تهران‌گردی مهیج و فوق‌العاده است، از این رو با ما همراه باشید تا درباره محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران بیشتر بدانید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: شاید زمانی که در خصوص جاذبه های گردشگری تهران صحبت میکنیم بسیاری از افراد تعجب کنند و اینگونه برداشت کرده باشند که تهران جاذبه گردشگری خاصی ندارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری تهران آشنا کنیم تا در صورتی که قصد دارید برای تفریح و گردش به تهران سفر کنید با اطلاعات بیشتری در خصوص جاذبه های گردشگری تهران بتوانید سفر خاطره انگیزتری را تجربه کنید.

جاذبه‌های پرطرفدار و ممتاز

برج میلاد

برج میلاد سازه‌ای با ارتفاع 435 متر است که پیشنهاد ساختش در سال ۱۳۷۰ مطرح شد و در دی ماه ۱۳۷۶ کلنگ پروژه را به زمین زدند. ساخت این سازه 11 سال به طول انجامید و در ۱۶ مهر ۱۳۸۷ با شعار " آسمان نزدیک است " افتتاح شد.

در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و آن را از نظر معماری و ساختار تحسین کرد؛ افتخاراتی همچون بلندترین برج ایران، ششمین برج مخابراتی دنیا، بیستمین سازه بلند نامُتکی (سازه‌هایی بدون نگه‌دارنده‌ای همانند سیم و دکل)، مقام نخست از نظر وسعت کاربری سازه راس برج با زیربنای ۱۳۰۰۰ متر و غیره.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

همچنین جلوه زیبای این سازه را در میان شهر نیز نمی‌توان نادیده گرفت که به هنگام شب به اوج خود می‌رسد اما این تنها نمای بیرونی و ویژگی‌های فنی و مهندسی نیست که باعث محبوبیت برج میلاد شده‌ است؛ در این برج و محوطه اطرافش فرصت‌های زیادی برای خوشگذرانی وجود دارد که پاسخ تمام سلیقه‌ها را می‌دهد.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های پایتخت است که در مجموعه اراضی عباس آباد تهران و در قلب شهر جای گرفته است. این پارک در ابتدا تنها بوستان این مجموعه بود؛ اما اندک اندک پارک ها و بوستان های دیگری در این منطقه سر برآورند که پارک آب و آتش را در نهایت به متنوع ترین و جذاب ترین بوستان تهران تبدیل کردند.

این بخش ها و بوستان ها در آب و آتش، شامل پارک هایی می شود که در ادامه می خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم. بوستان حضرت ابراهیم که همه آن را با نام آب و آتش می شناسند، برج های آتش، فواره های آب و آمفی تئاتر را در خود جای داده است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

بعد از آن بوستان بنادر قرار دارد که از آمفی تئاتر تا پل ابریشم و گنبد مینا را در بر می گیرد و شامل فانوس دریایی، گذر گردشگری، فودکورت های راه چوبی و جزیره می شود. پل طبیعت هم در قسمت شرقی بوستان بنادر قرار دارد. از این بوستان که عبور کنیم به آسمان نمای گنبد مینا و سینما گیم 7 بعدی در بوستان منظومه شمسی می رسیم.

راه را ادامه می دهیم و در نهایت بوستان نوروز در برابر ما قرار می گیرد. دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر جزوی از بوستان نوروز هستند. هر چند امروزه در تقسیمات فضای سبز و شهرداری، تمام این ها با نام های خاص خود به ثبت رسیده اند؛ اما تقریبا همه اهالی تهران این مجموعه بزرگ را به نام پارک آب و آتش می شناسند.

گذرگاه‌هایی محبوب و جذاب در تهران

پل طبیعت

پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در منطقه عباس آباد تهران است که بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار گرفته و تنها به عابران پیاده اختصاص دارد. این پل یک راه ارتباطی میان پارک های طالقانی و آب و آتش فراهم می‌آورد و این دو پارک شاخص پایتخت را به هم متصل می کند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

نورپردازی خاص و ویژگی های منحصر به فرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب به سوی خود می کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برای شان رقم می زند. این سازه با طول 300 متر در ارتفاع 40 متری از سطح زمین ساخته شده است و امکان تماشای چشم اندازی زیبا از تهران را به شما می دهد.

وجود کافه ها و رستوران ها باعث شده تا پل طبیعت مقصدی جذاب برای شکم گردی باشد و گردشگران را برای چشیدن طعم های جذاب به سوی خود بکشاند. بد نیست بدانید پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و به عنوان گزینه ای مناسب برای شهرگردی در تهران شناخته می شود.

بام لند تهران

بام لند نام یک مجموعه تجاری-تفریحی در تهران است که به تازگی در نزدیکی دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) ایجاد شده و در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ مرکزی مدرن و شیک، در قالب 12 ویلای دو طبقه مستقل که مجموعه ای جذاب و معتبر از نام ها و برندهای تجاری مختلف را در کنار هم جای داده است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

مرکز خریدی که از بهترین نام های پوشاک و لوازم خانگی گرفته تا موتورسیکلت و ماشین را می توان در آن پیدا کرد و دست خالی به خانه برنگشت اما خرید تنها جذابیت این مجموعه تجاری نیست؛ سرگرمی هایی نظیر مجموعه واقعیت مجازی، ماهیگیری و تماشای اجرای موسیقی، اشتیاق همه را برای بازدید از اینجا بیشتر و بیشتر می کند.

اما صبر کنید، هنوز از کافه ها و رستوران های مشهور و پرطرفدار این مکان برای تان نگفته ایم، مجموعه غذاخوری باصفا با چشم اندازی فوق العاده به دریاچه چیتگر که مدت زمان بازدیدمان از بام لند را بیشتر می کند و تجربه لذت بخش تری در اختیارمان قرار می دهد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید