مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

کشف محموله  قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در جنوب تهران
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: روز گذشته در عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی افزود: این مخفیگاه از مدتی پیش از سوی مأموران و بخش تخصصی این اداره کل شناسایی و رصد شده و در دستور کار برای دریافت حکم ورود به محل بوده است.

وی افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان انتقال گونه ها، روز گذشته ماموران پلیس در یک عملیات وارد این مخفیگاه شده و محموله مورد نظر را توقیف و ضبط کرده و با حضور تیم تخصصی و دامپزشک و همچنین مأموران یگان حفاظت این اداره کل گونه های کشف و ضبط شده پس از عملیات بی هوشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: گونه های کشف شده مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله بوده که این گربه های ماهیگیر در فهرست گونه های کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در حال انقراض (سایتیس) قرار دارند.

مزینانی با بیان اینکه اکنون برای بررسی و رسیدگی بیشتر، این گربه سانان به یکی از کلینیک های حیات وحش منتقل شده اند، تصریح کرد: پرونده قضایی برای فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد، ضمن اینکه موضوع در دست تحقیقات بیشتر هم قرار می گیرد.

وی همچنین از هوشیاری و همکاری فرماندهی و عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج در عملیات کشف و ضبط این گونه ها تشکر و قدردانی کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید