کارشناسان دلایل متفاوتی برای کاهش قیمت دلار در روز گذشته عنوان می‌کنند. این اسکناس آمریکایی اکنون در پله هفتم کانال پنجم نوسان دارد.

ریزش قیمت دلار ادامه دار شد /  دلار وارد کانال ۵۲ هزار تومانی شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار که روز گذشته وارد کانال جدید نیز شد، از میانه‌های روز مسیری کاهشی در پیش گرفت و وارد پله‌های پایین‌تر شد.

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز در کانال ۴۳ هزار تومانی قرار دارد و همچنان با دلار بازار آزاد دارای چند کانال فاصله است. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز حالا وارد کانال ۵۲ هزار تومانی شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

امروز در بازارهای همسایه، قیمت دلار همسو با دلار بازار آزاد از روز گذشته مسیری کاهشی را طی کرده است. دلار هرات امروز به قیمت ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده و دلار سلیمانیه نیز ۵۷ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت دارد.

قیمت ارزهای خارجی

بررسی معاملات بازار ارز امروز حاکی از کاهش قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز به قیمت ۱۵ هزار ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و قیمت دلار درهم نیز اکنون ۵۲ هزار و ۲۵۲ تومان قیمت دارد. در همین حال قیمت یورو هم که طی روزهای اخیر به سرعت بالا رفته بود حالا به سطح ۶۰ هزار و ۴۵۵ تومان رسیده است.

عده‌ای از فعالان بازار معتقدند تزریق ۷۰۰ میلیون دلار در روز گذشته از سوی بانک مرکزی به بازار باعث کاهش قیمت ارز شده است. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند در صورت تداوم مشکلات بین‌المللی این کاهش قیمت ادامه نخواهد داشت و دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

دلیل کاهش قیمت دلار

دنیای اقتصاد در مورد دلیل کاهش قیمت دلار نوشته است که تحلیلگران نمودار قیمت دلار، شکست روند افزایشی را ناشی از اصلاح نرخ در بازار دانسته و بر این باورند که هر افزایش قیمت چشمگیری در پایان خود با روندی کاهشی همراه شده تا به کمک آن نرخ تعدیل شود.

با این حال برخی از فعالان بازار سیگنال هایی مبنی بر احتمال از سر گیری مذاکرات هسته‌ای وین را عامل تغییر روند نرخ ارز در بازار روز گذشته می‌دانند.

این در حالی است که هیچ‌یک از سیگنال‌های مذکور به تایید مقامات رسمی کشور نرسیده است. روز گذشته دومین روز بازگشت معاملات توافقی به بازار تهران نیز بود که بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط خبرنگار «دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که تفاوت‌هایی در میزان عرضه صرافی‌ها دیده می‌شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید