رابطه عاطفی یک نیاز واقعی است، اما شما چگونه و بر چه اساسی به این نیاز پاسخ داده‌اید؟ رابطه عاطفی شما بر چه اساسی است؟ عشق واقعی و علایق مشترک یا فرار از تنهایی؟

عشق واقعی یا فرار از تنهایی؛ رابطه عاطفی شما بر چه اساسی است؟

سلام نو پلاس: تفاوت زیادی بین داشتن یک رابطه عاشقانه با شریک زندگی یا حفظ یک رابطه با زور و اجبار و از سر فرار از تنهایی وجود دارد. گاهی در تلاش و تعجیل برای یافتن یک شریک عاطفی مناسب، این تمایز را از خاطر می‌بریم. این مسئله ممکن است باعث شود که وقتی به گذشته یک رابطه عاطفی نگاه کنیم از خود بپرسیم چطور "نشانه ها را ندیدیم" یا در نهایت با کسی درگیری عاطفی جدی پیدا کردیم که به وضوح برای ما اشتباه بوده است.

راه حل این مسئله آن است که بتوانید تفاوت این دو گونه رابطه را به سرعت تشخیص دهید، نه ماه‌ها و حتی شاید سال‌ها بعد. در حالی که این کار ممکن است برای برخی آسان‌تر از دیگران باشد، اما همه ما می‌توانیم با کمی دقت در تشخیص پتانسیل یک رابطه عاشقانه جدید بهتر عمل کنیم.

در اینجا سه ​​سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا به شما کمک کند رابطه ای مبتنی بر عشق واقعی را در مقابل رابطه‌ای مبتنی بر گریز از تنهایی تشخیص دهید.

آیا می‌توانید خودِ خودتان باشید؛ بدون سانسور؟

یکی از واضح ترین نشانه‌های یک رابطه مبتنی بر ترس این است که آن طور خودتان می‌خواهید رفتار نکنید. ترس از دست دادن شریک عاطفی یا شریک زندگی‌تان، شما را به «رفتارهای رابطه‌پسند» مثل تغییر و پنهان کردن جنبه‌های مختلف شخصیت یا قربانی کردن ارزش‌های خود برای جلوگیری از قضاوت شدن توسط شریک زندگی سوق می دهد.

شما به جای اینکه واقعاً به لذت بردن از زمانی که با هم می گذرانید توجه کنید، روی حفظ آنچه بین یکدیگر دارید متمرکز خواهید شد، زیرا همیشه نگران از دست دادن شریک زندگی خود هستید.

وقتی دائماً سعی می‌کنید خود را با انتظارات دیگران وفق دهید، خواسته‌ها و نیازهای خود را نادیده می‌گیرید. این مسئله می‌تواند منجر به احساس نارضایتی و از دست دادن هویت شما شود.

یک رابطه سالم با تلاش هر دو طرف برای حفظ فردیت خود و همچنین حمایت از یکدیگر در رابطه شناخته می‌شود تحقیقات نشان می دهد که حفظ تعادل سالم بین نزدیک و خودمختاری در روابط عاشقانه برای حفظ بالانس رابطه مهم است.

هنگامی که یک یا چند مورد از موارد زیر رخ می دهد، روابط به سوی تیره و تار شدن پیش می‌رود:

  • یکی از طرف‌های رابطه تلاش می کند تا بر نگرش و نگاه طرف دیگر تأثیر بگذارد و به نوعی بر آن نظارت کند
  • یکی از طرفین در مقابله با موقعیت های چالش برانگیز مشکل دارد و درمانده می‌شود
  • یک طرف به صورت آشکار یا پنهان به مرزهای شخصی و شخصیتی طرف دیگر حمله می‌کند و دنبال تغییر آن‌ها است

آیا برای شاد بودن نیاز به همراهی دائمی با شریک عاطفی خود دارید؟

بله، شما قرار است خوشبختی را در جمع کسانی که واقعا دوستشان دارید بیابید. با این حال، برای برخی، این شادی به تلاشی برای اجتناب از ترس فلج کننده از تنهایی تبدیل می شود.

اگر در غیاب شریک زندگی خود احساس پوچی می کنید، تا جایی که فکر می کنید بدون او نمی توانید خوشحال باشید، ممکن است این مسئله نشان از ترس شما از از دست دادن او باشد تا دوست داشتنش.

در حالی که ولع داشتن زمان با کیفیت با شریک زندگی برای رشد رابطه مفید و موثر است، انتظار اینکه شریک زندگی شما تمام وقت آزاد خود را با شما بگذراند ممکن است به این معنی باشد که رابطه شما ناشی از ترس از دست دادن او است.

نکته دیگری که باید از خود بپرسید این است که آیا ترجیح می دهید با شریک زندگی خود به تنهایی معاشرت کنید یا در جمع دیگران. اگر متوجه می‌شوید که «به اشتراک گذاشتن» شریک زندگی‌تان در محیط‌های اجتماعی دشوار است، این ممکن است نشان‌دهنده این باشد که برای جلب توجه و شادی، بیش از حد به او متکی هستید.

آیا به سادگی و به سرعت حسادت می‌کنید؟

حسادت نشانه دیگری است که نشان می دهد رابطه شما با ترس از دست دادن و نارسایی‌های مختلف همراه است. طبق تحقیقات، حسادت گاه به گاه در روابط طبیعی است و می تواند به عنوان یک نیروی مثبت ارزیابی شود، زیرا به زوج ها یادآوری می کند که وجود یکدیگر را بدیهی نپندارید. حدی از حسادت احساسات را تشدید و لحظات صمیمی را پرشورتر می‌کند.

از سوی دیگر، حسادت شدید یا غیرمنطقی ریشه در ترس ما از رها شدن دارد. تحقیقات نشان داده است که سطوح پایین‌تر اعتماد به شریک زندگی باعث می‌شود افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب حسود شوند و در این مسیر وسایل شریک زندگی خود را چک کنند و از نظر روانی آزاردهنده شوند.

حسادت و به طور کلی ناامنی‌ها می تواند باعث شود که ما در مورد از دست دادن شریک زندگی خود دچار پارانوئید شویم. این مسئله باعث یک تشدید شکاف در رابطه می‌شود.

عشق یا تنهایی؛ چرا رابطه داریم؟

شتاب کردن خسارت بار است، به خصوص در روابط عاطفی. هنگامی که احساس می کنید به شدت به یک شریک عاطفی و همراه نیاز دارید، ممکن است در تصمیم گیری عجله کنید و مرتکب خطا شوید. انتظار برای وارد شدن به یک رابطه در زمان مناسب اگرچه چالش برانگیز است، اما می تواند ما را به سمت یک رابطه خوب و مفید و بر اساس عشق واقعی و علایق مشترک هدایت کند، رابطه‌ای شکل گرفته براساس گریز از تنهایی یا ترس از مجرد بودن.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید