باغ کتاب تهران فضاهای متنوع و جذابی دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران بدانید.

چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ کتاب تهران، یک مجموعه بزرگ تجاری، فرهنگی و هنری است که تحت مالکیت شرکت عبا می باشد. بخشی از فضای باغ کتاب تهران را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می دهد و مابقی فضای آن عبارت از یک ساختمان نمایشگاهی و تالارهای همایش و اداری است. این مجموعه با اهداف مختلف فرهنگی و تجاری ساخته شده و تا کنون در جذب مردم موفق بوده است. این مجموعه علاوه بر علاقمند کردن مردم به کتابخوانی، بازی ها و سرگرمی های دارد که علاوه بر بار تفریحی، دارای جنبه های آموزشی است. حتی اتاق فرار این مجموعه نیز دارای محتوای آموزشی می باشد. یک نکته جالب در خصوص این مکان آن است که امکان بهره مندی از هر موضوع فرهنگی و هنری وجود دارد.

جاذبه‌های تفریحی کودکان و نوجوانان

فکربازیا

در بخش فکربازیا در باغ کتاب تهران، بازی ها و سرگرمی هایی وجود دارد که برای تقویت هوش و خلاقیت نوجوانان مناسب است. در این بخش، پنج قسمت مختلف وجود دارد که عبارتند از صدابازیا، طبیعت بازیا، تلاش بازیا و ساخت بازیا که در تعداد بازی های این مجموعه ها در کل به ۲۴ مورد می رسد.

چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران

زمانی که کودکان و نوجوانان به این بخش از این مکان فرهنگی می آیند، می توانند علاوه بر تفریح و سرگرمی و شادی، چیزهایی یاد بگیرند تا در زندگی درسی و غیردرسی شان از آن ها بهره مند شوند. پرورش فکر و ذهن کودکان و نوجوانان از جمله مسائل بسیار مهمی است که باید هر پدر و مادری برای آن وقت بگذارد. بهترین و سودمندترین راه پرورش ذهن این گروه سنی آن است که این عمل از طریق بازی و سرگرمی انجام پذیرد.

باغ علم کودکان

این بخش از باغ کتاب تهران، ویژه کودکان ۶ تا ۱۳ ساله ساخته شده و در آن کودکان از طریق داستان های مختلف می توانند اطلاعات جالبی درباره دنیای پیرامون شان به دست بیاورند. در باغ علم کودکان، چهار داستان علمی درباره بدن انسان، کره زمین، شهرها و خانه ها به شیوه ای جذاب و متفاوت روایت می شوند. جالب است بدانید که به غیر از ایران تنها کره جنوبی دارای چنین باغ علمی می باشد که آن هم در مقایسه با باغ کتاب تهران، کوچکتر و کم امکانات تر است.

چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران

شبیه ساز پرواز سسنا

یکی از جالب ترین دستگاه های علمی باغ علم نوجوان، دستگاه شبیه ساز پرواز سسناست که با آن می توانید پرواز را به صورت مجازی تجربه کنید.

باشگاه رباتیک

در باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران، کودکان و نوجوانان می توانند در مورد ساخت ربات و برنامه نویسی رباتیک در کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزش ببینند، انواع قطعات ربات بخرند و با بازی های رباتیک آشنا شوند. همچنین آنها می توانند با حضور در این مجموعه از تفریحاتی مانند بازی های واقعیت مجازی، فوتبال رباتیک و ماشین صخره نورد لذت ببرند.

باشگاه سلامت سالند

یکی از بخش هایی که به تازگی در باغ کتاب تهران و در باغ نوجوانان این مجموعه راه اندازی شده، باشگاه سلامت سالند است. در این باشگاه نوجوانان می توانند با استفاده از بازی های مختلف فکری، اطلاعات شان در مورد تغذیه، نکات پزشکی و سلامت را افزایش دهند و با انجام بازی های حرکتی، تحرک و فعالیت های بدنی شان را بالا ببرند.

جاذبه‌های مهم‌تر باغ کتاب

سروستان

این بخش از این محیط تجاری_فرهنگی، به بزرگسالان و نوجوانان اختصاص دارد.

چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران

همان کتابفروشی بزرگ و گسترده ای که ۴۰۰ هزار کتاب را در خود جای داده است در بلوک D بخش سروستان واقع شده و در آنجا می توانید هر کتابی که در جستجوی آن هستید را بیابید.

اتاق فرار

در اتاق فرار باغ کتاب تهران، سه اتاق وجود دارد که داستان هر کدام با دیگری متفاوت است. برای ورود به این اتاق فرارهای باغ کتاب، حداقل ده سال سن باید داشت و افراد مختلف در گروه های ۴ تا ۸ نفره می توانند در این اتاق ها ماجرای معمایی را با یکدیگر حل نمایند. داستان های اتاق های فرار باغ کتاب تهران عبارت از “نفرین فرعون” “اتاق بیگانه” و “نامه ای از جهنم” می باشند.

خیالستان

بلوک B یا بلوک خیالستان بیشتر جنبه تفریحی دارد و لذت گشت و گذار در باغ کتاب را چند برابر می کند. در این بلوک راهرویی ۶۰ متری به چشم می خورد که دو بلوک A و C را به هم وصل می کند.

چند جاذبه مهم در باغ کتاب تهران

در این راهرو دو حلقه پیاده بر (walk way) کار گذاشته شده است و افراد را بدون اینکه زحمت پیاده روی به خود بدهند از یک سمت به سمت دیگر می برد؛ اما این تنها جذابیت این راهرو نیست. پرده های بزرگ اطراف این پیاده‌ بر با تصاویر و ویدیوهای مختلف، فضایی خیال انگیز می سازند و با آهنگ های مختلف، حال و هوای دلنشینی به باغ کتاب می بخشند. اگر هم از علاقه مندان شبکه های اجتماعی و انداختن سلفی باشید، راهروی خیالستان برای تان بخش جذابی می شود.

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران و باغ علم کودک

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران در بلوک C، که از آن به عنوان نگارستان یاد می شود، قرار دارد و شامل ۱۰ سالن سینما و تئاتر است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید