خرم آباد جزو شهرستان های لرستان است. این شهرستان از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است. جهت آشنایی با جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان همراه ما باشید.

جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهر و جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان می پردازیم.

آشنایی با شهر و جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

یکی از شهر های قدیمی ایران که دارای قدمت بسیاری است، خرم آباد می باشد. این شهرستان زیبا و دیدنی در استان لرستان واقع شده است. شهرستان خرم آباد به دلیل داشتن قدمت بسیار، جاذبه های طبیعی متعدد، آب و هوای مناسب در تمام طول سال و آثار تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین این شهر به عنوان یکی از مقصد های گردشگران و توریست ها انتخاب شده است. بنابراین افراد بسیاری در تمام فصول سال جهت گشت و گذار و بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی، به شهرستان خرم آباد سفر می کنند. در فصل زمستان به علت سرد بودن هوا، گردشگران و توریست های کمتری به این شهر زیبا و دیدنی سفر می کنند.

بنابراین در فصل زمستان می توانید به راحتی و به دور از شلوغی از جاذبه های زیبای این شهر دیدن کنید. شهر خرم آباد در طول زمان نام های متعددی داشته است. برای مثال نام این شهر در زمان حکومت شاپور اول ساسانی، شاپور خواست بوده است. با گذشت زمان نام این شهر به خرم آباد تغییر یافته است. سرزمین آبشار ها و چشمه های خروشان، لقب شهر خرم آباد می باشد. زیرا در این شهر چشمه ها و آبشار های متعددی وجود دارد. مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، حمام گپ، بقعه باباطاهر، مسجد جامع تعدادی از جاهای دیدنی خرم آباد است که در فصل زمستان می توانید به بازدید از آنها بپردازید. بنابراین در ادامه اطلاعات کاملی در خصوص جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان، در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی مناره آجری از جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

مناره آجری یکی از جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان است. این مناره در جنوب شهر خرم آباد واقع شده است. این مناره به صورت استوانه ای و بر روی سکویی سنگی ساخته شده است. با بررسی هایی که بر روی این بنا انجام شده است، پی به میزان قدمت آن برده اند. قدمت مناره آجری به دوران حکومت پادشاهان دیلمیان باز می گردد. ارتفاع این مناره حدود 30 متر است. برای رفتن به بام مناره آجری، نود و نه پله وجود دارد. بعد از طی کردن این پله ها به بام مناره آجری می رسید و میتوانید از دیدن منظره ی زیبای شهر لذت ببرید. اگر نگاهی به لیست آثار ملی بیندازید، نام مناره آجری را می توانید در آن مشاهده کنید.

آشنایی با حمام گپ

از دیگر جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان می توان حمام گپ را نام برد. این حمام در میدان گپ واقع شده است. حمام گپ از آثار تاریخی شهر خرم آباد است که دارای قدمت بسیاری است. ساخت این حمام به دوران حکومت صفویان باز می گردد. در مدت زمان کوتاهی این حمام متروکه بوده است اما در حال حاضر بازسازی شده است. بنابراین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد شناخته شده است. مساحت این مکان حدود 700 متر مربع است. در این حمام عمومی دو حوض وجود دارد، که در زمان های گذشته برای شنا کردن از آنها استفاده می کردند. هنگام بازدید از حمام گپ، گچ بری های زیبایی را می توانید مشاهده کنید.

از ویژگی های ظاهری این حمام می توان به گنبد بزرگ و زیبایی که در آن ساخته شده است، اشاره کرد. در مرکز این گنبد، جامخانه ای وجود دارد. از این جامخانه برای روشن کردن، فضای حمام استفاده می کردند. از چاه گاورو، آب مورد نیاز این حمام را تامین می کردند. این حمام زیبا و دیدنی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

معرفی گرداب سنگی از جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی خرم آباد که در فصل زمستان به بازدید از آن می توانید بپردازید، گرداب سنگی را پیشنهاد می کنیم. بنابراین در این بخش به معرفی گرداب سنگی که از جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان است می پردازیم. این گرداب از قدمت بسیاری برخوردار است. ساخت آن به دوران حکومت پادشاهان ساسانی باز می گردد. همچنین برای ساخت دیواره های این گرداب، از سنگ و ساروج استفاده شده است. اطراف چشمه با استفاده از ساروج دیواره های بلندی ساخته است که این دیواره ها باعث ذخیره آب می شوند. در زمان های گذشته برای انتقال آب قابل شرب به بخش های مختلف خرم آباد از این گرداب سنگی کانال کشی کرده بودند. بابا عباس نام دره ای می باشد که در نزدیکی این گرداب وجود دارد. با تحقیقات بسیار بر روی این دره، محققان موفق به یافتن بقایای یک آسیاب در آن شده اند. از گرداب سنگی برای تامین آب مورد نیاز این آسیاب استفاده می کردند.

آشنایی با پل شاپوری

پل شاپوری یکی از جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان به حساب می آید. این پل در نزدیکی قلعه فلک الافلاک واقع شده است. این پل دارای قدمت بسیاری است و ساخت آن به دوران ساسانیان باز می گردد. با بازدید از این پل متوجه معماری زیبا و منحصر به فرد آن خواهید شد. طول پل شاپوری حدود 230 متر است. این پل در ابتدا دارای 19 طاق بوده است، اما با گذشت زمان این پل تخریب شده است و تنها پنج طاق آن باقی مانده است.

جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

جاهای دیدنی خرم آباد در زمستان

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید