در این مطلب قصد داریم شما را با سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی آشنا کنیم؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی

سلام نو-سرویس گردشگری: ارمنستان و گرجستان در بین کشورهایی قرار می‌گیرند که می‌توان با کمک خودرو شخصی به آن‌ها سفر کرد. به‌طورکلی سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی همراه با نکات گوناگونی است که توجه به آن‌ها را نباید از یاد برد. دو کشور مذکور به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان مورد توجه گردشگران ایرانی زیادی قرار گرفته است. اگر برای ایام تعطیلی خود به دنبال مکانی برای سفر هستید، پیشنهاد ما به شما ارمنستان و گرجستان است. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌تری درباره این موضوع به دست بیاورید.

برای سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی چه کارهایی باید انجام داد؟

افرادی که قصد دارند به‌صورت زمینی به ارمنستان و گرجستان سفر کنند، در ابتدا نیاز است یک سری از کارهای اداری را پشت سر بگذارند و سپس نسبت به تهیه مدارک گوناگون اقدامات لازم را به انجام برسانند. در این بخش قصد داریم به بررسی کارهایی بپردازیم که نیاز است آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

گواهینامه بین‌المللی دریافت کنید

در ابتدای سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی باید نسبت به دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید. دریافت این گواهینامه از کانون جهانگردی انجام می‌شود. همچنین در این راه باید یک سری از مدارک پراهمیت را تهیه کنید که یکی از آن‌ها گواهینامه رانندگی ایرانی است. از اعتبار گواهینامه شما باید حداقل یک ماه و یک روز باقی مانده باشد. شما به یک قطعه عکس ۳×۴ نیاز دارید. اگر قبلا گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده‌اید، حتما آن را نیز با خود به همراه داشته باشید. شما باید گذرنامه خود را نشان دهید و همچنین از صفحه اول آن یکی کپی آماده کنید. برای دریافت گواهینامه بین‌المللی به شما یک فرم داده خواهد شد که باید آن را به‌صورت کامل تکمیل کنید. این فرم هم به زبان انگلیسی و هم فارسی باید پر شود.

به دنبال کاپوتاژ باشید

مرحله بعدی برای سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی کاپوتاژ خودرو است. برگه کاپوتاژ توسط اداره گمرک صادر می‌شود و نوعی مجوز برای خروج خودرو است. برای دریافت کاپوتاژ نیاز است یک سری از مدارک را آماده کنید. شناسنامه مالکیت خودرو یا برگه سبز، سند فروش خودرو، کارت ماشین، گواهینامه ایرانی، بیمه‌نامه ایرانی و گذرنامه در بین این مدارک جای می‌گیرند. لازم به ذکر است خودروهای ایرانی به دلیل عدم رعایت استانداردهای اروپایی اجازه ورود به کشورهای ارمنستان و گرجستان را ندارند.

نکات مهم درباره سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی

دریافت کاپوتاژ خودرو در اولویت قرار دارد

چمدان خود را ببندید

حالا نوبت به بستن چمدان می‌رسد. سعی کنید لوازم زیادی همراه با خود نبرید؛ زیرا آنقدر درگیر گشت‌وگذار خواهید بود که خیلی از آن‌ها به کارتان نخواهند آمد. یک سری از لوازم وجود دارند که حمل آن‌ها ممنوع است. سوخت اضافی، طلای اضافی و اشیای گران‌قیمت در بین این موارد جای می‌گیرند. بسته به اینکه در کدام فصل به ارمنستان و گرجستان می‌روید، لباس‌های مناسب با خودتان بردارید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، برداشتن آن‌ها را فراموش نکنید. لازم به ذکر است اگر داروهای شما بدون نسخه دکتر به فروش نمی‌رسند، حتما نسخه خود را در کیفتان داشته باشید. همچنین علاوه بر اپلیکیشن‌های سفر، فراموش نکنید یک نقشه نیز خریداری کنید. با این کار سفر شما راحت‌تر و با دغدغه کمتری صورت خواهد گرفت.

سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی از چه مسیرهایی صورت می‌گیرد؟

افرادی که قصد سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی را دارند، می‌توانند از مسیرهای مختلفی استفاده کنند. برای اینکه سفر شما راحت‌تر صورت بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را از ارمنستان شروع کنید؛ زیرا یکی از مسیرهای رسیدن به گرجستان، عبور از مرز ارمنستان است. برای رفتن به ارمنستان در ابتدا باید به تبریز و سپس به جلفا بروید. از آنجا باید مسیر سیه‌رود را در پیش بگیرید تا به مرز نوردوز برسید. بعد از آن دو مسیر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را جهت رسیدن به ایروان در پیش بگیرید. یکی از این مسیرها ۳۸۰ و دیگری ۴۴۰ کیلومتر با ایروان فاصله دارند. بعد از گشت‌وگذار کردن در ارمنستان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌توانید به سمت گرجستان ماشین خود را راه بیندازید.

هزینه‌های لازم برای سفر به ارمنستان و گرجستان

سفر زمینی به گرجستان و ارمنستان با خودرو شخصی نیازمند هزینه‌های مختلفی است که باید آن‌ها را به‌صورت کامل پرداخت کنید. قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید و چمدان سفر را ببندید، پیشنهاد می‌کنیم برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید. هزینه‌ها باتوجه‌به عوامل مختلفی ممکن است بالا و پایین شوند؛ به همین علت شناسایی متغیرها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. کاپوتاژ، دریافت ویزا، دریافت گواهینامه بین‌المللی و... نیازمند هزینه‌های گوناگونی هستند. همچنین مدل ماشین شما نیز می‌تواند روی افزایش یا کاهش هزینه‌ها تاثیر خود را بگذارد.

نکات مهم درباره سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی

بررسی هزینه‌های لازم برای سفر به دو کشور ارمنستان و گرجستان

سخن آخر درباره سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی

در این مطلب سعی کردیم شما را با سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان با خودرو شخصی آشنا کنیم. برای ورود به این کشورها نیازمند دریافت ویزا هستید. همچنین باید به اداره گمرک مراجعه کنید تا مجوز خروج به خودروی شما داده شود. مسیرهای مختلفی برای سفر وجود دارند که شما باید حتما آن‌ها را بررسی کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

کد خبرنگار: ۲۰
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی TR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    28 1
    عزیزمن جاده های ارمنستان در دست احداث و خاکی و نا امن و بیراهس در حال حاضر مردمو آواره نکن. گرجستان میرین از ترکیه برین و از ترکیه هم برگردین
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    8 1
    مت میخوام با پراید برم
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 0
    خیلی ناقص گفتین برین در مورد قرص ها و داروها هم تحقیق کنید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 0
    کاپوتاژ در اصطلاحات گمرکی مفهوم دیگری دارد شما باید پروانه خروج موقت دریافت کنید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    19 0
    خوب ماشین استاندارد درست کنید بدین دست مردم زشت نیست دو کشور به اندازه استانی از ایران بگین ماشین ساخت ایران را ه نمی دن- - خجالت داره
  • ایرج IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 5
    ایران جاهای بکر و دیدنی فراوان داره ،اول، تمام دیدنی های ایران، بعد کشورهای دیگر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید