۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 55425324

شورابیل از مهم‌ترین جاذبه‌های درون‌شهری اردبیل است از این رو با ما همراه باشید و دیدنیهای دریاچه شورابیل را از دست ندهید.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

سلام نو _ سرویس گردشگری: تالاب شورابیل با ۱۸۰هزار مترمربع دقیقاً در دل شهر اردبیل قرار گرفته است. برای رسیدن به تالاب شورابیل در اردبیل لازم نیست راه دوری بروید. همان طور که اشاره کردیم این دریاچه در محدوده شهر قرار دارد و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت است. شاید یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این مرکز تفریحی شده، همین مسئله باشد.

آشنایی با جاذبه‌های دریاچه شورابیل در اردبیل

شهر اردبیل در استان اردبیل به‌خاطر آب‌وهوای کوهستانی و پاکش، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در ایران است. اردبیل به دلیل داشتن ازتفاع زیاد و قرارگرفتن در کوهستان، همیشه آب‌وهوای خنک دارد. این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به این شهر، لذت‌بردن از طبیعت بی‌نظیر آن است.

تالاب شورابیل که همه به اسم دریاچه شورابیل می‌شناسند، یکی از این تماشایی‌ترین دریاچه های ایران است که در سفر به اردبیل، فرصت دیدن آن را نباید از دست بدهید.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

این دریاچه یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی و جاهای دیدنی اردبیل است. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، فرصت گشت‌وگذار در اطراف دریاچه و استفاده از امکانات تفریحی آن را از دست ندهید.

دریاچه شورابیل تنها دریاچه درون‌شهری در شمال غرب ایران است که قدمتش از دریاچه ارومیه هم بیشتر است. قدمت دریاچه شورابیل اردبیل به اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی برمی‌گردد. این منطقه قرن‌های قرن گذر ایام را به خود دیده و هنوز بر جای خود باقی مانده است. ضمن اینکه در منطقه‌ای خنک قرار دارد و همین موضوع بهترین بهانه برای فرار از گرمای تابستان است. البته این همه ماجرا نیست. دریاچه شورابیل اردبیل به‌خاطر پتانسیل‌های فراوانی که از نظر توریستی داشته به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل شده است.

همه این‌ها یعنی تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی لازم در اطراف دریاچه فراهم شده است تا مسافران از گوشه و کنار ایران با خیال راحت به این منطقه سفر کنند و اقامت و سفر خوبی داشته باشند.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

اگر تصمیم گرفتید به اردبیل سفر کنید، یکی از جاذبه‌هایی که می‌توانید برای آن وقت بگذارید و مطمئن باشید که امکانات کافی و عالی برای یک گردش فراموش‌نشدنی را دارد، دریاچه شورابیل است. بسیاری از افرادی که به استان اردبیل سفر می‌کنند، در کنار بازدید از جاهای دیدنی سرعین، به شورابیل هم سری می زنند.

چند دیدنی در دریاچه شورابیل

تماشای چشم انداز دریاچه

با این وسعتی که دریاچه شورابیل دارد به راحتی می توانید مکان دنج و آرامی برای خود پیدا کنید و به تماشای پهنای نیلگون دریاچه بنشینید یا سلفی های زیبایی بر روی صخره های سنگی بگیرید.

پیاده روی دور دریاچه

پیست و معابر استانداردی که برای دوچرخه سواری و پیاده روی در اطراف دریاچه شورابیل ساخته شده یکی از طولانی ترین پیست های پیاده روی کشور به حساب می آید. در یک سمت دریاچه کیوسکی وجود دارد که می توانید دوچرخه کرایه کنید و دور تا دور دریاچه در فضایی تقریبا رویایی رکاب بزنید. این پیست برای کالسکه سواری و ماشین برقی نیز مناسب است.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

کشتی تفریحی آنداک

اگر تا قبل از این به دریاچه شورابیل رفته اید و سوار کشتی تفریحی آنداک نشده اید باید خاطرات گذشته خود را کنار بگذارید تا زیباترین و لاکچری ترین خاطرات شورابیل را جایگزین آن ها کنید. این کشتی کوچک ۲ طبقه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب، تجربه سفر دریایی در کرانه های دریاچه را برای شما مهیا کرده تا با تماشای چشم اندازهایی از سبلان یا نورپردازی های شبانه اطراف دریاچه و شب های شهر این سفر پرآرامش را در زندگی خود ثبت کنید. این کشتی فضای شیک و مدرنی دارد که برای برگزاری جشن تولد و دورهمی های دوستانه و حتی جلسات کاری مناسب است. عکس هایی که روی این کشتی می گیرید بدون شک خاص ترین عکس های سفر به اردبیل خواهند بود.

شهربازی

اهالی شهر اردبیل معمولا برای تفریح و سرگرمی کودکان به شهربازی روباز شورابیل می روند. بخش بزرگی از ساحل دریاچه با امکانات تفریحی متنوعی مثل رنجر، تاب جوانان، سورتمه، فریزبی، چرخ و فلک و تجهیزات بازی دیگری پر شده و همیشه پر از سروصدا و شور هیجان کودکان و بزرگسالان است.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

زیپ لاین بزرگ

برای هیجان بیش تر و رهاسازی آدرنالین به سراغ زیپ لاین بزرگ دریاچه شورابیل بروید، این زیپ لاین اولین زیپ لاین رفت و برگشتی کشور و همچنین طولانی ترینِ آن به حساب می آید. زیپ لاین شورابیل باطول ۹۲۰ متری اش تجربه متفاوتی برای گردشگران رقم می زند.

قایقرانی و جت اسکی

در روزهای خوش آب و هوای بهاری و تابستانی گشت آبی در دریاچه شورابیل بیش ترین لذت را به همراه دارد. البته با آمدن کشتی تفریحی آنداک توجه کمتری به قایق های پدالی و موتوری می شود ولی اگر به دنبال هیجان های متفاوتی هستید، جت اسکی یا قایق موتوری کرایه کنید و دل به پهنای دریاچه بزنید.

پیست کارتینگ هانی

رقابت طلبان و هیجان‌دوستان هم باید دست دوستان خود را بگیرند و به پیست کارتینگ هانی بروند تا در محیطی جذاب و باصفا به رقابت مشغول شوند. این پیست در کیلومتر ۶ رینگ دور دریاچه تاسیس شده و مکان مفرحی برای خانواده ها و جوانان به شمار می رود. پیست کارتینگ هانی همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰ شب دایر است.

دیدنیهای دریاچه شورابیل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید