اگر فکر می‌کنید توچال فقط قله، تله کابین و اسکی سخت اشتباه می‌کنید. اسنوموبیل از آن تفریحات خاص و پرهیجان مجموع توریستی توچال است.

اسنومبیل توچال؛ تفریحی متفاوت در دل برف

سلام نو-سرویس گردشگری: مجموعه تفریحی توریستی توچال یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مجموعه های پایتخت به حساب می آید و در شمال تهران و در میان رشته کوه البرز جای خوش کرده است. وجود بخش های ورزشی و تفریحی متعدد مانند باشگاه تیراندازی، باشگاه اسکی، اتاق فرار، زیپ لاین، تله کابین، تله سیژ، بام تهران، باشگاه بگ جامپ، رستوران ها و کافه های متعدد در این مجموعه، به محبوبیت و شهرت آن اضافه کرده است. منطقه ای که بلندترین نقطه تهران در آن قرار گرفته است و از نظر آب و هوا یکی از تمیزترین مکان های پایتخت در طول سال به حساب می آید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با دیدنی ها و تفریحات این مجموعه بیشتر آشنا کنیم.

چرا به توچال برویم؟

  • از جمله دیدنی ها و تفریحات تهران مانند بام تهران، تله کابین، سورتمه، پیست اسکی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد و مجموعه های ورزشی و ... را در خود جای داده است.
  • طولانی ترین خط تله کابین و سورتمه کشور را در خود جای داده است.
  • پیست اسکی توچال یکی از محبوب ترین پیست اسکی های تهران به حساب می آید.
  • توچال اصلی ترین مقصد کوه نوردی شمال تهران و یکی از بهترین تفریحات تهران است.
  • پیست اسکی توچال نزدیک ترین پیست اسکی به پایتخت محسوب می شود.
  • سکوت و آرامش توچال به ویژه در ایام هفته می تواند به شما در تجدید انرژی و روحیه کمک کند.
  • بام تهران، بهترین مکان تماشای پایتخت از فراز بلندی هاست.
  • مسیر تندرستی توچال یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی تهران محسوب می شود.
  • آب و هوای تمیز و متفاوت این قسمت از پایتخت می تواند شما را به وجد بیاورد.

اسنومبیل توچال؛ تفریحی متفاوت در دل برف

اسنوموبیل چیست؟

اسنوموبیل یا ماشین برفرو، وسیله ای موتوری و خاص است که در مناطق سردسیر و برفی برای حمل و نقل و تفریح از آن استفاده می‌شود و احتمالا تا به حال بار ها آن را در فیلم های مختلف مشاهده کرده اید.

اسنومبیل توچال؛ تفریحی متفاوت در دل برف

بیشتر مدل‌های اسنومبیل توسط موتورهای یک یا دو سیلندر حرکت می‌کنند. این وسایل معمولاً با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت قادر به حرکت هستند، اما بعضی مدل‌های مسابقه‌ای که دارای موتورهای قویتری می‌باشند سرعتشان به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد. اسنوموبیل معمولاً توسط فرمانی که به یک جت‌اسکی در جلوی بدنه متصل شده‌است، هدایت می‌شود. بعضی از اسنوموبیل‌ها با ۶ تا ۸ تایر کم باد مجهز شده‌اند تا به راحتی روی برف حرکت کنند ولی معمولاً جهت حرکت در آرودن اسنوموبیل‌ها از چرخش یک تسمه لاستیکی که روی سطح آن میله‌های فولادی کوچکی قرار گرفته و این میله‌ها به‎ داخل برف فرومی‌روند، استفاده می‌شود.

در تولید نیرو و هدایت ماشین برف رو چهار جزء اصلی دخالت دارند:

۱موتور مشابه با موتور اتومبیل

۲ سیستم کلاچ

۳ ریل ها

۴ تخته های اسکی

همچنین به نورافکن های جلو یک صندلی و شیشه ی محافظ باد که در موتورسیکلت ها یافت می شود، مجهز هستند.

موتورهای ماشین های برف رو بسیار مشابه موتورهایی هستند که در قایق های یک نفره ی موتوری یافت می شوند.مدل های سنگین تر مسافرتی ازموتور چهار سیلندر استفاده می کنند در حالی که مدل های سبکتر ورزشی موتور دو سیلندر دارند. موتور اتومبیل نیرو را به یک میله ی محرک که مستقیما محور و جرخ ها را می چرخاند، می فرستد.به هر شکل موتور یک ماشین برف رو به یک ریل متحرک متصل است که ریل های اصلی ماشین را می جرخاند. چرخ های یک ماشین برف رو اساسا چرخ دنده هایی بزرگ با دندانه های یکنواخت و حفره هایی در ریل هستند. هربار چرخش چرخ دنده ها نیرو را به ریل- ها منتقل می کند و ماشین را به جلو می راند. هر چه موتور سریع تر باشد چرخ دنده ها و در نتیجه ریل ها سریع تر خواهند چرخید.

اسنوموبیل مثل موتور سواری ورزشی است همراه با خطر سالانه تنها در استان کبک به‌طور متوسط ۲۷ نفر جان خود را از دست می‌دهند اما تعداد مشتاقان این ورزش همچنان رو به افزایش است و در سال ۲۰۰۹، ۱۷۳٬۵۱۹ اسنومبیل در استان کبک پلاک گذاری شده‌است. ۶۲٪ اروپاهایی به ویژه برای گردش با برف رو به کبک سفر می‌کنند.

معمولاً برف‌روها یا اسنوموبیل‌ها در زمستان جهت مقاصد تفریحی به کار می‌رود اما از آن‌ها برای کار توسط پلیس، تعمیرکاران خطوط تلفن، دامداران، کشاورزان و صیادان نیز استفاده می‌شود. البته اسنوموبیل‌ها معایبی نیز دارند که شامل صدای زیاد، صدمه زدن به محصولات کشاورزی پوشیده با برف و خطر آن‌ها به ‎علت سرعت زیاد می‌باشد. استفاده از برف‌رو در ایران معمولا تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسنوموبیل توچال؛ تجربه‌ای که نباید از دست بدهید

اسنوموبیل (موتور برف‌رو)، موتوری برای حرکت در برف است که از جمله تفریح‌های هیجان‌انگیز توچال به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که می‌توانید پایتان را روی گاز بگذارید و با سرعت زیاد در مسیری پرپیچ‌وخم و مملو از برف حرکت کنید. با طی این مسیر رفت و برگشت ۱٫۵ کیلومتری، آدرنالین خونتان را بالا ببرید. در حال حاضر در ایستگاه هفتم تله کابین توچال و درست در کنار پیست اسکی امکان اسنوموبیل سواری برای علاقه‌مندان به سرعت و هیجان مهیا شده است. بانوان نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند؛ ضمن اینکه قبل از حرکت، نکته‌های ضروری برای راندن اسنوموبیل به شما گفته می‌شود.

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۴

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید