کرمانشاه از شهرستان های متعددی تشکیل شده است. در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری که در فاصله جوانرود تا کرمانشاه وجود دارند می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی استان کرمانشاه و یکی از شهرستان های آن به نام جوانرود می پردازیم. همچنین در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی شهر کرمانشاه و جوانرود

یکی از شهر های تاریخی و کهن ایران، استان کرمانشاه نی باشد. امروزه این استان به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران و توریست ها شناخته می شود. شهر کرمانشاه به دلیل داشتن آثار تاریخی ارزشمند، بسیار مهم می باشد. این شهر علاوه بر داشتن آثار تاریخی، دارای طبیعتی بکر و زیبا است. در اطراف شهر کرمانشاه، جنگل های بلوط بسیاری روییده است. بنابراین بعد از گشت و گذار در این شهر می توانید به بازدید از جنگل های بلوط بپردازید. شهر کرمانشاه جزو مناطق کوهستانی است. به همین علت دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. این شهر با وجود داشتن آب و هوای معتدل و کوهستانی، سالانه پذیرای گردشگران و توریست های بسیاری می باشد. این شهر تاریخی و زیبا دارای شهرستان های بسیاری است. جوانرود جزو مهم ترین شهرستان های این شهر است. در این شهر میتوانید جاذبه های گردشگری بسیاری را مشاهده کنید. فاصله جوانرود تا کرمانشاه حدود ۹۷ کیلومتر است. در ادامه به بررسی مسیر های جوانرود تا کرمانشاه می پردازیم.

مسیر جوانرود تا کرمانشاه

همانطور که گفته شد جوانرود یکی از شهرستان های کرمانشاه است و فاصله جوانرود تا کرمانشاه حدود ۹۷ کیلومتر می باشد و پیمودن این مسیر حدود ۱ ساعت و نیم به طول می انجامد. تنها مسیری که برای پیمودن این راه وجود دارد، زمینی می باشد. زیرا در طول این مسیر هیچ گونه خط هوایی و یا دریایی برای مسیر هوایی و دریایی وجود ندارد. بنابراین تنها راه پیمودن این مسیر راه زمینی می باشد.

معرفی مسجد جامع شافعی

مسجد جامع شافعی یکی از آثار تاریخی واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه است. یکی از زیباترین مساجد ایران، مسجد جامع شافعی می باشد. اگر قصد سفر به استان کرمانشاه را دارید، بازدید از این مسجد جامع به شما عزیزان پیشنهاد می شود. معماری این بنا شباهت بسیاری به معماری مساجد کشور ترکیه دارد. در داخل این مسجد تزئینات بسیار زیبا و ارزشمندی را می توانید مشاهده کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه

فاصله جوانرود تا کرمانشاه

آشنایی با ییلاقات واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه

در این بخش به معرفی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه می پردازیم. ییلاقات نام این جاذبه طبیعی می باشد. سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری جهت بازدید و گشت و گذار به این مکان زیبا و دیدنی سفر می کنند. ییلاقات بیلایی در نزدیکی غار قوری قلعه که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه می باشد، قرار گرفته است. این منطقه دارای چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد می باشد به گونه ای که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اگر به سمت شمال ییلاقات حرکت کنید، به روستای چشمه میران که یکی دیگر از جاذبه های طبیعی کرمانشاه است، می رسید.

آشنایی با غار کاوات

غار کاوات یکی دیگر از جاذبه های طبیعی واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه است. این غار جزو زیباترین غار های ایران به حساب می آید. بنابراین بازدید از آن به شما عزیزان پیشنهاد می شود. در اطراف این غار چشمه ههی بسیاری زیبایی را می توانید مشاهده کنید. این چشمه ها سبب زیبایی بیشتر منطقه شده اند. بنابراین افراد بسیاری جهت بازدید غار کاوات، به شهر زیبا و تاریخی کرمانشاه سفر میکنند. در نزدیکی این غار رستوران و کافه های متعددی وجود دارد.

آشنایی با غار پراو واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه

غار پراو یکی از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه است. پراو کلمه ای محلی و به معنی پر آب است. حدود ۴۰ سال پیش این غار زیبا و دیدنی را کشف کرده اند. در آن زمان این غار را با عنوان بزرگ ترین غار جهان می شناختند و به همین علت لقب اورست غار های جهان به آن داده شد. این غار دارای ارزش بسیاری است و نام آن را می توانید در فهرست میراث ملی مشاهده کنید. غار پراو دارای عمق بسیاری است بسیار پر آب می باشد به همین علت با این نام شناخته می شود.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله جوانرود تا کرمانشاه

فاصله جوانرود تا کرمانشاه

آشنایی با تالاب هشیلان

تالاب هشیلان یکی از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه است. بعد از گشت و گذار در شهرستان جوانرود می توانید به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید و به بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی آن بپردازید. در این تالاب بیش از ۱۰۰ جزیره وجود دارد. مساحت این جزیره ها متفاوت می باشند. به عبارت دیگر مساحت این جزیره ها بین ۱۰۰ متر مربع الی یک هکتار متغیر هستند. در فصل زمستان و همچنین دو روز های پر باران، برخی از این جزیره ها که مساحت کمتری دارند، در زیر آب پنهان می شوند. کمله هشیلان از دو بخش تشکیل شده است و به معنی خانه ماران می باشد. در این تالاب مار های بسیاری وجود دارد به همین علت با این نام شناخته می شود. در تالاب هشیلان می توانید مار های آبی و چلیپر را مشاهده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • عبداله IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    سلام/زیبا بود و دلنواز/ممنون
  • کرمانشاهی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    کرمانشاه جز ۷ شهر بزرگ وپرجمعیت ایران است،شما را بدیدن آن دعوت میکنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید