بندرعباس پر از جاذبه‌های دوست داشتنی و درجه یک است، با ما همراه باشید و درباره محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس بدانید.

محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس

سلام نو _ سرویس گردشگری: چشمه گنو در دره‌ای واقع شده که شمال تا جنوب آن را ارتفاعات آهکی کوه گنو پوشانده است. انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو، پشتنگ، هوبیر، پشت بنگرو، رمر، سرچربه، پرکوه، مردو و خرگو از جمله چشمه‌های این منطقه هستند. در صبح‌های سرد بخار آب چشمه با دمایی در حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد، با هوای ۲۰ درجه‌ای محیط برخورد می‌کند و تا ارتفاع یک متری آب را بخاری ناپایدار تشکیل می‌دهد که جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

درباره چشمه محبوب‌تر بندرعباس

چشمه‌های آب‌گرم از گذشته محبوب بوده‌ند و خواص درمانی آن‌ها همواره مورد توجه قرار داشته‌اند. با پیشرفت صنعت توریسم، این چشمه‌ها به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند و با توسعه، هر چشمه به مجموعه‌ای مجهز تبدیل شده است. یکی از این نمونه‌ها با تجهیزات جامع، چشمه آب‌گرم گنو است.

منطقه حفاظت‌شده گنو و چشمه آب‌گرم آن از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بندر عباس هستند که در فاصله کمی از شهر واقع شده‌اند. طبیعت دل‌انگیز منطقه در کنار امکاناتی نظیر استخرهای جداگانه، شهربازی و رستوران، افراد زیادی را از سراسر استان به گنو می‌کشاند.

محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا آب و هوای شهر بندرعباس به نسبت دیگر شهرهای حاشیه خلیج فارس شرجی‌تر است؟ این اتفاق به خاطر قله بلندی است که با یال‌هایش شمال غربی این شهر را احاطه کرده و نمی‌گذارد نم و شرجی هوا از این سوی شهر ساحلی خارج شود. کوه گنو که دومین قله بلند منطقه است، در ۳۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس و در نزدیکی جاده سیرجان-بندرعباس قرار دارد. این کوه مانند بسیاری از مناطق کوهستانی ایران در کوهپایه‌اش دارای چشمه‌های آب‌گرمی است که ساکنان استان هرمزگان را به اینجا می‌کشاند.

منطقه حفاظت‌شده گنو با وسعت ۴۵ هزار هکتار، چشمه‌های آب‌گرم متعددی دارد که مطمئن‌ترین آن‌ها مجتمع آب‌درمانی گنو است. به‌دلیل امکانات تفریحی و گردشگری، از بازارچه گرفته تا شهربازی، بسیاری خود را برای گذران روزی شاد به مجتمع آب‌درمانی گنو می‌رسانند.

منطقه حفاظت‌شده گنو پوشش گیاهی متنوعی دارد که در این بین می‌توان به درختان گرمسیری، استپ بیابانی، استپ کوهپایه‌ای و گونه‌های گیاهی نواحی سردسیر اشاره کرد. از جمله گیاهانی که در این منطقه می‌رویند می‌توان به پرسیاوش، سرخس معطر، گون گاوی، زیره، آویشن بومادران، پونه، اورس، استبرق، مسواک، کنار، پرخ، ناترک، آکاسیا، بنه و رزوک اشاره کرد.

محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس

گفته می‌شود که در منطقه مذکور ۳۶۰ گونه از گیاه آوندی یافت می‌شود. مهرخوش، بادام وندلیو و پامچال صخره‌ای از گیاهانی هستند که به‌صورت انحصاری در این منطقه از ایران می‌روند.

خاصیت جالب چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو یکی از جاهای دیدنی بندر عباس است. از جذابیت این چشمه موقعیت جغرافیایی آن است که در پناه کوه گنو درون دره واقع شده است و ارتفاعات آهکی گنو آن را در آغوش گرفته‌اند. این چشمه حاوی گوگرد، کلر و سولفات است و خواص درمانی دارد. مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان به‌منظور بهره‌مندی از خواص درمانی این چشمه آب‌گرم تأسیس شده است و مسافران برای لذت از طبیعت و کسب سلامتی، راهی این منطقه می‌شوند.

آب این چشمه دمایی در حدود ۴۰ سانتی‌گراد دارد و حضور در استخرهای آب‌گرم این منطقه در روزهای سرد، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از مزایای چشمه آبگرم آبیاری نخلستان‌ها به‌وسیله پس‌ماند آب دو استخر مردانه و زنانه این چشمه است که در نهایت به‌صورت آبشار مسیر خود را پیدا می‌کند و زمین‌های تشنه این منطقه را سیراب می‌کند.

محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس

علاوه بر گنو چشمه‌های دیگری در این منطقه از شهرستان بندرعباس وجود دارند. از چشمه های اطراف گنو می‌توان به پشت بنگرو، رمر، انارون، چاهو، پشتنگ، هوبیر، خرگو، مردو، پرکوه، تنگ باغ، کهنو و سرچربه اشاره کرد.

این چشمه دارای کلرو سولفات و کلسیک گوگردی است که خواص درمانی بسیاری دارد و در درمان بیماری‌هایی از قبیل روماتیسم، دردهای عضلانی، نارسایی‌های جسمی، تسریع گردش خون، تسکین بیماری‌های روحی و روانی، تسکین دردهای مفاصل و بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل دمای بالای آب و ترکیبات آن حیوانات زیادی نمی‌توانند در این آب زندگی کنند فقط یک نوع ماهی به نامآوینیوس گینویس است که در کل جهان تنها در این چشمه یافت می‌شود. گرمای این آب، جریان خون را بیشتر می‌کند و در نتیجه اکسیژن بیشتری در بدن تولید می‌شود همچنین رنگ سبز آب چشمه به دلیل وجود املاح موجود در آن است.

به دلیل آب‌وهوای گنو و ارتفاعات کوهستانی آن در روزهای گرم سال جانورانی مانند رتیل و عقرب را می‌توانید در آنجا ببینید. بنابراین در محل‌های تاریک مراقب باشید و در صورت استفاده از چادر زیپ آن را حتما ببندید.

محبوب‌ترین چشمه آب گرم بندرعباس

برای استفاده از استخر حتما لوازم شنا (مایو، صابون، شامپو، حوله، دمپایی و کلاه) به همراه داشته باشید. به دلیل وجود املاح حتما پس از شنا خود را با شامپو و صابون بشویید. اقامتگاه‌ مجموعه در روزهای آخر هفته و تعطیلات زود پر می‌شود بنابراین رزرو خود را در همان ساعات اولیه انجام دهید. افراد مبتلا به بیمارهای قلبی، عفونی و کسانی که زخم باز دارند تحت هیچ شرایطی مجاز به استفاده از چشمه نیستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا مریدی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    خورگو نه خرگو
    • مرتضی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 1
      خورگو درستش هست احسنت به شخصی که ابتدا صحیح این کلمه رو تایپ کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید