌های بسیار دور، محبوبیت آن را دو چندان نموده است. برای دسترسی به ارگ راین از سمت کرمان، ابتدا باید به شهر راین سفر کنید.

شهر راین در دامنه‌ی کوه هزار واقع شده است. محل قرارگیری این شهر در قسمت جنوب شرقی از استان کرمان می‌باشد. واقع شدن این شهر در ارتفاع ۲۲۰۱ از سطح دریا و قرار گرفتن آن در منطقه کوهستانی، سبب ایجاد آب و هوای معتدل کوهستانی در آن شده است. این شهر به طور کلی در فصل زمستان بسیار پربرف و در فصل تابستان، خنک و ییلاقی است. از این رو بسیاری از گردشگران با مراجعه به استان کرمان، قطعا از این شهر نیز بازدید می‌کنند.

مسیر دسترسی به راین از استان کرمان:

یکی از مهمترین فاکتورها برای دسترسی به شهر راین، در نظر گرفتن فاصله کرمان تا ارگ راین است. همانطور که می‌دانید ارگ راین یکی از جاذبه‌های گردشگری راین است که بسیار پرطرفدار و محبوب نیز می‌باشد. اگر بخواهیم به فاصله‌ی این بنا تا استان کرمان اشاره کنیم، می‌توان به فاصله‌ی ۱۰۵ کیلومتری از کرمان اشاره نمود. این بنای خارق العاده در ۱۰۵ کیلومتری از جنوب شرقی استان کرمان واقع شده است. برای رسیدن به مقصد می‌توانید از دو مسیر استفاده کنید.

مسیر جاده‌ای را می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی طی کنید. از جمله وسایل نقلیه در این مسیر عبارتند از: اتوبوس، خودروهای شخصی و ...

مسیر ریلی از دیگر مسیرهای مناسب برای طی کردن فاصله کرمان تا ارگ راین است. برای رسیدن به این شهر می‌توانید از قطار نیز استفاده کنید.

به طور کلی برای رسیدن به مقصد از کرمان به سمت ارگ راین، (با توجه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه را باید سپری کنید.

فاصله کرمان تا ارگ راین

جاذبه‌‎های گردشگری در شهر راین

شهرهای واقع شده در فاصله کرمان تا ارگ راین:

در فاصله کرمان تا ارگ راین قطعا با بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف، مواجه خواهید شد. هر کدام از این شهرها و روستاها در بر دارنده‌ی بسیاری از جاهای گردشگری و دیدنی هستند. شرایط آب و هوایی مطلوب در این مسیر، جذابیت آن را دو چندان نموده است. بنابراین با طی کردن این مسیر، می‌توانید شاهد جذابیت‌های فوق العاده و تکرار نشدنی طبیعت بکر و جذاب، باشید. از جمله شهرها و روستاهایی که در این مسیر واقع شده‌اند، عبارتند از:

  • زینال آباد
  • سکنج
  • قناتغستان

و بسیاری از موارد دیگر. در این مسیر، می‌توان شاهد بسیاری از جاهای گردشگری چشم نواز، طبیعت خیره کننده، سوغاتی‌های بی‌نظیر و ... بود. بنابراین در این سفر هیجان انگیز، می‌توانید خاطرات فراموش نشدنی و دل انگیزی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که برای رسیدن به مقصد، با دو مسیر جاده‌ای روبرو خواهید بود. مسیر اولی از ۱۰۵ کیلومتر و مسیر دوم از ۱۰۸ کیلومتر برخوردار است. در مسیر دوم با جاذبه‌های گردشگری بیشتری مواجه خواهید بود اما زمان رسیدن به مقصد، کمی افزایش خواهد یافت.

فاصله کرمان تا ارگ راین

مسیر کرمان به شهر راین

جاذبه‌های گردشگری در راین:

یکی از موارد مهمی که بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این شهر ترغیب می‌کند، برخورداری آن از جاذبه‌های گردشگری راین است. در درون شهر راین و اطراف آن، با بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مواجه خواهید بود که هر کدام از آنها، داستان‌های شگفت انگیزی را در بر دارند. از جمله این جاهای گردشگری و جاذبه‌های پرطرفدار دیدنی، عبارتند از:

  • آبشار راین: (یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری راین، آبشار واقع شده در آن است. آبشار راین یا همان (زر رود) در دامنه‌ی کوه هزار واقع شده و جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد.)
  • کوه هزار: (این کوه با در بر داشتن خصوصیات ویژه، به عنوان مرتفع‌ترین قله در جنوب کشور، شناخته شده است. این کوه از آب و هوای تکرار نشدنی و همچنین از چشمه‌ها، رودها و ... بسیار زیادی برخوردار است.)
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید