رفتن به چشمه‌های آب گرم از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است، شما درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟ همراه باشید و اطلاعاتی کسب کنید.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از سفرهای جذابی که در ایران می توان انجام داد سفر به بندرعباس و به طور کلی سفر به شهرهای جنوبی ایران است. آثار تاریخی و طبیعی بسیاری در این شهر وجود دارد که می تواند شما را غافلگیر و هیجان زده بنماید. رفتار صمیمانه مردمان این خطه و همینطور آب و هوای گرم همگی در کنار هم برایتان تجربه ای بی نظیر را رقم خواهد زد.

آشنایی با چشمه‌های دیدنی آب گرم گنو در بندرعباس

در استان هرمزگان به سمت یکی از بلندترین کوه‌های جنوب کشور، یعنی کوه گنو می‌رویم. کوه گنو با ارتفاع بیش از ۲۳۰۰ متر، ششمین کوه بلند استان هرمزگان است که در زمستان رنگ سپید برف را به خود می‌بیند و به دلیل ارتفاع زیاد، آب‌وهوای معتدلی را به مناطق اطرافش نیز بخشیده است.

در شرق این کوه زیبا، چشمه گنو قرار دارد، چشمه‌ای با ترکیبات کلرو سولفات و کلسیک گوگردی که هرساله گردشگران زیادی با هدف درمان بیماری‌های پوستی، رماتیسم و دیگر بیماری‌ها از آن بازدید می‌کنند. چشمه آبگرم گنو بندرعباس تفرجگاهی جذاب و پربازدید است که یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره ایران نیز به شمار می‌رود.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟

در حال حاضر چشمه آبگرم گنو در مجموعه تفریحی و اقامتی گنو قرار دارد؛ این مجموعه به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان با چندین استخر که آب آن‌ها از چشمه تامین می‌شود و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه تاسیس شده است. آب این چشمه دمایی در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد دارد که آب‌تنی در روزهای سرد سال را لذت‌بخش می‌کند.

از نکات جالب توجه درباره این چشمه آبیاری نخلستان‌ها از پس‌آب‌هایی است که از استخرها خارج می‌شود، همچنین ماهی آوینیوس گینویس یکی از گونه‌های جانوری منحصربه‌فردی است که تنها در این چشمه زندگی می‌کند. چشمه آبگرم گنو در فاصله حدودا ۳۷ کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس و در کنار جاده بندرعباس به سیرجان قرار دارد.

این چشمه دارای کلرو سولفات و کلسیک گوگردی است که خواص درمانی بسیاری دارد و در درمان بیماری‌هایی از قبیل روماتیسم، دردهای عضلانی، نارسایی‌های جسمی، تسریع گردش خون، تسکین بیماری‌های روحی و روانی، تسکین دردهای مفاصل و بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل دمای بالای آب و ترکیبات آن حیوانات زیادی نمی‌توانند در این آب زندگی کنند فقط یک نوع ماهی به نامآوینیوس گینویس است که در کل جهان تنها در این چشمه یافت می‌شود.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟

گرمای این آب، جریان خون را بیشتر می‌کند و در نتیجه اکسیژن بیشتری در بدن تولید می‌شود همچنین رنگ سبز آب چشمه به دلیل وجود املاح موجود در آن است.

به دلیل آب‌وهوای گنو و ارتفاعات کوهستانی آن در روزهای گرم سال جانورانی مانند رتیل و عقرب را می‌توانید در آنجا ببینید. بنابراین در محل‌های تاریک مراقب باشید و در صورت استفاده از چادر زیپ آن را حتما ببندید. برای استفاده از استخر حتما لوازم شنا (مایو، صابون، شامپو، حوله، دمپایی و کلاه) به همراه داشته باشید.

به دلیل وجود املاح حتما پس از شنا خود را با شامپو و صابون بشویید. اقامتگاه‌ مجموعه در روزهای آخر هفته و تعطیلات زود پر می‌شود بنابراین رزرو خود را در همان ساعات اولیه انجام دهید. افراد مبتلا به بیمارهای قلبی، عفونی و کسانی که زخم باز دارند تحت هیچ شرایطی مجاز به استفاده از چشمه نیستند.

ویژگی‌های مهم درباره چشمه‌های آب گرم گنو

در آب چشمه های آبگرم گنو در بندرعباس ترکیباتی نظیر هیدروژن سلفوره و کلر وجود دارد که این مواد به همراه دمای بالای آب محیط نیز ایجاد می شود که در آن تنها گیاهان و حیوانات اندک می توانند زندگی کنند.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که در چنین شرایطی که چشمه های آبگرم گنو در بندرعباس دارا هستند نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس زیست می کند که نمونه ای بی نظیر در کل دنیا می باشد.

البته با نگاه گذرا نمی توانید ماهی هایی که در آب این چشمه زندگی می کنند را مشاهده کنید چرا که این ماهی های بسیار کوچک و سریع هستند و به همین دلیل در جریانات تند آبگرم گنو نمی‌ توانید آن را مشاهده کنید. اما در آب‌های نهر این چشمه اگر مدتی را برای این موضوع اختصاص دهید، می‌توانید ماهی مذکور را مشاهده کنید.

دو استخر زنانه و مردانه در منطقه چشمه های آبگرم بندرعباس وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها استفاده کنند. همچنین چندین مجتمع برای استراحت و اقامت مسافران در این محل نیز تعبیه شده است و فروشگاه هایی هم برای خرید وسایل مورد نیاز در این منطقه وجود دارد. آلاچیق‌ هایی در محیط اطراف این بخش وجود دارند که گردشگران می‌ توانند در آن‌ ها ساعاتی را بنشینند و از مناظر و هوای خوب منطقه استفاده کنند.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو بندرعباس چه می‌دانید؟

آب این استخرها از چشمه های آبگرم گنو در بندعباس تامین می شود و پساب روخانه از استخر خارج شده و سپس به شکل آبشاری کوچک به پایین می ریزد و از آن برای آبیاری نخلستان های موجود در اطراف این منطقه استفاده می شود. هر چه به بخش‌ های بالاتر کوه گنو بروید، هوای خنک‌ تری را تجربه خواهید کرد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که جاده ‌ای آسفالته و پیچ در پیچ تا بالای این ارتفاعات کشیده شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید