دریاچه سوها و آبشار لاتون از جاذبه‌های دیدنی اردبیل به شمار می‌آیند از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است.

فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه سوها، یکی از مقاصد بکر و کمتر شناخته‌شده استان اردبیل است که مناظر خیره‌کننده و طبیعت سرسبزی را در اطراف خود دارد. این دریاچه حیرت‌انگیز یکی از منزلگاه‌های محبوب طبیعت‌گردان اردبیل نیز محسوب می‌شود و با آب‌وهوای خنک و دلپذیر خود در فصل تابستان، از ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگران برخوردار است. دریاچه سوها به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان اردبیل، مقصدی ایدئال برای عکاسان حیات‌وحش و علاقه‌مندان به فعالیت‌ و ورزش‌های آبی نیز به شمار می‌آید؛ جایی که آنان قادرند تا از زیبایی‌های این منطقه رویایی، بهره لازم را ببرند. در ادامه به فاصله‌ای که بین سوها تا لاتون وجود دارد می‌پردازیم.

درباره دریاچه سوها

دریاچه سوها یکی از زیباترین جاذبه های ایران است که در شهرستان نمین واقع در استان اردبیل می باشد. قرارگیری این دریاچه در میان چمنزارها و جنگل های اطراف، فضایی رویایی و شگفت انگیز را پدید آورده که چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند. آرامشی در این مکان نهفته است که می توانید ساعاتی به دور از هرگونه تعلقات دنیایی به استراحت بپردازید و روحیه ای تازه کنید.

فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است؟

بهترین فصل برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است. در فصل بهار و ماه‌های تیر و مرداد گل‌های بابونه‌ای که در دشت کنار دریاچه رشد می‌کنند، زیبایی این منطقه را چند برابر خواهند کرد. اگر قصد دارید گشت‌وگذاری در جنگل‌های اطراف این دریاچه بزنید حتما همراه راهنما باشید تا خطری شما را تهدید نکند.

زیبایی‌ها و جاذبه‌های استان اردبیل به آثار تاریخی محدود نمی‌شود؛ این استان از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز بسیار غنی است. دریاچه سوها که در نزدیکی شهرستان نیمن قرار دارد؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل محسوب می‌شود. این دریاچه که به آن سوا نیز گفته می‌شود در حقیقت آبگیر پست سد سوهاست. دریاچه سوا حدود ۱/۵ کیلومتر طول و نیم کیلومتر عرض دارد.

آب سوا راکد است؛ از این‌رو نمی‌توان در آن شنا کرد. اما نگران نباشید چون علاوه‌بر شنا تفریحات دیگری نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد؛ اگر کمی به گشت‌وگذار در اطراف دریاچه بپردازید و خوش‌شانس باشید می‌توانید اسب‌های زیبایی که در این منطقه زندگی می‌کنند را ببینید. به‌علاوه در فصل بهار معمولا اطراف این دریاچه پوشیده از مه است و عطر بابونه به مشام می‌رسد.

فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است؟

آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و محل قابل اسکان از جمله امکاناتی است که در دریاچه سوها در اردبیل مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال اگر به قصد اقامت ۲ الی ۳ روزه راهی این مکان می شوید، بهتر است لوازم مورد نیاز خود از قبیل مواد خوراکی، لباس گرم، چادر مسافرتی، چراغ قوه، GPS و لوازم ضروری سفر را به همراه داشته باشید تا هیچ گونه کمبودی حس نکنید. نزدیک ترین محل اقامتی به دریاچه سوها، هتل احسانی نمین نام دارد. در تپه های نزدیک دریاچه، اهالی روستا آلاچیق هایی برپا کرده اند و به فروش آش دوغ و چای می پردازند.

پیمودن فاصله دریاچه سوها تا لاتون

طبیعت‌گردان و افرادی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردارند، به بازدید از دریاچه سوها بسنده نمی‌کنند. سوها از نظر علاقه‌مندان به طبیعت و شیفتگان ماجراجویی، نقطه آغاز برای پیمودن مسیر ۱۶ کیلومتری و اسرارآمیز به‌سمت آبشار لاتون است؛ مسیری پرفراز و نشیب و صعب‌العبور که البته، زیبایی‌های وصف‌ناپدیری دارد و افراد عازم را مدهوش می‌کند. دو مسیر طبیعت‌گردی برای دسترسی از سوها به لاتون وجود دارد که دو تا سه روز زمان می‌برد و یکی از آن‌ها، از روستای «کوته‌ کومه» آغاز می‌شود.

فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است؟

بخش اول این پیمایش رویایی، مسیری سربالایی است که پس از گذر از جنگل‌های مه‌آلود، به ارتفاعات اسپیناس در تالش منتهی می‌شوند و دست‌کم ۶ ساعت به‌طول می‌انجامد. بخش دوم پیمایش که سرازیری از ارتفاعات تالش را شامل می‌شود، بیش از ۱۰ ساعت به‌طول می‌انجامد و به آبشار لاتون ختم می‌شود. سراسر این مسیر از جنگل‌های بکر، تپه‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان و پرتگاه‌های مرگ‌بار تشکیل شده است.

آبشار لاتون که با ۱۰۰ متر ارتفاع یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای کشور محسوب می‌شود، در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا واقع شده است. آبشار لاتون از قله اسپیناس سرچشمه می‌گیرد و پس از سرازیری، به‌رودخانه لوندویل و در نهایت به دریاچه خزر می‌ریزد.

طبیعت بکر، درختان میوه وحشی و حیات وحش غنی از ویژگی‌های منطقه آبشار لاتون به شمار می‌رود. میوه‌های جنگلی به، گلابی، گردو و فندق، پیشکش جنگل‌های باستانی هیرکانی به طبیعت‌گردان است.

برای گشت‌وگذار در این مناطق بکر، حتما از راهنمایان گردشگری کمک بگیرید. به‌همراه داشتن GPS، چراغ قوه، چادر مسافرتی، آب آشامیدنی، مواد غذایی و سایر وسایل ضروری طبیعت‌گردی در این مسیر الزامی است.

فاصله دریاچه سوها تا لاتون چقدر است؟

از مواجهه با حیوانات منطقه و ایجاد مزاحمت برای آنان پرهیز کنید و مراقب جانورانی چون گراز، گرگ و خرس نیز باشید.

به یاد داشته باشید که پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در منطقه بسیار ضعیف است و در این مسیر هیچ‌گونه امکانات رفاهی و حفاطتی وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید