سررسید یکی از رایج‌ترین هدایای تبلیغاتی است که بنا به طراحی‌اش ماندگاری زیادی دارد.

۵ نکته برای طراحی سررسید ارزان

بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش‌ هزینه خرید سررسید ترجیح می‌دهند سررسید مدنظر خود را سفارش دهند. اما برای این امر شما باید با عوامل تعیین کننده قیمت یک سررسید آشنا باشید تا بتوانید بهترین سررسید را با توجه به بودجه شرکت سفارش دهید. ما در این مقاله پنج نکته تعیین‌کننده در هزینه طراحی سررسید را برای شما توضیح می‌دهیم. اگر شما هم به فکر طراحی سررسید هستید، با ما همراه باشید!

نکته اول: ابعاد سررسید

ابعاد سررسید احتمالا اولین سوالی است که راجع به سررسیدِ مدنظر شما پرسیده می‌شود. ابعادهای سررسید به طور کلی عبارتند از: وزیری، رحلی، رقعی، جیبی، خشتی، پالتویی و اروپایی. ابعاد وزیری و رحلی فضای بیشتری برای نوشتن دارند. اما از طرفی دیگر هزینه آنها نیز بیشتر است و مناسب جابجایی نیست.

سررسیدهای رقعی و جیبی سبک و کوچک هستند. از این نظر هم قیمت مناسب‌تری دارند و استفاده از آنها راحت‌تر است. قطع خشتی به شکل مربعی است و به دلیل هزینه بالای تولید، استقبال زیادی از آن صورت نمی‌گیرد. ابعاد پالتویی و اروپایی نیز اندازه‌های متغیری دارند و به عنوان هدایای خاص تبلیغاتی تولید می‌شوند.

۵ نکته برای طراحی سررسید ارزان

نکته دوم: جنس جلد سررسید

جنس جلد سررسید نیز می‌تواند نقش مهمی در قیمت نهایی آن داشته باشد. جنس‌های متداول در بازار سررسید سلفون، جیر و چرم است. جلد سلفون ارزان‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب برای طراحی سررسید به‌شمار می‌رود که معمولا با کاغذ گلاسه همراه می‌شود.

اگر می‌خواهید جلد جیر را برای سررسیدتان انتخاب کنید، باید بدانید که هر چیزی را نمی‌توان روی این جلد چاپ کرد و تنها امکان چاپ طلاکوب یا لیزر روی جیر وجود دارد. به همین سبب این نوع جلد بیشتر برای تقویم مدیریتی پیشنهاد می‌شود. جلد چرم نیز سومین انتخاب شماست که می‌توان آن را با چاپ طلاکوب، پلاک یا چاپ معمولی مزین کرد.

نکته سوم: چاپ صفحات سررسید

بعد از انتخاب جنس جلد، نوبت به نوع چاپ صفحات سررسید می‌رسد. صفحات سررسید شما می‌تواند روزانه، دو روزه، هفتگی یا ماهانه باشد. در مدلِ چاپ روزانه هر صفحه برای یک روز اختصاص داده شده و آخر هفته‌ها نیز در یک صفحه قرار می‌گیرند.

در سررسید دو روزه دو تاریخ در یک صفحه به شکل ستونی قرار دارند و در سررسید هفتگی هر هفته در یک یا دو صفحه قرار می‌گیرد. نهایتا سررسید ماهانه شامل ماه‌های هر سال در دو صحفه پشت و روست. انتخاب نوع چاپ صفحات تعداد صفحات کل سررسید را تغییر می‌دهد و به همان نسبت روی هزینه نهایی سفارش موثر است.

۵ نکته برای طراحی سررسید ارزان

نکته چهارم: صحافی سررسید

نوع صحافی سررسید یکی دیگر از موارد مهمی است که هنگام سفارش سررسید ارزان باید به آن توجه کنید. صحافی به سه نوع مختلف انجام می‌شود: دوختی، سیمی و کلاسوری. در صحافی دوختی برگه‌های سررسید به شکل ۸ یا ۱۶ یا ۳۲ برگ به یکدیگر دوخته، سپس انتهای آنها به هم چسبیده می‌شود. مزیت صحافی دوختی عمر طولانی آن است.

در صحافی سیمی برگه‌های سررسید به شکل استانداردی پانچ می‌شوند و فنر از میان آنها عبور می‌کند. سررسیدهای سیمی راحت‌تر ورق می‌خورند و استفاده از آنها آسان‌تر است. در صحافی کلاسوری نیز برگه‌ها پانچ می‌شوند اما به جای فنر وارد یک کلاسور می‌شوند. مهم‌ترین مزیت صحافی کلاسوری این است که می‌توان برای سال جدید برگه‌های آن را عوض کرد!

نکته پنجم: طراحی خاص سررسید

آخرین نکته برای طراحی سررسیدی اقتصادی و ارزان، دقت به نوع طراحی شماست. طراحی اختصاصی سررسید برای شما احتمالا هزینه بالایی به دنبال دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از طراحی‌های ساده برای سررسید استفاده کنید یا طراحی‌های خاص را برای صفحات خاصی در نظر بگیرید. اگر در میان سیلی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سردرگم بودید، این توصیه را به خاطر داشته باشید: درج لوگو روی جلد و چند عکس یا متن تبلیغاتی لابه‌لای صفحات تقویم می‌تواند نیاز شما را برای یک تقویم تبلیغاتی برطرف کند. نیاز به هزینه‌ای سرسام‌آور برای تبلیغ شرکتتان نیست!

۵ نکته برای طراحی سررسید ارزان

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله درباره پنج نکته‌ای که منجر به طراحی سررسید ارزان می‌شود صحبت کردیم. به طور کلی شما برای طراحی یک سررسید ارزان باید بدانید که ابعاد سررسیدتان کدام است، جنس جلد آن چیست، چاپ صفحات آن به چه شکل است، چطور صفحات صحافی می‌شود و چه طراحی خاصی دارد. هریک از این عوامل می‌تواند نقش بزرگی در هزینه سفارش سررسید شما داشته باشد، پس حتما پاسخ این سوالات را در ذهن داشته باشید!

وبسایت ایستگاه پلتفرمی است که در آن می‌توانید آگهی‌های مختلفی برای طراحی سررسید ببینید و بدون دردسر، سفارشتان را به فردی کاربلد بسپارید!

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید