۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 55425323

فندوقلو از جذاب‌ترین دیدنی‌های ممکن در اردبیل است از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های نزدیک جنگل فندقلو بیشتر بدانید.

دیدنی های نزدیک جنگل فندقلو

سلام نو _ سرویس گردشگری: جنگل فندقلو نقطه تقابل هوای خشک و سرد ناحیه اردبیل با هوای گرم و مرطوب گیلان است؛ ازاین‌رو، بیشتر روزهای سال هوای جنگل مه‌آلود است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان می‌توان شاهد جریان ابرها در ارتفاع پایین بود. درمجموع، این منطقه به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای آب و هوایی متبوع و خنک است. این جنگل رؤیایی نه تنها خود دیدنی‌های بسیار دارد بلکه در اطراف آن نیز زیبایی‌های کم‌نظیری دیده می‌شود، در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های نزدیک جنگل فندقلو می‌پردازیم.

چند جاذبه در اطراف جنگل فندقلو

دشت گل های بابونه

دشت گل‌ های بابونه مانند تمام گل‌های جهان عمر محدودی دارد؛ عمری که در عین کوتاهی با برکت است. این دشت وسیع به فرشی از جنس بابونه می‌ماند که از اردیبشهت تا خرداد سبز است. خرداد که با سرعت تیر بگذرد، عمر گل‌های این دشت هم تمام می‌شود. از برکت وجود این دشت همزمان با روز گیاه در جنگل فندقلو نمین جشنواره‌ای بزرگ برپا می‌شود. این جشن در ۲۴ و ۲۵ خرداد هرسال در دشت بابونه تشکیل می‌شود.‌

دیدنی های نزدیک جنگل فندقلو

گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری در این تاریخ خود را به اردبیل می‌رسانند. در جشنواره بابونه هر کسی که حرفی برای گفتن و هنری برای ارائه دارد، شرکت می‌کند. از هنرمندان گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک خانگی برای جلب نظر گردشگران بهترین محصول خود را ارائه می‌دهند.

دریاچه سوها حوالی جنگل فندقلو

دریاچه سوها یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل، در نزدیکی جنگل فندقلو است. این دریاچه در روستایی به همین اسم، در پشت سدی در بین جنگل و علفزارهای فندقلو به وجود آمده است. از فندقلو تا دریاچه سوها ده دقیقه بیشتر راه نیست. این دریاچه در بیشتر مواقع سال خلوت و آرام است و جان می‌دهد برای کمپینگ و شب‌مانی در طبیعت.

دریاچه نئور

دریاچه نئور در وسط کوه‌ها قرار گرفته است. انگار این آب زلال از قلب کوه‌ها به بیرون می‌جوشد. از دور دریاچه مشخص نیست؛ اما زمانی که به دریاچه نزدیک می‌شوید، دهانتان از تعجب باز می‌ماند. از خودتان می‌پرسید خواب هستید یا بیدار؟ کوه‌هایی با کلاه سفید و تنه تیره دست در دست هم گذاشته‌اند تا از دریاچه حفاظت کنند.

دیدنی های نزدیک جنگل فندقلو

در کنار دریاچه سبزه‌ها لباس گلدار پوشیده‌اند و خود را به ضیافت زیبایی‌ها رسانده‌اند. بازدید از این دریاچه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آبشار و آبگرم سردابه

آبشار و آبگرم سردابه می‌تواند خستگی سفر چند روزه را از تنتان بیرون بکشد. در هوای سرد ادربیل آبی گرم وجود دارد که از دل گرم زمین می‌جوشد. این آبگرم را با نام آبگرم مشه سویی هم می‌شناسند و این نام دوم شهرت بیشتری دارد. آبگرم اردبیل مانند اکثر آبگرم های ایران خاصیت درمانی دارد. این آبگرم برای پا درد و کمر درد بسیار مفید است. برای رسیدن به این آبشار به وسط جنگل‌ فندقلو اردبیل بروید.

دیگر جاذبه‌های نزدیک به فندقلو

ارتفاعات باغرو

بخشی از جنگل فندقلو تا رشته کوه باغرو کشیده شده است. این رشته‌کوه که ارتفاعش به ۳۰۰۰ متر می‌رسد، سرچشمۀ رودخانه‌های مختلفی، از جمله ولش و بالهارود است. از آنجایی که توده هوای فشرده و معتدل خزری، در هنگام رویارویی با ارتفاعات باغرو به توده هوای پرفشار یا مه غلیظ تبدیل می‌شود، در بیشتر فصول سال، این منطقه را غرق در ابر و مه خواهید دید.

دیدنی های نزدیک جنگل فندقلو

این شرایط آب‌وهوایی، باعث رویش گونه‌های خاص گیاهی، مانند نسترن وحشی، خشخاش، زالزالک وحشی، زعفزان وحشی، لاله واژگون، پونه شده است. منطقۀ ویلکیج، واقع در حوالی فندقلو، محل مناسب و امنی برای مشاهده این پدیده‌های طبیعی است.

جنگل مشه

جنگل مشه یکی از جنگل‌های کمترشناخته‌شده اردبیل است. با این حال هستند گردشگرانی که طبیعت اردبیل را می‌شناسند و در هر سفر یا جان و دل به این جنگل سفر می‌کنند. اینکه می‌گوییم جنگل مشه ناشناخته است به معنی نبود امکانات نیست. این جنگل امکانات تفریحی و رفاهی کاملی دارد. می‌توانید در رودخانه این جنگل شنا کنید و بعد کبابی عالی به بدن بزنید. چرت عصرانه در جنگلی خنک با صدای آواز پرندگان از دیگر امکانات خاص این جنگل است.

آبشار شورشورنه

آبشار شورشورنه از صخره‌ای بزرگ به پایین می‌ریزد. در میانه این صخره غاری با صفا وجود دارد که می‌توانید داخل آن بروید. رسیدن به این آبشار کمی سخت است. چراکه فاصله دو صخر کم است. آب آبشار گوارا است. آبی خنک و تمیز که در محل زندگی‌ ما پیدا نمی‌شود؛ پس تا می‌توانید از این آب بنوشید و لذت ببرید.

دیدنی های نزدیک جنگل فندقلو

آبگرم مشه سویی

تصور کنید در میان درختان و فضای جنگلی و در هوایی مه آلود قدم بزنید و به چشمه‌ای با آبی گرم و انرژی بخش برسید. یکی دیگر از جاهای دیدنی جنگل فندقلو که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، آبگرم مشه سویی می‌باشد. این آبگرم که در ۸ کیلومتری فندقلو و بین روستاهای آلادیزگه و گیلده، در وسط جنگل و در ارتفاع ۶۳۰ متری قرار دارد از خواص درمانی زیادی برخوردار است که مهمترین آنها درمان انواع کمر درد و پا درد می‌باشد. مسیر دسترسی به این آبگرم زیبا در اعماق جنگل نیاز به پیاده‌روی و کوهنوردی و جنگل‌نوردی دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید