پارک ملت تفریحات و امکانات ورزشی جذابی را در خود جای داده، از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران بیشتر بدانید.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: بوستان ملت به عنوان یکی از بزرگترین پارک های تهران، از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش آن می تواند برای گردشگران جاذبه های متفاوتی داشته باشد. این بخش های متنوع در کنار هم جمع شده اند و پارک ملت تهران را به یکی از زیباترین و معروف ترین مکان های دیدنی تهران تبدیل کرده اند. در ادامه به تعدادی از بخش‌های تفریحی و ورزشی پاک ملت می‌پردازیم.

جذاب‌ترین تفریحات پارک ملت تهران

زمین بازی کودکان

در پارک ملت دو فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است. یکی از آنها در نزدیکی خیابان ولیعصر (ع) و در بلوار پارک قرار دارد و زمین بازی دیگر نیز در پشت پردیس سینمایی و در ضلع جنوبی پارک دیده می شود. یکی دیگر از امکانات پارک، میزهای شطرنج است که برای علاقه مندان به این ورزش ساخته شده است.

باغ وحش کوچک

باغ وحشی کوچک برای علاقه مندان به دنیای حیوانات در قسمت غربی پارک بنا شده است که بیش از ۳۰ گونه پرنده و حیوانات دیگر را در فضایی محصور در خود جای داده است.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران

البته تعدادی از این حیوان ها می توانند در فضای بازی که به آنها اختصاص داده شده است، گردش کنند و بازدیدکنندگان آنها را از نزدیک ببینند. از جمله پرنده ها و حیوانات این باغ وحش کوچک می توان به طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شتر مرغ، قو مشکی، طوطی، اردک، مرغابی، پلیکان، جغد، کرکس و حیواناتی چون گوزن شاخ دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، میمون، بز کوهی، آهو و غزال اشاره کرد.

اگر کودک شما به دنیای حیوانات علاقه مند باشد، دستش را بگیرید و از خیابان دلنشین ولیعصر عبور کرده و باهم به پارک بروید و از تماشای گوزن های رها در محیط، پرندگان و ... لذت ببرید.

پردیس سینمایی ملت

یکی از مهمترین بخش های بوستان ملت که باعث می شود گردشگران زیادی این پارک را به عنوان مقصد تفریحی و گردشگری خود انتخاب کنند، وجود پردیس سینمایی ملت در آن می باشد. پردیس سینمایی ملت در واقع سینمای بسیار بزرگی است که ۴ یا ۵ سالن سینمایی را در خود جای داده و مجهز به امکانات مناسبی می باشد.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران

هر کدام از این سالن هایی که در پردیس سینمایی ملت وجود دارند، همزمان فیلم های متفاوتی را نمایش می دهند. ساختمان این سینما بسیار زیبا بوده و باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران می شود. پردیس ملت در سال ۱۳۸۷ با ۴ سالن و افتتاح گردید و ظرفیت آن به حدود ۲۸۷ نفر می رسد. از امکانات پردیس سینمایی ملت می توان به کافی شاپ، رستوران، پارکینگ با طرفیت ۱۲۰ خودرو، کافه کتاب و فروشگاه های عرضه کالاهای فرهنگی اشاره کرد.

امکانات ورزشی جذاب و مهیج پارک ملت

در پارک ملت برای ورزشکاران و علاقه مندان به رشته های ورزشی، فضاها و لوازم ورزشی مورد نیاز در نظر گرفته شده، تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آنها استفاده بهینه را ببرند و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنند. از جمله تفریحات و ورزش های پارک ملت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزهای تنیس روی میز

اگر اهل تنیس هستید، لوازم مورد نیازتان (راکت ها و توپ مخصوص) را بردارید و به همراه دوستان ورزشکار خود به پارک ملت بروید و یک رقابت دوستانه و شاد را تجربه کنید.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران

فوتبال دستی

با یک همراه اهل رقابت و هیجان به پشت میز فوتبال دستی های پارک بروید و در یک مسابقه مهیج، لحظات شادی را پشت سر بگذارید.

مسیر پیاده روی

از جمله فعالیت ها و تفریح های بسیار لذت بخش در پارک ملت، پیاده روی است. قدم زدن در میان درختان بلند قامت این بوستان در میان فضای سرسبز و چمن کاری شده و بالا پایین رفتن از تپه های کوچک و بزرگ پارک از کارهایی ست که نمی توان در زمان حضور در اینجا از دست داد.

زمین بازی بدمینتون

برخی از بخش های پارک برای بازی های توپی و گروهی درست شده اند تا افراد بتوانند به راحتی یک بازی خوب و پر نشاط داشته باشند. بدمینتون خود را برداشته و مسابقه را با حریف تان آغاز کنید.

والیبال

فضایی برای بازی والیبال نیز وجود دارد، فقط یادتان باشد تور والیبال خود را ببرید و در جایگاه مخصوص نصب کنید.

میز و صندلی شطرنج

شطرنج یکی از بازی های مورد علاقه در همه رده های سنی است. صندلی ها و میزهای مخصوص شطرنج در پارک ملت کار گذاشته شده است. اگر اهل شطرنج هستید، مهره های شطرنج خود را همراه ببرید.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی پارک ملت تهران

ورزش صبحگاهی

صبح ها بانوان و آقایان به پارک می روند، گروهی ورزش کرده و روز خود را با نشاط و انرژی آغاز می کنند. شما هم اگر صبح هنگام وقت دارید به جمع آن ها بپیوندید. در قسمت هایی از بوستان نیز، وسایل ورزشی همگانی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به سلامت خود کمک کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید