آیا می‌دانید فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: کربلا یکی از شهرهای زیارتی عراق است که سالانه افراد زیادی نسبت به بازدید از آن اقدام می‌کنند. یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که پرسیده می‌شود این است فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است؟ برای رسیدن به کربلا می‌توان از دو راه هوایی و زمینی اقدام کرد. اگر راه زمینی را انتخاب کرده‌اید، مرزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند شما را به مقصد برسانند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

آیا می‌دانید فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم سفر به کربلا می‌تواند هم به‌صورت هوایی و هم زمینی انجام گیرد. به‌طورکلی از تهران تا کربلا حدود ۹۷۶ کیلومتر فاصله وجود دارد که رفتن به آنجا به طور تقریبی ۱۱ ساعت و ۴۸ دقیقه زمان می‌برد. البته سفر هوایی شما را زودتر به مقصد خواهد رساند و کمترین خستگی را تجربه خواهید کرد. یکی از نکات مهمی که در کوتاه‌تر یا بلندتر شدن فاصله و زمان رسیدن شما تأثیرگذار بوده، مرز انتخابی است. در ادامه به بررسی مرزهایی خواهیم پرداخت که می‌توانند شما را به مقصد برسانند. در ادامه همراه ما باشید.

از کدام مرزها می‌توان به کربلا رسید؟

اگر قصد سفر زمینی به کربلا را دارید، در ابتدا باید بگوییم می‌توانید از مرزهای مختلفی استفاده کنید. این مرزها شامل مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین می‌شوند. هر کدام از این مرزها در شهرها و استان‌های مختلفی واقع شده‌اند. مهران در ایلام، خسروی در کرمانشاه، شلمچه و چذابه در خوزستان، باشماق در کردستان و در نهایت تمرچین در آذربایجان غربی قرار دارند. اگر قصد دارید از تهران به مرز مهران بروید، باید ۷۶۶ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارید. برای رسیدن به خسروی از تهران نیازمند طی فاصله ۷۰۰ کیلومتری هستید. اگر از تهران به شلمچه و چذابه می‌روید، باید به ترتیب ۹۲۰ و ۹۰۹ کیلومتری را طی کنید. آخرین مرز نیز شامل تمرچین آذربایجان غربی می‌شود و با تهران ۷۷۹ کیلومتر فاصله دارد.

فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است

بررسی مرزهای مختلف برای رسیدن به کربلا

بررسی فاصله مرزها با کربلا

در ادامه مبحث فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است، به بررسی مسافت هر کدام از این مرزها با کربلا می‌پردازیم. اگر از مرز مهران به کربلا می‌روید، باید ۲۷۹ کیلومتر را پشت سر بگذارید. از تهران تا مهران نیز ۷۶۶ کیلومتر فاصله وجود دارد. یعنی به طور میانگین نیازمند طی کردن ۱۰۴۵ کیلومتر مسافت هستید. از مرز خسروی تا کربلا، ۳۱۵ کیلومتر فاصله به چشم می‌خورد که با احتساب فاصله تهران، ۱۰۱۵ کیلومتر مسافت را باید طی کنید. از شلمچه تا کربلا ۵۴۹ کیلومتر فاصله است و با احتساب فاصله تهران به ۱۴۶۹ کیلومتر می‌رسد.

گزینه بعدی چذابه است که در فاصله ۴۶۰ کیلومتری کربلا قرار دارد. اگر خودتان را از تهران به چذابه برسانید و از آنجا بخواهید به کربلا بروید، باید ۱۳۶۹ کیلومتر را طی کنید. آخرین گزینه نیز شامل تمرچین می‌شود و در فاصله ۶۰۰ کیلومتری کربلا واقع شده است. برای رسیدن به کربلا از تمرچین و با در نظر گرفتن فاصله تهران تا مرز، نیاز است ۱۳۷۹ کیلومتر را طی کنید؛ پس به‌طورکلی اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید برای زیارت به کربلا بروید، مرز مهران یا خسروی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا از کربلا می‌خواهید به شهرهای دیگر عراق بروید؟

به ادامه مبحث فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است، می‌پردازیم. حالا که به کربلا رسیده‌اید، شاید بخواهید از شهرهای دیگر عراق نیز دیدن کنید. از مهم‌ترین شهرهایی که برای زیارت می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد شامل نجف، کاظمین و سامرا می‌شوند. فاصله کربلا تا نجف حدود ۷۸ کیلومتر است و در عرض چند ساعت می‌توانید به مقصد برسید و زیارت خود را انجام دهید. اگر قصد دارید از کربلا به کاظمین بروید، باید ۱۱۵ کیلومتر را طی کنید. همچنین از کربلا تا سامرا نیز فاصله ۲۲۰ کیلومتری به چشم می‌خورد و در مقایسه با سایر گزینه‌ها زمان بیشتری برای رسیدن طلب می‌کند.

برای سفر به کربلا چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه‌های شما برای سفر به کربلا به عوامل متعددی بستگی دارند. نوع سفر شما یکی از آن‌ها است. قاعدتاً برای سفر هوایی نیازمند پرداخت هزینه بیشتری هستید؛ زیرا باید بلیط هواپیما تهیه کنید. هزینه زمینی به نسبت کمتر است. همچنین افرادی که در ایام محرم به کربلا سفر می‌کنند، می‌توانند از خدمات رایگان بین‌راهی استفاده کنند؛ اما بااین‌وجود همواره مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. مساجد و موکب‌های زیادی وجود دارند که برای زائران به‌صورت رایگان آماده شده‌اند. شما می‌توانید از آن‌ها جهت اسکان استفاده کنید و هزینه‌های موجود را به حداقل برسانید.

فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است

هزینه‌های لازم برای سفر زیارتی به کربلا

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا کربلا چند کیلومتر است؟ برای رسیدن به کربلا می‌توانید هم از هواپیما بهره ببرید و هم به‌صورت زمینی سفر کنید. همچنین مرزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند شما را به کربلا برسانند. این مرزها گزینه‌هایی همچون مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین را به خود اختصاص داده‌اند. مناسب‌ترین مرز شامل مهران و خسروی هستند. همچنین شما می‌توانید از کربلا به شهرهای دیگر عراق نیز بروید که در این مطلب آن‌ها را معرفی کردیم و مسافت هر یک را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید