۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 55426410

همانطور که می‌دانید برای طی کردن فاصله بلورد تا سیرجان نیازمند استفاده از دانش مناسبی خواهید بود. استفاده از نقشه و راهنما در این مسیر، بسیار هوشمندانه خواهد بود.

فاصله بلورد تا سیرجان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا از فاصله بلورد تا سیرجان چیزی می‌دانید؟ سیرجان یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین شهرها در استان کرمان است که از گستردگی و توجه بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این منطقه از استان کرمان به جهت برخورداری از روستاها و دهستان‌های بسیار زیاد، بسی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. یکی از روستاهای بسیار جذاب در منطقه‌ی سیرجان که محبوبیت بی‌نظیری را نیز در بر دارد، روستای بلورد است. این روستا به جهت برخورداری از ویژگی‌های متمایز کننده و منحصر بفرد، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگری شناخته شده است.

سالانه بسیاری از افراد به شهر سیرجان از استان کرمان سفر کرده و با شنیدن ویژگی‌های بلورد، اقدام به بازدید از آن نیز می‌نمایند. برای اینکه پس از سفر به کرمان از جاذبه‌های دیدنی فوق العاده و چشم نواز روستای بلورد بی‌نصیب نمایند، بهتر است اطلاعاتی را کسب نمایید. کسب اطلاعات کامل در این زمینه موجب می‌شود که به راحتی به این شهر سفر کرده و خاطرات هیجان انگیزی را برای خود به ثبت برسانید.

موقعیت جغرافیایی و فاصله بلورد تا سیرجان:

یکی از مهمترین المان‌ها برای سفر به این شهر، کسب اطلاعات کامل در زمینه‌ی موقعیت جغرافیایی و فاصله بلورد تا سیرجان است. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این شهر در چه موقعیت مکانی واقع شده است. این شهر از جمله شهرهای سیرجان از کرمان است که در سال‌های اخیر از بخش به شهر تبدیل گردید. اگر بخواهیم به یکی از مناطق گردشگری و جذاب در شهر سیرجان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از شهر بلورد نیز یاد کرد. این شهر یک شهر ییلاقی است که در محور ارتباطی و مسیر سیرجان به بافت واقع شده است. اگر بخواهیم در نقشه به محل قرارگیری این شهر اشاره کنیم، می‌توان از سمت شرق سیرجان به این شهر دست یافت.

در این شهر می‌توان شاهد زبان ترکی و فارسی بود که بیانگر قدمت فوق العاده و تاریخی این شهر می‌باشد. در این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی می‌توان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز اشاره نمود. بنابراین این شهر از جمله جاهای گردشگری بسیار جذاب و محصور کننده شناخته می‌شود. این شهر در ارتفاع ۲.۰۳۴ متری از سطح دریا واقع شده است. بنابراین دور از ذهن نیست که دارای آب و هوای بسیار مطلوب و دلنشینی باشد.

معرفی و اطلاعات کامل شهر بلورد

بلورد و جاهای دیدنی آن

جاهای گردشگری در بلورد:

یکی از مهمترین المان‌ها برای کسب اطلاع از فاصله بلورد تا سیرجان، توجه به زمان دسترسی به جاهای دیدنی این شهر است. این شهر در بر دارنده‌ی بسیاری از جاهای گردشگری و دیدنی است که توجه هر بیننده‌ای را جلب خواهد کرد. بازدید کنندگان بسیار زیادی سالانه برای بازدید از این شهر و جاذبه‌های آن به استان کرمان سفر می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری بلورد در سیرجان کرمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ سنگی: (یکی از جاذبه‌های گردشگری بلورد در سیرجان، باغ سنگی آن است. این باغ در بر دارنده‌ی بسیاری از داستان‌های جذاب و منحصر بفرد است که گوشنواز بوده و بسیار دلنشین است. این باغ از جمله باغ‌های وحشت انگیز در استان سیرجان به شمار می‌رود.)
  • زنجیر آویز: (از دیگر جاهای گردشگری در این شهر، می‌توان به زنجیر آویز اشاره نمود. این منطقه در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری از شهر بلورد و در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری از سیرجان واقع شده است. این آبشار چشم نواز، بهترین و جذاب‌ترین طبیعت در استان کرمان را در بر دارد.)
  • چهار گنبد: (در فاصله بلورد تا سیرجان می‌توان شاهد یک طبیعت خیره کننده و جذاب به نام چهار گنبد نیز بود. این طبیعت بی‌نظیر، به عنوان بهترین منطقه‌ی ییلاقی از استان کرمان شناخته شده است.)

این موارد تنها نمونه‌ای از جاذبه‌های گردشگری بلورد در سیرجان هستند. در این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده و حیرت انگیز باشید. این منطقه به سبب برخورداری از شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب، طبیعت چشم نواز و محصور کننده‌ای را نیز در بر دارد. لذا سفر به این شهر در فصل بهار و تابستان، بسیار شیرین و به یاد ماندنی خواهد بود.

تصاویر ماهواره ای از "‌سیرجان"

مسیر سیرجان به بلورد

در فاصله بلورد تا سیرجان چه روستاها و شهرهای واقع شده‌اند؟

در فاصله بلورد تا سیرجان می‌توان شاهد شهرها و روستاهای بسیار کمی بود. فاصله‌ی این شهر تا سیرجان بسیار کوتاه است. شهر بلورد در فاصله‌ی ۵ کیلومتری از استان سیرجان واقع شده است. بنابراین اگر به شهر سیرجان سفر کنید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به این شهر جذاب و فوق العاده، دسترسی پیدا کنید. اگر از سیرجان به سمت بلورد حرکت نمایید، از روستاها و شهرهایی نظیر:

  • عزت آباد
  • کهن شهر سفلی
  • کهن شهر علیا
  • دهستان نجف آباد

و غیره عبور خواهید کرد. می‌توانید مسیرهای مختلفی را برای دسترسی به منطقه‌ی بلورد انتخاب کنید. شاید مسیرهای مختلف راه درازی را پیش روی شما بگذارند، اما شما می‌توانید از جاهای دیدنی بیشتری نیز بازدید کنید. هر کدام از این جاهای دیدنی می‌توانند خاطرات فراموش نشدنی و لحظات شیرینی را برای شما به یادگار بگذارند. در این مسیر می‌توانید از طبیعت خیره کننده و جذاب نیز برخوردار گردید. همانطور که ذکر شد، منطقه بلورد در مسیر سیرجان به بافت واقع شده است که از جمله مسیرهای جذاب در استان کرمان به شمار می‌رود. در استان کرمان به سبب شرایط آب و هوایی خاص، کمتر مسیری را مشاهده خواهید کرد که از جذابیت منحصر بفرد و چشم نوازی برخوردار باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید