ایران به‌عنوان هفدهمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور در خاورمیانه، جاده‌های بزرگی دارد که نقاط مختلف کشور را به هم وصل می‌کند. همچنین سیستم حمل‌ونقل زمینی بسیار مقرون‌به‌صرفه و توسعه یافته‌ای در کشورمان موجود است.

خرید بلیط اتوبوس از تهران به شهرهای توریستی محبوب

یکی از در دسترس‌ترین آن‌ها، ناوگان اتوبوس‌رانی است. سالانه حدود 400 میلیون سفر با اتوبوس در کشور انجام می‌شود. تهران به‌عنوان پایتخت، به تمام شهرهای بزرگ و کوچک از راه‌های زمینی متصل است. پرطرفدارترین مقاصد برای خرید بلیط اتوبوس از تهران، شیراز و مشهد هستند. برای خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید.

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

اقتصادی‌ترین راه برای سفر از تهران به مشهد، خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد است. تقریبا با اتوبوس از هر جای ایران، می‌توانید به مشهد بروید. اتوبوس‌های VIP مختلفی نیز از تهران به مقصد مشهد مسافر جابه‌جا می‌کنند.
چندین پایانه اتوبوس در مشهد وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها پایانه اتوبوس امام رضا، پایانه اتوبوس‌رانی معراج و پایانه اتوبوس‌رانی راه ابریشم هستند که در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارند.
عمدتاً اتوبوس‌های زیادی از صبح زود تا نیمه ‌شب به پایانه اتوبوس امام رضا (ع)، از سمت تمام شهرهای ایران از جمله تهران وارد می‌شوند.
از طرفی، پایانه اتوبوس‌رانی معراج و پایانه اتوبوس‌رانی راه ابریشم به رفت ‌وآمد بین مشهد و شهرهای اطراف اختصاص دارند. از آن‌جایی ‌که تهران- مشهد متداول‌ترین مسیر است، روزانه چندین اتوبوس در کلاس‌های مختلف بین این دو مسیر تردد می‌کنند.

مسافت و زمان سفر از تهران به مشهد

فاصله تهران تا مشهد حدود 900 کیلومتر است و طی کردن آن تقریبا 11 ساعت طول می‌کشد. اتوبوس‌های تهران هر روز بین ساعت 05:00 صبح تا 23:50 شب به مقصد مشهد حرکت می‌کنند.

بهترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی تهران مشهد

شرکت‌های مختلفی در این مسیر مسافر جابه‌جا می‌کنند که عبارت‌اند از سیروسفر، رویال سفر، چابک‌سواران و گیتی‌پیما. بهترین شرکت‌ها برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد سیروسفر و رویال سفر هستند. برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از هریک از این شرکت‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز

بلیط اتوبوس به دلیل قیمت پایین و در دسترس بودن، رایج‌ترین گزینه برای سفر از تهران به شیراز در بین مسافران است. بنابراین، برای گردشگران و مسافرانی که به دنبال وسیله نقلیه ارزان هستند، اتوبوس یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

مسافت و زمان سفر از تهران به شیراز

اتوبوس‌های تهران از ساعت 10 صبح تا 23:30 به مقصد شیراز حرکت می‌کنند. خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از پایانه‌های مختلف و به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود. فاصله تهران تا شیراز حدود 932 کیلومتر است؛ طی کردن آن تقریبا 10 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد.

بهترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز

شرکت‌های فعال در این مسیر، سیروسفر، تک‌سفر، رویال سفر ایرانیان، گیتی‌پیما، هم‌سفر، چابک‌سوران و جهان گشت هستند. از بهترین آن‌ها می‌توان به سیروسفر، رویال سفر ایرانیان و چابکسوران اشاره کرد. شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران شیراز را با بهترین قیمت از اینجا بخرید.

انواع بلیط اتوبوس از تهران به شهرهای مختلف

بیش از 20 شرکت اتوبوس‌رانی در ایران، خدمات را در دسته‌های اتوبوس‌های ارزان، راحت و VIP ارائه می‌دهند. شرکت‌های اتوبوس‌رانی نیز انواع مختلفی دارند، اما ما دو شرکت اتوبوس‌رانی ولوو و اسکانیا را به مسافران پیشنهاد می‌کنیم. به‌طور کلی، اتوبوس‌ها در دو سطح مختلف به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

  1. اتوبوس درجه یک

 اتوبوس‌های درجه یک که با نام اتوبوس‌های VIP نیز شناخته می‌شوند، اتوبوس‌هایی با ۲۵ صندلی قابل تبدیل به نیم تخت هستند. این اتوبوس‌ها توسط شرکت‌های اسکانیا و ولوو ارائه می‌شوند و دارای تهویه مطبوع و کولر هستند. این مدل اتوبوس‌ها بهترین شرایط را برای سفر از تهران به شیراز ارائه می‌دهند.
برخی از این اتوبوس‌ها با 32 صندلی اما با تمام شرایط فنی اتوبوس‌های 25 نفره تولیدشده‌اند و در سیستم حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اتوبوس‌ها فضا و راحتی بیشتری را در هنگام خواب فراهم می‌کنند؛ همچنین برخی از آن‌ها مجهز به یک صفحه‌نمایش کوچک (مانند موارد موجود در هواپیما) و یک شارژر USB هستند.

  1. اتوبوس‌های معمولی

اتوبوس‌های معمولی دارای 44 صندلی هستند و معمولا سیستم تهویه مطبوع (کولر) دارند. این نوع اتوبوس‌ها در مقایسه با نوع VIP، قابلیت تبدیل صندلی به تخت را ندارند و به اندازه آن‌ها راحت نیستند. خیلی از افراد، این نوع اتوبوس‌ها را فقط برای مسافت‌های کوتاه (کمتر از 6 ساعت) ترجیح می‌دهند.

پایانه‌های خرید بلیط اتوبوس در تهران

پایانه‌های اتوبوس‌رانی عموماً در حومه شهر تهران قرار دارند؛ اما با تاکسی، مترو یا وسایل حمل‌ونقل دیگر به‌راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.
شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اتوبوس، غرفه‌های جداگانه خود را در داخل پایانه اتوبوس دارند. شما می‌توانید بلیط اتوبوس خود را از این باجه‌ها بخرید یا تا زمان حرکت، منتظر بمانید.
پایانه‌های اتوبوس، به امکاناتی مانند سوپرمارکت، فروشگاه‌های سوغاتی، سرویس‌های بهداشتی و حتی خدمات اقامتی نیز مجهز هستند. همچنین تقریبا تمام پایانه‌ها خدمات تاکسی و اتوبوس مخصوص به خود را دارند. توصیه می‌شود از این تاکسی‌ها استفاده کنید؛ زیرا ایمن‌تر هستند و قیمت آن‌ها ثابت است.

خرید بلیط اتوبوس از تهران به شهرهای توریستی محبوب

جمع‌بندی

از تهران، پایتخت ایران، شبکه جاده‌ای بین شهری عظیمی برای جابه‌جایی مسافران بین اکثر شهرهای ایران وجود دارد.
انتخاب اتوبوس برای سفر از تهران به دیگر مقاصد همچون شیراز و مشهد، یکی از متداول‌ترین و مقرون‌ترین گزینه‌هاست. شرکت‌های مختلفی برای خرید بلیط اتوبوس در دسترس هستند. در حال حاضر بیش از 20 شرکت خصوصی اتوبوس‌رانی خدمات حمل‌ونقل بین شهری در ایران ارائه می‌دهند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید