در پی حذف قانون تغییر ساعت در سال ۱۴۰۲ مشکلاتی در تنظیم ساعت گوشی های همراه ایجاده شده است که در ادامه مطلب زیر به بررسی چگونگی حل این مشکل خواهیم پرداخت.

بلایی که تغییر ساعت سر موبایل‌ها آورد را چگونه حل کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالیکه قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین مثل تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۲۴ دیشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سال‌های گذشته، به صورت خودکار یک‌ساعت به جلو کشیده شد.

برخی منابع، علت این مسئله را تنظیم بودن "تایم‌سرورهای جهانی" با تغییر ساعت در اول فروردین‌ماهِ هر سال در ایران و مطلع نبودن آن‌ها از لغو این تغییر اعلام کردند و برخی دیگر نیز در فضای مجازی دلایل تاییدنشده دیگری را برای این مشکل عنوان کرده‌اند.

اما علت هر چه باشد، فعلا مشکل پس از گذشت نزدیک به ۱۲ ساعت همچنان پابرجاست و تا زمانیکه گوشی‌های موبایل به قانون لغو تغییر ساعت تمکین کنند، کاربرانی که ساعت گوشی آن‌ها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.

برای این منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی (Settings) به قسمت مدیریت عمومی (General management) و سپس به بخش تاریخ و ساعت (Date and time) بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان (Automatic date and time) را غیرفعال کنید و با ورود به بخش تنظیم ساعت (Set time)، ساعت گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.

بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجددا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در گوشی خود فعال کنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    1 0
    سلام مطمعنم خیلی فکرکردیدتابه این نتیجه رسیدیدومشکل به این بزرگی روبه همین راحتی حل نمودیدوراه حل روبرای ماوکاربران وبازدیدکنندههانوشتیدودرمعرض دیدقراردادیدواطلاع رسانی کردیدفقط من واسه تکمیل کردن گزارشتون خدمتتون عرض کنم وقتی ساعت گوشی روبه عقب بردیداگردوباره تنظیمات خودکاریااستفاده ازساعت ٱپراتورروفعال کنیدمطمعنأساعت گوشیتون یکساعت جلوخواهدرفت.. این مشکل هم ازمخابراته واپراتورهای ایرانسل وهمراه اول فقط هم واسه سیمکارتهای قدیمی رخ میده یعنی اگ سیمکارتی طی این چندروزیاحداقل1ماه خریداری کرده باشیدساعت گوشیتون همون ساعت قدیم رونشون میده درظمن واسه تکمیل کردن گفته هام اینم بگم خدمتتون که اگ تنظیمات ساعت گوشیتون روازروی خودکاریاٱپراتوربرداریدوروی تنظیم دستی بگذاریدتمام تنظیمات پیامهاوتماسهاتون دچارمشکل خواهدشدوسلام نامه تمام یاحق
  • آرش IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    تیک تنظیم خودکار را خاموش کنید ساعت رو یک ساعت عقب ببرید، درست میشه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    خوب ساعت موبایل را می توان تغییر داد دوما قبل ازاینکه مشکل برای خودپروازها اتفاق بیفتد دولت در مجلس بارها گفته بودند که ساعت برای سال بعد تغییر نخواهد کرد چرا اهمال کاری در ساعت خودپروازها باید پیش بیاید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    والا من امشب برا سحری با ساعت جدید بیدار شدم دیدم تلوزیون هیچ خبری از برنامه رمًضان نیس دردسر از این بهتر نمیشه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام وقت بخیر و عید نوروز 1402 مبارک، با روش گفته شده در مقاله که انجام دادم تمام اپلیکیشن های بانکی ام به مشکل خوردن و اعلام کرده که کارت بانکی مسدودمیشه و مجبور شدم دوباره تنظیمات گفته شده در مقاله رو به حالت اول برگردونم، کاش برای حل این مشکل اپراتورها و مخابرات قبلا اقدام میکردن و اطلاع رسانی میشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید