۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 55421414

در این مقاله به معرفی شماری از جاهای دیدنی بدره میپردازیم. این شهرستان که جزوی از شهر ایلام است، علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی دارای آثار طبیعی نیز است.

جاهای دیدنی بدره

سلام نو-سروس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهر بدره و جاهای دیدنی بدره می پردازیم.

معرفی شهرستان بدره

یکی از شهرستان های، شهر ایلام بدره می باشد. این شهرستان در مرکز ایلام واقع شده است. فاصله شهرستان بدره تا ایلام حدود 85 کیلومتر است. یکی از مهم ترین منطقه های گردشگری، ایران شهرستان بدره است. در این شهرستان جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد به طوری که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. آبشار های بزرگ و کوچک، چشمه های زیبا، مرغزار ها و... نمونه ای از جاهای دیدنی این شهر هستند. جاهای دیدنی بدره از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شوند که حفاظت از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که جهت تفریح و گردش می توانید به این شهر سفر کنید. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی بدره می پردازیم.

معرفی تنگه زارنگوش از جاهای دیدنی بدره

تنگه زارنگوش از جاهای دیدنی بدره به حساب می آید. طول این تنگه حدود دو کیلومتر است. در این مکان بیش از دوازده آثار طبیعی و تاریخی وجود دارد. اما با گذر زمان آثار تاریخی این مکان از بین رفته اند و زیر سنگ های بزرگی که در این تنگه وجود دارند دفن شده اند. ارتفاع این مکان زیبا و دیدنی حدود 500 متر است. در هر فصلی که بخواهید، می توانید به این شهر سفر کنید و به بازدید این تنگه بپردازید. زیرا درون تنگه زارنگوش در تمام طول سال آب جاری می باشد. در اطراف این تنگه درختان بلند و سر به فلک کشیده ای روییده اند که زیبایی این مکان را دو چندان می کنند. ویژگی های ظاهری این تنگه سبب شده اند که این مکان به یکی از مهم ترن جاذبه های استان ایلام و شهرستان بدره تبدیل شود.

معرفی تنگه رازیانه

در نزدیکی روستای چنارباشی یکی از جاهای دیدنی بدره را می توانید مشاهده کنید. تنگه رازاینه در شهرستان بدره و در نزدیکی روستای چنار باشیکه یکی از روستا های این شهرستان محسوب می شود، واقع شده است. فاصله تنگه رازیانه تا شهر ایلام حدود 45 کیلومتر است. این تنگه از پدیده های زمین شناسی ایران است که در غرب ایران قرار دارد. این تنگه در دره ای باریک و عمیق قرار دارد که اطراف آن طبیعتی زیبا و بکر را می توانید مشاهده کنید. در این تنگه رودی روان جاری است که فصلی نمی باشد و در تمام طول سال جاری است. این مکان گردشگری به عنوان یکی از آثار ملی شناخته شده است و در سال 1388 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آتشکده کلم از جاهای دیدنی بدره

یکی از آثاری که به اواخر دوران های تاریخی پس از اسلام تعلق دارد، آتشکده کلم است و این مکان از جاهای دیدنی بره است که در روستای کلم واقع شده است. نام این آتشکده، برگرفته از روستای کلم است. روستای کلم از قدیمی ترین روستا های ایران است و این روستا دارای قدمتی طولانی است. بنای جابربن انصاری و بنای سید تاج الدین از آثار تاریخی، واقع شده در این روستا می باشند. برای ساخت این آتشکده از سنگ لاشه، سفال و ملات گچ استفاده شده است.

جاهای دیدنی بدره

جاهای دیدنی بدره

آشنایی با روستای کلم

یکی از مناطقی که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند، روستای کلم است. این روستا در یکی از شهرستان های ایلام واقع شده است و جزو جاهای دیدنی بدره به حساب می آید. این روستا دارای طبیعتی زیبا و بکر می باشد. در فصل بهار گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند و به بازدید از این روستا می پردازند. فاصله این روستا تا شهرستان بدره حدود 20 کیلومتر است و در شمال غربی این شهر واقع شده است. در روستای کلم، جاذبه های طبیعی بسیاری را می توانید مشاهده کنید. چشمه های بسیار، باغ ها، رودخانه های پر آب و... نمونه هایی از جاهای دیدنی روستای کلم محسوب می شوند.

معرفی تنگه کافرین از جاهای دیدنی بدره

از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی بدره که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، تنگه کافرین است. در این تنگه آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که با دیدن آنها پی به مردمانی که در آن مکان زندگی می کردند، می شوید. این تنگه تا شهرستان بدره حدود 15 کیلومتر فاصله دارد. بعد از پیمودن 55 کیلومتر از جاده ی ایلام به سمت دره شهر این جاذبه ی طبیعی را مشاهده می کنید. رودخانه سیمره یکی دیگر از جاهای دیدنی بدره است که آب مورد نیاز این رودخانه از طریق تنگه کافرین تامین می شود. درون این تنگه ردی جریان دارد که به رودخانه سیمره که از جاهای دیدنی بدره است، می ریزد. مسئولان کشور در این منطقه امکانات و تفریح های فراوانی برای گردگشران فراهم کرده اند.

قایق سواری، ماهیگیری، کوهنوردی از جمله تفریحاتی هستند که گردشگران می توانند به انجام آنها بپردازند. طول این تنگه حدود دو کیلومتر است. ارتفاع تنگه کافرین به حدود 700 متر نیز می رسد.

جاهای دیدنی بدره

جاهای دیدنی بدره

اگر قصد سفر به شهرستان بدره را دارید، با خواندن مطالب فوق می توانید از جاهای دیدنی این شهر مطلع شوید و به بازدید از آنها بپردازید. امید است اطلاعات جامع و کاملی درباره ی جاهای دیدنی بدره به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محسن CZ ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 4
    تصحیح کنید لطفا" ...رودخانه. سیمره از جاذبه های طبیعی شهرستان دره‌شهر است نه منطقه ای به نام بدره!!!!
    • همشهری IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 2
      حوزه بدره تا پل بین روستای زرانگوش و عباس آباد هستش پس کمی جغرافیا مطالعه کنید تا از حوزه شهری و روستایی و طبیعی محل خود اطلاعات کافی داشته باشید پس نتیجه می گیریم که سد سیمره در روستای تلخاب و حوزه شهرستان بدره می باشد
  • محسن CZ ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 4
    تصحیح کنید لطفا" ...رودخانه. سیمره از جاذبه های طبیعی شهرستان دره‌شهر است نه منطقه ای به نام بدره!!!!
  • محسن IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 4
    تصحیح کنید لطفا" ...رودخانه. سیمره از جاذبه های طبیعی شهرستان دره‌شهر است نه منطقه ای به نام بدره!!!!
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 1
      سلام و درود رود سِیمَره از مواهب الهی است، این رود از سرشاخه‌های مهم رود کرخه است که از به هم پیوستن رودخانه قره سو و رودخانه گاماسیاب در همدان و شهر کرمانشاه، تشکیل میگردد و پس از گذر از استان های لرستان و ایلام در جنوب لرستان از پیوستن رود زال به سیمره، رودخانه کرخه تشکیل می‌شود.
    • سلام IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      دوست عزیز محسن جان . رودخانه سیمره که از کرمانشاه وارد ایلام میشه ابتدا از مسیر شهرستان بدره از جمله تنگه کافری و پشت سیاه کوه جریان پیدا میکنه تا پس از طی کردن سد سیمره به روستاهای تلخاب و زرانگوش عبور میکنه و بعدش از کنار شهرستان دره شهر عبور میکنه . آدرس غلط نده برادر
  • سلام IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 1
    شهرستان بدره دارای جاذبه های دیدنی بیشتری هست از جمله تنگه تاریخی دربند که دارای آبشار و مناطق باستانی متعددی هست-تنگه زید که مثل تنگه زرانگوش بسیار زیباست.تنگه کفنیلا که جالب توجه میتونه باشه-سد سیمره که روی رودخانه سیمره واقع شده - رودخانه سیمره از دیگر جاذبه های این شهرستان هست-تنگه برنجان در امتداد تنگه کافرین هم از دیگر زیبایی های این شهر هست-کوه کبیرکوه و جنگل های پوشیده از بلوط که مناسب طبیعت گردی و کمپینگ هست از دیگر زیبایی های این شهر هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید