۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: 55419568

موزه‌های تهران یکی از دیگری جذاب‌تر و تماشایی‌تر هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره بهترین باغ موزه‌های تهران بیشتر بدانید.

بهترین باغ موزه‌های تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: موزه‌گردی و بازدید از موزه‌ها ممکن است تفریح و سرگرمی افراد بسیاری باشد. خوشبختانه در شهر تهران موزه‌های متعدد با موضوعات متنوعی وجود که از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شوند در همین راستا به معرفی بهترین باغ موزه های تهران می‌پردازیم.

باغ موزه‌های تماشایی تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان تنها میراث جهانی تهران است که قدمت اولیه آن به دوره صفویه و شاه عباس صفوی برمی‌شود؛ اما بیشترین اهمیت این کاخ به عصر پادشاهان قاجار می‌رسد. در دوران کریم خان زند نیز بناهایی در آن ایجاد شد. در این مجموعه می‌توانید از بخش‌های زیر دیدن کنید:

عمارت شمس العماره، عمارت تخت مرمر، خلوت کریمخانی، کاخ اختصاصی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، عمارت الماس، موزه مخصوص، موزه نگارخانه، موزه مردم‌شناسی، موزه عکاس‌خانه و موزه حوض‌خانه مجموعه‌های دیدنی کاخ گلستان هستند.

آدرس کاخ گلستان: خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد با وسعت ۱۱۰ هکتار در شمال شهر تهران و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد و از مشهورترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود.

بهترین باغ موزه‌های تهران

این مکان که در دوره قاجار نیز بناهایی در آن ساخته شده بود، در دوران حکومت رضاخان به اقامتگاه تابستانی وی تبدیل شد و در زمان ساخت و سازهای بسیاری در آن صورت گرفت؛ به‌گونه‌ای که هجده کاخ کوچک و بزرگ از دوره های قاجار و پهلوی در سعدآباد وجود دارند.

علاوه بر این کاخ‌ها، چندین ساختمان قدیمی دیگر، تأسیسات و امکانات دیگری همچون سالن‌های مرغداری و گاوداری، موزستان و گلخانه‌های گوناگون، استخرهای مختلف، چشمه‌سارها، زمین‌های تنیس و سالن بولینگ، سینما و آمفی‌تئاتر روباز نیز وجود دارند.

در مجموعه سعدآباد می‌توانید از کاخ موزه ملت، موزه آب، موزه پوشاک سلطنتی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه استاد فرشچیان، کاخ موزه سبز، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه سلاح‌های درباری و موزه خط و کتابت میرعماد دیدن کنید.

آدرس کاخ سعدآباد: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه) انتهای خیابان شهید کمال طاهری

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران نیز همچون کاخ سعدآباد مجموعه‌ای سلطنتی و به یادگار مانده از دو دوره قاجاریه و پهلوی است.

بهترین باغ موزه‌های تهران

این مجموعه ابتدا اقامتگاه ییلاقی شاهان قاجار استفاده می‌شد و در زمان حکومت پهلوی دوم، برخی از بناهای کوچک این باغ تخریب شد و کاخ نیاوران با سبکی مدرن جهت سکونت وی و خانواده‌اش ساخته شد.

بخش‌های دیدنی کاخ نیاوران شامل کاخ صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، کتابخانه سلطنتی، موزه خودروهای سلطنتی و باغ کتیبه‌ها است.

آدرس کاخ نیاوران: میدان شهید باهنر یا نیاوران

باغ موزه‌های بهتر تهران

باغ نگارستان

باغ نگارستان یکی از باغ های زیبا و دنج در قلب پایتخت بوده که از دوره قاجار به جا مانده است. باغ نگارستان یکی از جاذبه های گردشگری تهران می باشد که می تواند جای بسیار مناسبی برای قرارهای دوستانه محسوب شود.

این باغ در میان سال های ۱۲۲۲ تا ۱۲۲۸ هجری قمری با هدف مرکزی ییلاقی حکومتی ساخته شد. باغ نگارستان درختان سرسبز و گل های رنگارنگ بسیار زیبایی را در خود جای داده است. این باغ از زمان ساخت تا به امروز مورد آسیب های زیادی قرار گرفته است. این باغ در ابتدا ۴۳ هزار و ۲۰۰ متر بود و اکنون به ۱۱ هزار و ۴۶۹ متر مربع رسیده است.

بهترین باغ موزه‌های تهران

عمارت اصلی در بخش جنوبی باغ قرار دارد که از دو طبقه تشکیل شده است. طبقه بالا سه اتاق و طبقه پایین دو اتاق را در خود جای داده است. امروزه باغ نگارستان با ساختمان های دانشسرای عالی شناخته می شوند که از بخش هایی نظیر اداری، کتابخانه، فضاهای آموزشی و فضای سبز تشکیل شده اند.

باغ نگارستان در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و پس از آن به عنوان یکی از موزه های دانشگاهی کشور شناخته شد. در قسمتی از این باغ سردیس تعدادی از مشاهیر و بزرگان ایرانی قرار داده شده است و بازدیدکنندگان می توانند از آن ها دیدن کنند و با آن ها عکس های زیبا و متفاوتی بیاندازند. همچنین یکی دیگر از زیبایی های داخل باغ نگارستان، یادبودی از حافظیه شیراز می باشد که در مقابل ورودی باغ قرار گرفته است.

آدرس باغ نگارستان: میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعتمدار رفیع

باغ موزه دفاع مقدس

در شهر بزرگ تهران، روی تپه های تاریخی عباس آباد و در مجاورت باغ کتاب تهران یکی از مدرن ترین موزه های ایران قرار دارد؛ باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

بهترین باغ موزه‌های تهران

این موزه ترکیبی از یک ساختمان اصلی با مساحت حدودی ۸۰۰۰ متر مربع و یک باغ بزرگ با مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع است و به همین جهت به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های کشور شناخته می شود. ساختمان اصلی موزه از ۷ تالار اصلی و یک تالار به نام پروانه ها تشکیل شده است که در مجموع موزه دارای هشت تالار است.

هدف اصلی رسیدن به این اعداد، هشت سال دفاع مقدس و همچنین عدد مقدس هفت است. البته تالار پروانه ها در حال حاضر بازدید ندارد و برای ارائه آثاری متفاوت در حال آماده سازی است. این باغ موزه زیبا با هدف شناساندن انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ جنگ و روایت کردن هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران ساخته شده و از آخرین و بهترین تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید