کرمانشاه دارای شهرستان های متعددی است. در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری که در فاصله هرسین تا کرمانشاه وجود دارند می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهرستان هرسین و استان کرمانشاه می پردازیم. همچنین در این مقاله می توانید در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه اطلاعات کامل و مفیدی به دست آورید.

معرفی استان کرمانشاه و شهرستان هرسین

استان کرمانشاه جزو پرجمعیت ترین شهر های ایران به حساب می آید. این شهر از لحاظ تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد و در آن می توانید آثار تاریخی متعددی را در مورد تاریخچه ایران و زمان حکومت پادشاهان ایرانی به دست آورید. استان کرمانشاه در دامنه کوه بیستون که یکی از مرتفع ترین کوه های ایران محسوب می شود، واقع شده است. استان کرمانشاه دارای آب و هوای کوهستانی و معتدل است. به همین علت این شهر در فصل زمستان دارای آب و هوای سرد و در تابستان دارای آب و هوای گرم می باشد. گردشگران و توریست ها در تمام فصول سال بدون توجه به آب و هوای این شهر، جهت بازدید از جاذبه های گردشگری، به آن سفر می کنند. شهر کرمانشاه دارای شهرستان های متعددی است. هرسین یکی از شهرستان های استان کرمانشاه است که دارای آثار تاریخی بسیاری است. در ادامه به معرفی بهترین مسیر برای پیمودن هرسین به کرمانشاه و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری واقع در این دو مکان می پردازیم.

در فاصله هرسین تا کرمانشاه می توانید جاذبه های گردشگری بسیاری را مشاهده کنید. این شهرستان در نزدیکی استان کرمانشاه واقع شده است و حدود ۶۰ کیلومتر فاصله بین دو مکان می باشد. طی کردن این مسیر از طریق مسیر زمینی حدود ۱ ساعت زمان می برد. تنها مسیری که برای پیمودن این مسیر وجود دارد، مسیر زمینی می باشد. پیمودن این مسیر از طریق مسیر هوایی و یا آبی امکان پذیر نمی باشد.

آشنایی با گوردخمه برناج واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه

در فاصله هرسین تا کرمانشاه جاذبه های گردشگری مختلفی را می توانید مشاهده کنید. یکی از این جاذبه های گردشگری، گوردخمه برناج می باشد. این گوردخمه در روستای برناج واقع شده شده است. این گوردخمه از قدمت بسیاری برخوردار می باشد. در مورد قدمت این اثر تاریخی دو نظریه وجود دارد. برخی معتقد هستند که قدمت این گوردخمه به دوران حکومت پادشاهان ساسانی باز می گردد و برخی دیگر نیز معتقد هستند که متعلق به دوره اشکانیان است. این گوردخمه فاقد هیچ گونه تزئیانتی می باشد و در ساده ترین حالت ممکن ساخته شده است. سقف گوردخمه برناج را به صورت پلانی مربع شکل ساخته اند.

معرفی پل چهر

پل چهر یکی از آثار تاریخی واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه است. پل چهر در دوره پهلوی ساخته شده است و نسبتا قدمت بسیاری دارد. این پل دارای پنج دهنه است که یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می شوند. برای ساخت این پل از مصالحی مانند گچ و سنگ استفاده کرده اند. گاماسیاب یکی از مهم ترین رودخانه های ایران است. در زیر پل چهر این رودخانه در جریان است. در بنده ی این پل می توانید تعدادی سنگ قدیمی مشاهده کنید. همچنین در بدنه ی پل چهر، سنگ قبر هایی وجود دارد. این سنگ قبر ها متعلق به دوره اسلامی می باشند.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه

فاصله هرسین تا کرمانشاه

معرفی غار مر دودر

غار مر دودر واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه می باشد. این غار در دامنه کوه بیستون قرار گرفته است که می توانید به بازدید از آن بپردازید. فاصله غار مر دودر تا سطح دریا حدود ۱۵۰۰ متر است. به همین علت این غار با عنوان مرتفع ترین غار کرمانشاه شناخته می شود. بررسی های بسیاری در این مکان انجام شده است و کاوشگران موفق به کشف آثاری از دوره پارینه سنگی میانی و جدید شده اند. مساحت این غار حدود ۱۷۰ متر مربع است. ارتفاع سقف آن متغیر است. به عبارت دیگر ارتفاع سقف غار مر دودر حدود یک الی سه متر می باشد. این غار دارای دو ورودی می باشد و به همین علت با عنوان مر دودر شناخته می شود.

معرفی تپه گنج دره واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه

تپه گنج دره یکی از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی که در فاصله هرسین تا کرمانشاه واقع شده است، محسوب می شود. این تپه در نزدیکی روستای قیسوند قرار دارد. این روستا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه می باشد که می توانید به بازدید از آن بپردازید. نام دیگر تپه گنج دره، چیا خزینه می باشد. ارتفاع این تپه از سطح زمین حدود شش متر است. در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار این تپه مورد حفاری قرار گرفته است. در این تپه پنج طبقه استقراری کشف شده است که جزو آثار تاریخی این منطقه محسوب می شوند.

معرفی گوردخمه سرخ ده

گوردخمه سرخ ده یکی دیگر از آثار تاریخی واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه می باشد. این گوردخمه شبیه به طاقچه است ک در اطراف آن می توانید قاب های تراش خورده ای را مشاهده کنید. این گوردخمه جزو مهم ترین آثار تاریخی استان کرمانشاه است که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. در زمان ایران باستان اجساد مردگان را دفن نمی کردند. همچنین اجساد مردگان را نمی سوزاندند. در عوض پیکر مردگان را در بالای کوه و در این گوردخمه قرار می دادند.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه

فاصله هرسین تا کرمانشاه

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله هرسین تا کرمانشاه به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    2 1
    بخش بیستون یکی از شهرهای بزرگ هرسین میباشد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    4 0
    خیلی زیبایی های دیگه ای تو هرسین هست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید