فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان حدود شصت کیلومتر است که در عرض کمتر از یک ساعت طی می شود.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان گیلان پر از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری است. گیلان که سبزترین استان ایران است شماری از زیباترین مناطق جنگلی و ساحلی کشور را در درون خود جای داده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی دو مورد از این جاذبه ها یعنی پارک جنگلی سراوان و قلعه رودخان و شرح مختصری از جذابیت های هر کدام از آنها بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان چقدر است.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان چقدر است؟

فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان حدود شصت کیلومتر است. پارک جنگلی سراوان در نزدیکی دهستان سراوان واقع در بخش سنگر شهرستان رشت قرار دارد. این پارک جنگلی در حقیقت در فاصله اندکی با جنوب شهر رشت واقع شده است و یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی اطراف رشت به شمار می رود. قلعه رودخان نیز در شهرستان فومن استان گیلان و در ارتفاعات جنگلی روستای رودخان قرار گرفته است. این قلعه دارای فاصله حدودا سی کیلومتری با شهر فومن می باشد. در فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان نیز مناطق جذاب زیادی قرار دارند که از جمله آنها می توان به رودپیش، جیرده و ملاسرا اشاره کرد.

شما می توانید فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان را با فرض روان بودن ترافیک در عرض کمتر از یک ساعت طی نمایید.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان

قلعه رودخان

دژ رودخان

دژ رودخان یا همان قلعه رودخان که با نام قلعه حسامی نیز شناخته می شود یکی از زیباترین و محبوب ترین مناطق استان گیلان می باشد. این قلعه و محدوده اطراف آن هم از حیث جذابیت های تاریخی و هم از حیث جذابیت های طبیعی حائز ارزش فراوان است. قلعه رودخان که حدود دو و نیم هکتار مساحت دارد دارای دیواری به طول هزار و پانصد متر است. این قلعه همچنین برخوردار از شصت و پنج برج و بارو می باشد. کارشناسان معتقدند که ساخت این قلعه مربوط به اواخر دوره ساسانی و همزمان با هجوم اعراب به ایران بوده است.

آنچه قلعه رودخان را جذاب تر از یک دژ نظامی صرف کرده است محدوده زیبای اطراف آن است. این قلعه در ارتفاعات جنگلی روستای رودخان واقع شده است و مسیر دسترسی به آن از دل جنگلی با درختان انبوه و سر به فلک کشیده می گذرد. این قلعه به سبب پله های زیادی که در مسیر دسترسی به آن وجود دارد با نام قلعه هزار پله نیز شناخته می شود. قلعه رودخان در زمان حکومت سلجوقیان نیز مجددا تجدید بنا شد و توسط اسماعیلیان الموت به عنوان یک پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه که با آجر ساخته شده است دارای بخش های مختلفی می باشد که از جمله آنها می توان به ارگ، قورخانه، زندان، در اضطراری، حمام، آبریزگاه، آب انبار، حوض، چشمه، بیش از بیست ورودی و چندین و چند برج و بارو اشاره کرد. استحکام و طراحی نظامی فوق العاده این قلعه به حدی بوده است که در طول تاریخ هیچ دشمنی موفق نشده به آن نفوذ کند و قلعه را فتح کند.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا قلعه رودخان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان همانطور که گفتیم یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اطراف شهر رشت می باشد. این جنگل وسیع که در نزدیکی روستاهای کچا، جوکلبندان و سراوان واقع شده است یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی استان گیلان به شمار می رود. در درون این جنگل می توانید با یک پوشش گیاهی انبوه و متنوع شامل درختان توسکا، کاج تدا، بلوط، بیدمشک، ممرز، انجیلی، کاج سیلوستریس، زربین، سرو نقره ای، بید، سفید پت، آلوچه جنگلی و... روبرو شوید. در دل این جنگل همچنین پرندگان و حیوانات گوناگونی نیز زندگی می کنند. از جمله این حیوانات و پرندگان می توان به سنجاب، راسو، خرگوش، جغد جنگلی، قرقاول، کبک، دارکوب و... اشاره کرد. از جمله تفریحاتی که در درون این پارک جنگلی قرار دارند نیز می توان زمین پینت بال و موتور چهار چرخ را نام برد.

اما بدون شک مهمترین و زیباترین جاذبه گردشگری این پارک جنگلی مرداب سراوان می باشد. وقتی در دل جنگل سراوان به این مرداب می رسید احتمالا در نگاه اول متوجه وجودش نخواهید شد. در عوض ممکن است گمان کنید که چمنزاری سبز و وسیع روبروی شماست. اما خبری از چمنزار نیست و این محدوده سبز همان مرداب سراوان است که سطح آن با خزه پوشیده شده است. این ظاهر منحصر بفرد باعث شده است تا دریاچه سراوان بدل به یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی استان گیلان گردد. بر سطح این مرداب همواره قایق هایی به شکل قو دیده می شوند که با ظرفیت های دو نفره در حال انتقال گردشگران هستند. ماهی، قورباغه و لاک پشت نیز اکوسیستم این مرداب زیبا را تشکیل می دهند.

اگر قصد سفر به پارک جنگلی سراوان را دارید توصیه می کنیم حتی المقدور این کار را در فصل بهار انجام دهید. آب و هوای این پارک جنگلی در بهار در معتدل ترین و دلپذیرترین حالت خود قرار دارد. در فصل تابستان به سبب وجود دریاچه در دل این جنگل آب و هوای آن کمی شرجی و گرم می شود. در اکثر روزهای فصل پاییز نیز در محدوده پارک جنگلی سراوان بارش شدید باران در جریان است. در فصل زمستان نیز سرمای شدید در این جنگل حکمفرماست. بنابراین اگر می خواهید بیشترین لذت ممکن را از سفر به این جنگل زیبا ببرید توصیه ما به شما سفر در فصل بهار است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید