سهام شرکت مادر گوگل در روز چهارشنبه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد، زیرا چت بات بارد اطلاعات نادرستی را به نمایش گذاشت.

ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری گوگل به خاطر اشتباه چت‌بات هوش مصنوعی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس از گجتنو، خبرگزاری رویترز اولین بار در روز دوشنبه به خطا در آگهی گوگل اشاره کرد؛ پس از اشتباه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه «کدام ماهواره برای اولین بار از سیاره ای خارج از منظومه شمسی عکس گرفته است» سهام آلفابت مادر شرکت ۸ درصد یا ۸.۵۹ دلار به ازای هر سهم افت کرد و به ۹۹.۰۵ دلار رسید.

گوگل پیش از این یک ویدیوی GIF کوتاه از بارد از طریق توییتر منتشر کرد و چت بات را به عنوان صفحه ای توصیف کرد که به ساده کردن موضوعات پیچیده کمک می کند. پس از اینکه مایکروسافت از برنامه های خود برای ادغام چت بات هوش مصنوعی رقیب خود ChatGPT در موتور جستجوی بینگ و سایر محصولات خود خبر داد؛ شرکت گوگل هم احساس خطر کرده و اقدام به رونمایی از بارد کرد.

در آگهی چت بات گوگل به بارد این دستور داده می شود که چه اکتشافات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) را می توانم به کودک ۹ ساله خود بگویم؟ بارد پاسخ می دهد که این تلسکوپ برای گرفتن اولین عکس از سیاره ای خارج از منظومه شمسی یا سیارات فراخورشیدی استفاده شده است. این پاسخ نادرست است، زیرا اولین تصاویر از سیارات فراخورشیدی توسط تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا (VLT) در سال ۲۰۰۴ گرفته شد.

یکی از سخنگویان گوگل به رویترز گفت: «ما بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاسخ‌های بارد از نظر کیفیت، ایمنی و پایه اطلاعات واقعی برخوردار است.»

این خطا ساعاتی قبل از عرضه آن در پاریس مشاهده شد، جایی که پرابهاکار راگاوان مدیر اجرایی ارشد، قول داد که کاربران از این فناوری برای تعامل با اطلاعات به روش‌های کاملاً جدید استفاده کنند.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید