جنگل فندوقلو از تماشایی‌ترین جنگل‌های غرب ایران است از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندوقلو بدانید.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

سلام نو _ سرویس گردشگری: در جنوب شهر نمین اردبیل جنگلی واقع شده است که یکی از زیباترین جنگل های ایران را دارد. این جنگل از شرق خانقاه علیا شروع می‌شود و تا شرق روستای حور ادامه دارد. خانقاه علیا در جاده بین نمین آستارا قرار گرفته است. جنگل فندقلو نمین تا اردبیل ۳۹ کیلومتر و تا آستارا ۶۷ کیلومتر فاصله دارد. اگر از مسیر تهران حرکت می‌کنید، باید بدانید که تهران تا جنگل ۶۲۶ کیلومتر فاصله دارد. در ادامه به جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندوقلو می‌پردازیم.

چند جاذبه باورنکردنی جنگل فندوقلو

زیپ لاین جنگل فندقلو

زیپ لاین سواری یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در برخی جنگل‌های ایران تجربه‌اش کرد. مجموعه تفریحی حیران هم یکی از جاهایی است که یکی از مهیج‌ترین و بهترین زیپ لاین های ایران را در دل خود جا داده است. این تفریح جذاب در دل جنگل فندقلو نیست؛ اما اگر وسیله نقلیه داشته باشید، فاصله چندانی هم با محل تفریح شما ندارد.

تله کابین جنگل فندقلو

تله کابین‌ها نسبت به زیپ لاین هیجان کمتری دارند. مزیت مهم تله کابین که باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به زیپ لاین شده است، مساحت طولانی و امنیت بیشتر است.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

تله کابینی که از جنگل فندق عبور می‌کند، از گردنه حیران شروع می‌شود. این تله کابین در قسمتی از مسیرش به جنگل فندقی ما می‌آید و در آخر شما را تا نزدیکی دریا می‌برد. اکثر تله کابین های ایران هم از نظر مسافت هم از نظر امنیت امتیاز خوبی دارند؛ پس نگران نباشید و با خیال آسوده از چشم‌اندازها لذت ببرید. مسیر قدیمی که شما را سریع‌تر به تله کابین حیران می‌رساند، الآن بسته شده است؛ پس باید از مسیر جایگزین به گردنه حیران بروید.

سورتمه جنگل فندقلو

سورتمه های ایران چندان متنوع نیستند؛ اما سورتمه حیران با تمام آن‌ها تفاوت دارد. سورتمه‌ سواری یکی از تفریحاتی است که آرزوی مشترک ما در کودکی بوده است. امروزه که قد کشیده‌ایم می‌توانیم این آرزو را عملی کنیم. سورتمه گردنه حیران طولانی‌ترین سورتمه ریلی ایران است. این سورتمه همچنین بزرگ‌ترین سورتمه ایران هم به حساب می‌آید. هیجان این سورتمه خوشیتان را تکمیل می‌کند.

پیست اسکی روی چمن

پیست‌های اسکی می‌توانند آدرنالین را به بیشترین درجه ممکن برسانند. حالا تصور کنید چنین پیستی با این حجم از هیجان به جای برف، چمن داشته باشد.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

چمن در گاهی اوقات از برف سُرتر است به همین علت هیجانش بیشتر است. تعداد پیست های اسکی ایران زیاد نیست؛ اما همین تعداد کم کیفیت قابل قبولی دارند. اگر تجربه اسکی ندارید؛ می‌توانید از مسئولان پیست کمک بگیرید.

پیست کارتینگ جنگل

دقایق در زندگی ما مهم هستند؛ اما ما اکثر اوقات به آن‌ها توجه نداریم. تنها زمانی ما متوجه اهمیت دقایق می‌شویم که برای آن‌ها پول پرداخت کنیم. کارتینگ حیران مسافتی هزار متری دارد که شما اجازه دارید در ۶ دقیقه از آن استفاده کنید. شما تمام تلاشتان را به کار می‌گیرید تا نهایت استفاده را از این ۶ دقیقه ببرید. لذت این تفریح بسیار است. کارتینگ هم برای خانم‌ها و هم آقایان مجاز است. کودکان بیشتر از ۱۱ سال مجاز به کارتینگ‌سواری هستند. برای استفاده از کارتینگ تجربه شما در رانندگی مهم نیست. حتی بدون گواهینامه هم می‌توانید کارتینگ سوار شوید.

جاذبه‌های دیدنی جنگل فندوقلو

جنگل فندقلو دارای وسعتی در حدود ۱۶۰۰۰ هکتار است و با توجه به این وسعت جاهای دیدنی منطقه توریستی فندقلو بسیار متنوع است.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

جنگل درختان فندق: وجود تعداد زیاد درختان فندق در این جنگل باعث شده است تا به نام جنگل فندقلو معروف و شناخته شود.

آبگرم مشه سویی: آبگرم جنگل یا در اصطلاح محلی (مشه سویی) بین روستاهای آلادیزگه و گیلده، در وسط جنگل و در ارتفاع ۶۳۰ متری قرار دارد و به‌لحاظ خواص درمانی برای پا درد و کمردرد مشهور است.

دشت گل‌های بابونه: فندقلو در فصل بهار تا اوایل تابستان شبیه فرشی پر از گل‌های بابونه می‌شود. در این راستا، جشنواره گل‌های بابونه همه ساله هم‌زمان با روز جهانی گل و گیاه در ۲۵ و ۲۴ خرداد، با حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه که یکی از مناطق بکر و ذخیره‌گاه طبیعی گیاهان دارویی است، برگزار می‌شود.

این جشنواره در مراتعی با وسعت چند صد هکتار بابونه، به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برگزار می‌شود. در این جشنواره هنرمندان چیره‌دست و صنعتگران این منطقه، با تولید گلیم ،مسند، جاجیم و ورنی میراثی گران‌بها را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

در جنگل فندقلو ۱۹ گونه جنگلی شناسایی شده‌اند که در این میان، گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارند، که به ارزش منطقه می‌افزایند. اما نام فندقلو از این جهت بر این جنگل نهاده شده که در آن درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها روییده است. در منطقه فندقلو حیواناتی نظیر روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، سمور و پرندگانی چون قرقاول، کبک، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق یافت می‌شوند.

در دشت‌های جنگل فندقلو یکی از زیباترین و نادرترین گل‌های دنیا به نام سوسن چلچراغ می‌روید و قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه صنعت گردشگری دارد. بابونه نیز یکی از گیاهانی است یک ساله ، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر که به‌صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می‌روید.

جنگل فندقلو نقطه تقابل هوای خشک و سرد ناحیه اردبیل با هوای گرم و مرطوب گیلان است؛ ازاین‌رو، بیشتر روزهای سال هوای جنگل مه‌آلود است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان می‌توان شاهد جریان ابرها در ارتفاع پایین بود. درمجموع، این منطقه به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای آب و هوایی متبوع و خنک است.

جاذبه‌های باورنکردنی در جنگل فندقلو + عکس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید