طبیعت‌گردی در ایران تجربه بی‌بدیلی است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد.

دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه های طبیعی در ارومیه برای گذراندن یک آخر هفته عالی و تفریح در کنار دوستان و خانواده، دریاچه مارمیشو است. مطمئنا وقتی حرف از ارومیه می زنیم، اولین جاذبه ای که به ذهن همه می آید، دریاچه ارومیه است. اما در ارومیه علاوه بر دریاچه ارومیه، جاذبه های طبیعی متعدد دیگری هم وجود دارند. اما شاید کمتر کسی با آن ها آشنایی داشته باشد.

آشنایی با دریاچه باورنکردنی مارمیشو

زیبایی‌های آذربایجان غربی تنها به دریاچه ارومیه خلاصه نمی‌شود؛ دریاچه مارمیشو یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی زیباست که در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه و نزدیک مرز ترکیه قرار دارد. آب‌ نیلی رنگ و زلال این دریاچه از رود نازلوچای، چشمه‌های طبیعی و برف و باران تامین می‌شود. وجود این دریاچه ۵ هکتاری که حدود ۶۰ متر هم عمق دارد مایه حیات و سرزندگی گیاهان و جانوران آن منطقه است و موجب شده تا حال و هوایی مطبوع و دلپذیر بر آنجا حاکم باشد.

دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد؟

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که علت تشکیل این دریاچه ریزش کوه بر اثر زلزله است؛ این ریزش موجب شده تا سدی طبیعی به وجود بیاید و دریاچه شکل بگیرد. نام این دریاچه برگرفته از نام مارشیمون بنیامین، رهبر مسیحیان آشوری ارومیه بوده است. این بهشت گمشده انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و از آنجا که در این مکان تمام عناصر طبیعت در کنار هم قرار دارند می‌توان این منطقه زیبا را معجزه طبیعت نامید.

جذابیت‌های این سفر، با جاده کوهستانی و زیبای آن آغاز می‌شود. در طی مسیر اگر کمی شانس با شما یار باشد زنبورداران را خواهید دید که عسل‌های طبیعی با طعمی بی‌نظیر دارند؛ با وجود گیاهان متنوع، عسل‌های باکیفیت با عطر گل‌های وحشی در این منطقه تولید می‌شود. چادرهای ایلات و عشایر که در این منطقه اتراق کرده‌اند یکی دیگر از مناظر جالب است، می‌توانید گپ و گفتی با آنها داشته باشید تا بیشتر با سبک زندگی‌شان آشنا شوید و چادرهای خود را در همسایگی آنها برپا کنید.

دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد؟

پس از رسیدن به روستای مارمیشو به زیارت پیر خراسانی بروید تا از فضای معنوی آن بهره‌مند شوید. قلعه حسن آقا و کلیسای مارتوما دیدنی‌های دیگر این روستاست. پس از طی مسیر سنگلاخی روستا به دریاچه نیلی رنگی که زیستگاه ماهیان قزل‌آلای بومی‌ست می‌رسید؛ دوربین عکاسی خود را برای ثبت خاطرات شیرین و مناظر زیبا به همراه داشته باشید. می‌توانید چادرهای خود را در کنار دریاچه برپا کنید و ساعاتی را به استراحت در طبیعت چشم ‌نواز بگذرانید. علاوه بر دریاچه، از آبشار فصلی مارمیشو که در همان نزدیکی‌ست هم دیدن کنید.

نکته مهم: شنا در دریاچه مارمیشو مساوی ست با مرگ؛ بنابراین به هشدارها توجه داشته باشید، از شنا در دریاچه خودداری کنید و جان خود و اطرافیان‌تان را به خطر نیندازید.

محل قرارگیری دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاهای دیدنی ارومیه برای گذراندن آخر هفته‌ای عالی و تفریح در کنار دوستان و خانواده است. این دریاچه در منطقه کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل، بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از آن محسوب می‌شود.

دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد؟

از آنجا که دریاچه مارمیشو در منطقه کوهستانی آذربایجان غربی واقع شده است، برای استفاده هرچه بیشتر از منظره و طبیعت، در روزهای خوش آب و هوای بهار و تابستان به بازدید از دریاچه بروید. در زمستان هوای سرد و بارش برف بر منطقه حاکم است و احتمال می‌رود که دریاچه یخ بزند و به شما این امکان را ندهد تا آن طور که باید از دریاچه لذت ببرید.

از دریاچه، آب و هوا، همسایگی با عشایر، عکاسی و فیلمبرداری از طبیعت، ماهیگیری و ... نهایت لذت را ببرید و برای چند روزی هم که باشد از دنیای پرهیاهوی بیرون دور بمانید. در نزدیکی دریاچه مارمیشو، یک آبشار به نام "آبشار مارمیشو" وجود دارد که در مسیر رودخانه نازلوچای واقع شده و به طراوت محیط چندین برابر افزوده است. آبشار مارمیشو فصلی است و در فصل های پرباران آبش زیاد می شود و صدای آن را می توان از چندصد متری شنید. می توانید در کنار آبشار مارمیشو اتراق کرده و طبیعت بی نظیر مارمیشو را به طور تمام و کمال تجربه کنید.

دریاچه باورنکردنی مارمیشو کجا قرار دارد؟

دریاچه مارمیشو در ۴۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی در دره‌ای نزدیک مرز ایران و ترکیه قرار دارد. دریاچه از جنوب به قلل سی‌تاو، قایدوک و چال، از شمال به کوه بایدوست، از غرب به روستای مخروبه دری و از شرق به روستاهای بانی و پسان منتهی می‌شود.

برای دسترسی به دریاچه باید از میدان مدرس شهر ارومیه حرکت کنید و با طی حدود ۴۵ کیلومتر به‌سمت غرب و با عبور از روستاهای زیبای پسان، بانی و هلانی به روستای زیبای مارمیشو برسید. مسیر جاده در دره زیبایی قرار گرفته که از منظره کوهستانی خاصی برخوردار است. در روستای مارمیشو با پیداکردن زیارتگاه پیر خراسانی و ادامه مسیری سنگلاخی و زیبا، به دریاچه مارمیشو خواهید رسید.

آدرس: استان آذربایجان غربی، ارومیه، ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مریم IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    3 0
    منطقه بسیار زیبایی هست. اکسیژن ناب رو در این منطقه تجربه کردم
  • ناشناس IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    خشک و ویران شدہ
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    خشک شده نه آبشاری داره نه قلعه ای داره نه کلیسای وجود دارد فقط فصل بهار دریاچه دیدنی سرسبز و پرآب است آن هم باید صبح زود بیای که بازرسی که در مسیر است آن هم اجازه اگه بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید