در این مقاله پاسخی جامع و کامل برای سوال فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد؟ ارائه خواهیم کرد.

فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تبریز به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی،‌ اقتصادی، توریستی، تاریخی و .... خاص و منحصر به فرد، ‌ در لیست مهم ترین شهر های کشور قرار می گیرد. به همین واسطه فرودگاه بین المللی شهر تبریز نیز به یکی از فرودگاه های مهم و پرتردد کشور تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از شرکت های هواپیمایی بزرگ در آن فعالیت می کنند. ما در این مقاله پاسخی جامع برای سوال فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ؟ ارائه خواهیم داد و شما را با سایر نکات مهم و مرتبط با این فرودگاه بین المللی آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر هوایی از مبدا یا به مقصد تبریز را دارید، ‌تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

- فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ( شهر های داخلی )‌ :

شهر تبریز در بین توریستان داخلی بسیار محبوب بوده و همواره گردشگران مختلفی را از نقاط دور و نزدیک ایران به خود جذب می کند. به همین دلیل فرودگاه تبریز به تعداد قابل توجهی از شهر های مهم کشور، پرواز دارد. در حال حاضر شما می توانید از این فرودگاه بین المللی به شهر های تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس، کیش، کرمان، عسلویه و یزد پرواز داشته باشید. در نتیجه با توجه موارد فوق، می توان با جمله ی اغلب مراکز استان های مهم کشور، به سوال فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ؟ پاسخ داد. در ادامه به بررسی پرواز های خارجی این فرودگاه بین المللی خواهیم پرداخت.

- فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ( شهر های خارجی ) ‌:

در این بخش از مقاله پاسخ سوال فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ( شهر های خارجی ) را به شما ارائه خواهیم داد. این فرودگاه بین المللی به مقصد استانبول، نجف، بغداد، ازمیر، دبی، باکو، ادنا و ایروان پرواز دارد. در نتیجه مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند، می توانند به صورت زمینی و هوایی از تبریز به مقصد ترکیه سفر نمایند. برای سفر زمینی از تبریز به ترکیه شما باید از مرز رازی استفاده کرده و برای سفر هوایی شما موظف می باشید که از مرز هوایی استفاده نمایید. در ادامه به بررسی امکانات، تاریخچه و سایر نکات مهم و مرتبط با فرودگاه تبریز خواهیم پرداخت.

امکانات موجود در فرودگاه تبریز :

بعد از یافتن پاسخی جامع براس سوال فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد ؟ نوبت به بررسی امکانات موجود در این فرودگاه می رسد. فرودگاه بین المللی تبریز روزانه میزبان مسافران متعددی می باشد و پرواز های قابل توجهی را نیز برگزار می کند. به همین دلیل این فرودگاه از امکانات رفاهی و سطح خدمات رسانی مناسبی برخوردار می باشد. به عنوان مثال شما می توانید تعداد قابل توجهی از غرفه های مختلف را درون این فرودگاه مشاهده کنید که هر یک از آنها کالاهای خاص و منحصر به فردی را به مسافران عرضه می کنند. برای مثال شما می توانید محصولات مختلفی نظیر مواد خوراکی، سوغات تبریز،‌ صنایع دستی شهر تبریز و ... را از غرفه های موجود در فرودگاه تهیه فرمایید.

فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد

فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد

بررسی تاریخچه فرودگاه تبریز :

فرودگاه بین المللی یا همان فرودگاه شهید مدنی تبریز در سال ۱۳۲۹ شروع به فعالیت کرده است. این فرودگاه در ابتدا تنها یک باند خاکی در اختیار داشته و به مرور زمان گسترش و توسعه پیدا کرده است. این فرودگاه به در سال های ۱۳۳۵، ۱۳۳۸ و ... به ترتیب با پیشرفت های قابل توجهی روبرو شد و امکانات متعددی به آن اضافه گردید. لازم به ذکر است که اولین پرواز خارجی فرودگاه تبریز در سال ۱۳۵۶ و به مقصد مکه انجام شده است. اما این فرودگاه برای اولین بار در سال ۱۳۷۰ به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شد. همچنین لازم به ذکر است که در سال ۱۳۸۰، نام فرودگاه تبریز به لیست فرودگاه های درجه یک کشور اضافه گردیده است. به علاوه در حال حاضر این فرودگاه علاوه بر پرواز های غیر نظامی، ظرفیت و قابلیت برگزاری پرواز های نظامی را نیز در اختیار دارد.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز :‌

همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد، فرودگاه تبریز یکی از فرودگاه های بین المللی و درجه یک کشور می باشد. به همین دلیل امروزه بسیاری از شرکت های هواپیمایی بزرگ و معتبر ایران در این فرودگاه فعالیت می کنند. از مهم ترین شرکت های هواپیمایی فعال در این فرودگاه می توان به شرکت هواپیمایی آتا، کیش،‌قشم ایر، جمهوری اسلامی ایران ( هما )، کاسپین، ترکیش، هندلینگ آرمان، معراج، زاگرس، ماهان، آسمان و ... اشاره کرد.

فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد

فرودگاه تبریز به کدام شهرها پرواز دارد

سایر نکات مرتبط با فرودگاه بین المللی تبریز :

فرودگاه تبریز دارای دو ترمینال مجزا می باشد. در حال حاضر یکی از ترمینال های این فرودگاه به پرواز های داخلی و یکی از آن ها به پرواز های خارجی اختصاص پیدا کرده است.

دسترسی به فرودگاه از نقاط مختلف شهر تبریز، نسبتا آسان و بی دردسر می باشد. زیرا سازمان شهرداری این شهر، اتوبوس هایی را برای رساندن مسافران از فرودگاه به بازار و بالعکس اختصاص داده است. همچنین تاکسی های متعلق به فرودگاه نیز به صورت ۲۴ ساعته به مسافران خدمات رسانی می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • GB ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    5 3
    کشور ایران فقط این چند شهر حساب میشن تهران مشهد اصفهان تبریز شیراز خیلی جالب نه!
  • مهدی گنجعلی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    در مقاصد داخلی، مشهد مقدس و در خارجی آلمان را فراموش کرده‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید