۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 55418856

ارومیه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه تماشایی در ارومیه بیشتر بدانید.

چند جاذبه تماشایی در ارومیه

سلام نو _ سرویس گردشگری: ارومیه یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان غربی در شمال غرب کشور است. طبق نظر مورخان قدمت این شهر به دوران مادها باز می‌گردد. از این‌رو دیدنی‌های تاریخی ارومیه کمتر از طبیعت بکر و زیبایی‌های طبیعی آن نیست. در این مطلب برخی از بهترین جاهای دیدنی ارومیه را معرفی می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری و تماشایی ارومیه

موزه ارومیه

در نظر داشته باشید که اگر به ارومیه سفر می کنید حتما به موزه این شهر سری بزنید. یک جاذبه فوق العاده دیدنی و یکی از بهترین موزه های ایران به شمار می رود. این موزه از سال ۱۳۴۶ شروع به کار کرده است و دارای اشیای باستانی و تاریخی دوره های مختلف تاریخی می باشد. همچنین در این موزه کتاب های خطی گران بهایی نیز به چشم می خورد که با دیدن آن ها شگفت زده می شوید. آثار بسیار زیادی دیگری هم در این موزه وجود دارد. ولی در این بخش فرصت پرداختن به همه و توضیح یک به یک آنها نیست، این فرصت از آن شماست تا به این موزه مراجعه کنید و از دیدنش لذت ببرید.

آدرس موزه: ارومیه – خیابان بهشتی

چند جاذبه تماشایی در ارومیه

بازار تاریخی ارومیه

این بازار که از گذشته دور یکی از پرطرفدارترین بازار های ایران و جاذبه های شهر ارومیه محسوب می شود، دارای معماری می باشد که به دوران صفویه باز می گردد این بازار یکی از بازار های است که معماری قدیمی خود را تا کنون حفظ کرده است و بخاطر همین موضوع عامل علاقه مندی بسیاری نیز شده است. این بازار تقریبا ۱۰۰۰ مغازه مخلتف دارد که تنوع خیلی خوبی برای یک بازار به حساب می آید. اگر به ارومیه رفتتید حتمان به این بازار سری بزنید.

آدرس بازار تاریخی ارومیه: جنوب شرقی ارومیه

مسجد جامع ارومیه

مسجد جامع یکی از آثار تاریخی ارومیه است که در خیابان اقبال قرار دارد. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهر است. برخی معتقد هستند این بنا ابتدا آتشکده بود و بعد از تسلط مسلمانان ویران و سپس در قرن هفتم هجری قمری بر روی آن مسجدی ساخته شده که سبک تزیینات، گچبری‌ها، ستون‌بندی‌ها و طاق‌های مسجد شبیه سبک معماری سلجوقیان است.

چند جاذبه تماشایی در ارومیه

تاریخ تجدید بنای این مسجد معلوم نیست، اما محراب آن در تاریخ ۶۷۶ هجری قمری ساخته شده است. این مسجد به همراه سایر اجزای بافت قدیمی شهر به ویژه بازار و راسته‌های آن بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این مسجد در ۱۵ آذر سال ۱۳۱۴ با شماره‌ی ۲۴۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارومیه و جاذبه‌های دیدنی در آن

کلیسای ننه مریم

کلیسای ننه مریم (نام‌های دیگر این کلیسا حضرت مریم، مارت مریم و شرق آشور است) یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران و جهان است که طبق برخی روایات، دومین کلیسای بزرگ جهان، بعد از کلیسای بیت لحم فلسطین است. این کلیسا در سال ۳۲ میلادی ساخته شده و در قرون گذشته، محل دفن اموات بوده است. گفته می‌شود این بنا قبلا آتشکده و یکی از معابد مشهور زرتشتیان بود؛ هنگام تولد حضرت مسیح، موبدان زرتشتی ساکن این معبد، ستاره‌ی درخشان در حال حرکتی را می‌بینند که به سوی شرق می‌رود و آن را نشانه‌ای از تولد منجی می‌دانند و به سمت اورشلیم می‌روند.

چند جاذبه تماشایی در ارومیه

آن‌ها پس از بازگشت به ارومیه، این آتشکده را به کلیسا تبدیل می‌کند و به تبلیغ آیین مسیح می‌پردازند. نمای فعلی این کلیسا، به دوره ساسانی بازمی‌گردد.

اگر از کلیسای ننه مریم دیدن کنید، خواهید دید نمای داخلی کلیسا شبیه آنچه که در ذهن خود مجسم می‌کنید، مانند کلیساهای دیگر نیست؛ کلیسای ننه‌مریم با قالی‌های دست‌بافت مفروش شده، سقف آن کوتاه است و دالان‌های تو در تو و محرابی در گوشه‌ای از آن قرار دارد، همراه با عکس عیسی مسیح که کشیش هنگام اجرای مراسمات در جلوی آن می‌ایستد.

دره‌ ی قاسملو ارومیه

این دره از پربازدیدترین جاذبه های شهر ارومیه محسوب می گردد و سالانه گردشگران زیادی به این مکان سر میزند این دره نیز یکی از تفریگاه های مهم ارومیه به شمار می رود. از دلایل گردش پذیر بودن این جاذبه، مناظر و چشم‌ انداز های طبیعی و همچنین چشمه‌ هایی است که در داخل باغ‌ ها و دره‌ ها پیداست. بهترین فصل بازدید از دره قاسملو ارومیه فصول بهار و تابستان است.

آدرس دره‌ قاسملو : در حدفاصل بین ارومیه و اشنویه

چند جاذبه تماشایی در ارومیه

ییلاق سیلوانا

این ییلاق متعلق به منطقه سیلواناست و آب شدن طبیعی برف های کوهستان منجر به ایجاد دریاچه ها و چشمه هایی شده است که این منطقه بکر را دیدنی تر کرده اند. از جاذبه های این مکان بکر بودن و اکسیژن آن است زیرا سیلوانا یکی از ۱۹ منطقه جهان است که دارای اکسیژن خالص اند. به علاوه مرغوب ترین عسل طبیعی ایران نیز در این منطقه تولید می شود. در فصل تابستان، این ییلاق مکان تفریحی- گردشگری مناسبی برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید