۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
کد خبر: 55423315

ایران مال از جاذبه‌های درجه یک گردشگری تهران است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم ایران مال کجا قرار دارد.

ایران مال کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: بازار بزرگ ایران با هدف توسعه و رونق اقتصاد، ارتقاء فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی و ایجاد یک محیط سالم از نظر اجتماعی و تفریحی ساخته شده است. بازار بزرگ ایران شامل مسجد جامع، شربت خانه ایران مال، پردیس های سینمایی، باغ ماهان ایران مال، باغ دیدار و همچنین بازار سنتی است. کتابخانه جندی شاپور و تعداد زیادی تالار دیدنی هم از قسمت های تماشایی معماری مجموعه بازار بزرگ هستند. ایران مال با دارا بودن تمامی این جاذبه‌ها به یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی تهران تبدیل شده است.

درباره ایران مال؛ بازار بزرگ ایران

بازار بزرگ ایران با هدف توسعه و رونق اقتصاد، ارتقاء فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی و ایجاد یک محیط سالم از نظر اجتماعی و تفریحی ساخته شده است. بازار بزرگ ایران شامل مسجد جامع، شربت خانه ایران مال، پردیس های سینمایی، باغ ماهان ایران مال، باغ دیدار و همچنین بازار سنتی است. کتابخانه جندی شاپور و تعداد زیادی تالار دیدنی هم از قسمت های تماشایی معماری مجموعه بازار بزرگ هستند. ایران مال با دارا بودن تمامی این جاذبه‌ها به یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی تهران تبدیل شده است.

ایران مال کجا قرار دارد؟

ایران مال یا بازار بزرگ ایران یکی از عظیم ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خاورمیانه و جهان است. به ادعای بنیان گذاران آن می‌توانید آینده و گذشته ایران را در یک نگاه در این مجموعه ببینید. بارزترین ویژگی ایران مال نسبت به مجموعه های مشابه تخصیص بیشتر فضا به خدمات تفریحی و رفاهی است. تنها ۳۰ درصد این بازار بزرگ واحد تجاری است و ۷۰ درصد فضای آن شامل رستوران، هتل و مراکز ورزشی تفریحی است.

ایران مال یک مرکز تجاری فوق العاده است که می‌توانید یک روز کامل در آن بگردید و خسته نشوید. مساحت ایران مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع و هم‌ردیف مال‌های بزرگ دنیا است. میزان مسافت برای بازدید از کل این پروژه به‌اندازه‌ی پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن کنید.

ایران مال کجا قرار دارد؟

از افتخارات ایران مال، کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC است و در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان (RLI) دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های این مرکز تجاری که باعث تفاوت آن با مال‌های مشابه در جهان شده این است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ دارد.

محل قرارگیری ایران مال و دسترسی به آن

ایران مال از جاهای دیدنی تهران است که بین دو شهر تهران و کرج قرار دارد. این مجموعه در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس در منطقه‌ی ۲۲ واقع شده است. در انتهای اتوبان شهید خرازی می‌توانید بازار بزرگ ایران را پیدا کنید.

نشانی: استان تهران، تهران، بزرگراه شهید خرازی

اگر قصد دارید به ایران مال بروید، باید با مسیرهای دسترسی آن آشنا باشید. اگر با مسیر دسترسی به بازار بزرگ ایران آشنا نباشید، ممکن است برای رسیدن به آن اذیت شود. به همین دلیل است که در این بخش از مقاله به بررسی مسیرهای دسترسی به بازار بزرگ ایران می پردازیم تا بتوانید بهترین مسیر برای رفتن به آن را انتخاب کنید:

ایران مال کجا قرار دارد؟

چهار مسیر اصلی برای دسترسی به ایران مال عبارتند از:

  • مسیر اول: دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی
  • مسیر دوم: دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ
  • مسیر سوم: دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو
  • مسیر چهارم: دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

اگر قصد دارید از طریق مترو به ایران مال دسترسی داشته باشید، کافی است از طریق خط ۵ مترو یا ایستگاه ایران خودرو به آن جا بروید.

تاکسی ویژه ایران مال به شما کمک می کند تا اگر حوصله رانندگی و ترافیک را ندارید، به ایران مال بروید. کافی است با بازار بزرگ ایران تماس بگیرید و درخواست تاکسی ویژه بدهید تا از هر نقطه ای از شهر تهران بتوانید به این مکان مراجعه کنید.

همچنین اگر می خواهید با خودروی شخصی به آن مراجعه کنید، می توانید از پارکینگ های در نظر گرفته شده در سر تا سر این مراکز تجاری استفاده کنید. لیست پارکینگ های آن عبارتند از:

  • پارکینگ نمایشگاه
  • پارکینگ پیست یخ
  • پارکینگ سینما
  • پارکینگ مرکز تفریحات خانواده
  • پارکینگ نمایشگاه خودرو
  • پارکینگ هایپر مارکت
  • پارکینگ هتل

ایران مال کجا قرار دارد؟

با پارک کردن خودروی شخصی در یکی از این پارکینگ ها خیالتان بابت خودرو راحت است و می توانید هر چقدر که دوست داشتید در مرکز تجاری بزرگ ایران مال بمانید. این مجموعه برای افراد جانباز و کم توان هم پارکینگ در نظر گرفته است و این افراد هم با خیالی آسوده می توانند از این مجموعه استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید