پارک جنگلی لویزان یا شیان از جذاب‌ترین پارک‌های تهران است، با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک‌ها و بوستان‌ها از بهترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در شهرهای بزرگ و شلوغ هستند. پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان از جمله بهترین‌ پارک های تهران است که در شمال شرقی پایتخت و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد. پارک جنگلی لویزان در زمان پهلوی و در سال ۱۳۴۲ در زمینی بایر به‌صورت مصنوعی احداث شد. این پارک با داشتن محیطی دلنشین و باصفا و چشم‌انداز بی‌نظیر به شهر تهران، یکی از پاتوق‌های جوانان و خانواده‌ها به‌ویژه در آخر هفته‌ها است. ‌

درباره پارک جنگلی زیبای لویزان

این روزها پارک‌ها و بوستان‌ها سهم بسزایی در تفریح، گردش و پیک‌نیک آخر هفته خانواده‌ها دارند. این فضاها با داشتن محیطی دل‌انگیز و فرح‌بخش و هوای خنک و تمیز از مکان‌های دنج و باصفا به‌ویژه در شهرهای بزرگ به شمار می‌روند. پارک جنگلی لویزان که با نام‌های پارک جنگلی شیان و پارک جنگلی شیان لویزان نیز شناخته می‌شود، یکی از بوستان‌های بزرگ و معروف پایتخت محسوب می‌شود که در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد.

چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم؟

پارک جنگلی لویزان در دروه پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۲، به‌منظور جلوگیری از گسترش بافت شهری به‌صورت جنگلی مصنوعی احداث شد. این پارک جنگلی که از بزرگ‌ترین فضاهای سبز تهران به شمار می‌رود، ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد که بیشترین مساحت آن به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی به‌کار می‌رود.

پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان را درختانی چون کاج، انواع سرو، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و مو تشکیل می‌دهد. این پارک جنگلی دارای مناظر دلکش و بی‌نظیری است و از آن جا که در ارتفاع قرار گرفته است، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به تهران دارد. بسیاری از اهالی تهران برای تماشایی این چشم‌انداز به‌ویژه در شب راهی لویزان می‌شوند تا روز و شب پایتخت را از بلندای جنگل و لابه‌لای درختان بلند قامت این بوستان نظاره کنند.

پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی چون هتل شیان و تالار های عروسی، رستوران، سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، دستگاه‌های بدن‌سازی و ۶ زمین بازی برای کودکان است. آلاچیق، کباب‌پز، سطل‌های زباله و نیمکت، ایستگاه پلیس، مسجد و ۱۹ چشمه سرویس بهداشتی نیز از دیگر امکانات این پارک جنگلی است.

چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم؟

دسترسی راحت به پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در بخش شمال شرق تهران و در منطقه شمیرانات واقع شده است و شما اگر در تهران قرار داشته باشید می توانید به راحتی از طریق اتوبان شهید بابایی خود را به آن برسانید. برای دسترسی به این پارک جنگلی چندین مسیر وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم تا اگر قصد رفتن به آن را دارید، هر کدام از مسیرها که برایتان راحت تر و آسان تر بود را انتخاب کنید.

این پارک با مرکز شهر تهران حدود ۱۳ کیلومتر فاصله دارد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان محدود می‌شود.

پارک لویزان ورودی‌های متعددی دارد که در حال حاضر دو ورودی قابل استفاده است. درب اصلی این پارک سمت بزرگراه هنگام در قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی قرار دارد. چنانچه از این درب وارد شوید پس از طی کردن مسیری پر پیچ‌وتاب، باریک و سرسبز که اطراف آن با پوشیده از درختان و گیاهان است به ورودی اصلی پارک جنگلی می‌رسید.

چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم؟

ورودی دیگر پارک جنگلی لویزان به‌سمت ده لویزان باز می‌شود که این ورودی نیز زیبا و تماشایی است و در نهایت هر دو ورودی پارک به یک منطقه منتهی می‌شود.

مسیر دسترسی به پارک لویزان با خودروی شخصی

اگر می خواهید برای رفتن به پارک لویزان از خودروی شخصی استفاده کنید و به سمت آن بروید، ابتدا باید خود را به بزرگراه امام علی برسانید و به سمت شمال حرکت کنید. پس آن که خروجی بزرگراه شهید زین الدین را پشت سر گذاشتید، تابلوی راهنمای شیان را خواهید دید که می بایست وارد آن خروجی شوید. مابقی مسیر را می توانید بر اساس تابلوهای راهنمایی که وجود دارند بروید و خود را به پارک جنگلی لویزان برسانید.

مسیر دسترسی به پارک لویزان با مترو

برای دسترسی به پارک جنگلی لویزان اگر می خواهید از مترو استفاده کنید، می بایست سوار خط آزادگان – قائم شوید و در ایستگاه نوبنیاد از مترو پیاده شوید. پایانه تاکسی در محوطه کنار ایستگاه مترو وجود دارد و می توانید با تاکسی هایی که در آنجا قرار دارند و به سمت این پارک می روند، خود را به پارک جنگلی لویزان برسانید.

چگونه به پارک جنگلی لویزان دسترسی پیدا کنیم؟

مسیر دسترسی به پارک لویزان با اتوبوس

اگر برای دسترسی خود به پارک لویزان استفاده از اتوبوس را انتخاب کرده اید، باید بدانید که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا شما به پارک برسید، اما به دلیل وجود تعدادی ایستگاه اتوبوس در نزدیکی پارک، می توانید راحت تر از مترو خودتان را به این پارک جنگلی برسانید.

آدرس پارک لویزان: تهران، اتوبان شهید بابایی، اتوبان هنگام، بعد از چهارراه استقلال

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید