علی‌اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های کشور توضیحاتی داد.

آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور امروز ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و مشکلی ندارند.

علی‌اصغر باریکانی درباره وضعیت فرودگاه‌های کشور افزود: با وجود وضعیت ناپایدار جوی و بارش‌های مکرر در سراسر کشور، تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و مشکلی ندارند؛ تنها در دو فرودگاه اراک و همدان که البته امروز پروازی ندارند، برف‌روبی از باندها در حال انجام است و در فرودگاه مهرآباد هم انتهای باند ۲۹ راست برف‌روبی صورت گرفته و پروازها طبق برنامه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود این، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، وضعیت جوی و بارش برف و باران به سمت شرق کشور در حرکت است و احتمال دارد در ساعات پایانی امروز یا فردا، وضعیت فرودگاه‌هایی مانند مشهد حساس شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه به‌دلیل وضعیت جوی احتمال تاخیر و لغو در پروازها وجود دارد، گفت: از مسافران درخواست می‌کنیم قبل از عزیمت به فرودگاه حتما با ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پروازها مطلع شوند، زیرا به‌دلیل بارش سنگین، احتمال تاخیر یا لغو پروازها وجود دارد.

باریکانی درباره اخبار منتشرشده از بسته شدن برخی فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: فرودگاه‌ها زمانی تعطیل می‌شود که برج مراقبت تعطیل شده یا باند دچار مشکل باشد؛ یا در شرایط دشوار جوی که خلبان یا شرکت‌های هواپیمایی تشخیص دهند که نمی‌توانند نشست و برخاست نداشته باشند و در غیر این صورت، فرودگاه‌ها عملیاتی هستند.

پیش از این هم اعلام شده بود که پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) نیز در حال حاضر برقرار است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد مطابق برنامه انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید